[:)] IHANAA HUOMENTA KAIKILLE [:)]
PIKKUNE: Tervetuloa tänne jutustelemaan [:)]
Mää en muista noista sokerirasituksen 1h ja 2h raja-arvoista mitään [&o] *nolona*
Mutta sen minä tiedän,että ainakin ä-polilla annetaan ohjeeksi,että paastoarvon raja on se 5,5 ja 1h arvo on sen 7,8!!Olisko sitten siinä sokerirasituksessakin sen 1h raja-arvo tuo sama 7,8 [8|]??
Mutta mun mielestä kyllä sinulla oli liian korkea tuo 1h arvo??!!
Ja minun mielestä neuvolan tädin olisi pitänyt antaa sinulle ruokavalio-ohjeita sekä kotiin mittari?
Varmistappa asia vielä neuvolasta tai ä-poliltasi?
Kumminkaan nuo aterioiden jälkeiset korkeat arvot eivät ole hyväksi vauvalle.
Hyvää vointia sinulle [:)]
SSALLA: Tervetuluoa [:)]
Ikävää kuulla,että jäit kuitenkin sokerirasituksessa kiinni [&:]
Onneksi tämä r-diabetes ei kuitenkaan ole mikään maailmanloppu [;)]
Kyllä me kaikki tästä selvitään kunnialla loppuun asti [:D]
Ei ne minun mielestäni heti insuliineja aloita?Kyllä sinä varmaankin ensin yrität oikealla ruokavaliohoidolla saada noi verensokerit normaaleiksi.Ehkä saat/joudut tehdä ruokapäiväkirjaakin.Ja sitten mittailet kotona verensokereita,noudatat ruokavaliota.
Jos ruokavaliosta huolimatta sinun verensokerisi pysyvät liian korkeina,niin sitten sinulle harkitaan insuliinin aloitusta.
Täällä meidän alueella on insuliinien aloituksen rajana paastoarvoissa 5,5.Eli jos yli puolet mitatuista paastoarvoista on 5,5 tai sen yli,niin aloitetaan insuliinit.
Aterian jälkeisinä arvoina pidetään sitä 7,8 rajaa.
Mutta ihan varmasti sinullakin noi arvot laskevat,kun aloitat tuon ruokavaliohoidon.
Ainakin toivon sinulle niin [:)]
Minullehan aloitettiin nyt jo tuo pitkävaikutteinen insuliinia,kun mulla oli noi paastoarvot kokoajan 5,5 tai sen yli.Mullahan ei ole mitään ongelmia tuon ruokavalion kanssa,vaan mulla vaan on ja pysyy noi paastot liian korkeina [&:].
Mulla oli tuota ongelmaa jo ennen raskauttakin.Toisinsanoen,mun kroppa ei toimi ihan normaalisti [;)]
Viime raskaudessa mulle aloitettiin insuliinit vasta rv 30.
Ja jos ihmisellä on vain r-diabetes,niin silloin hänellä kyllä palautuu normaali sokeritasapaino aika pian synnytyksen jälkeen [:)]
Tsemppiä perjantain ä-polikäynnille!!
SHANI: Heh..Että teilläkin suunnitellaan joskus kukon ja kanojen ostoja [:D][:D]..hieno sattuma [;)]
Ehkä noi meidän miehet ovat jotenkin "kanaihmisiä" [;)][:D][:D]..eli että tykkäävät kanoista [;)] *juu,taas mun tyhmää ja levotonta juttua* [&o][:D]
Köh..mulla alkaa jo ikä painaan ( 37-vuotta jo [&o] ),ettei minun kuntoni enään mikään nuoren tytön kunto ole [;)]
Ei vaiskaan..nykyään kun olen maatalon emäntä,niin täällä on miljoonasti enemmän ja raskaampaa työtä kuin mitä tein entisessä työssäni.Ei sairaanhoitajan työ ollut läheskään näin fyysisesti rankkaa kuin tämä työ.Eli kyllä tässä työssä väkipakollakin kunto pysyy suht koht hyvänä+siihen vielä lisätään noiden neljän alle 6-vuotiaan lapsen hoitaminen ja huolehtiminen [:D]..niin ja miehenkin hoitaminen ja huolehtiminen [;)][:D]
Ja ehkä tuo minun entinen urheilijan taustakin auttaa vähän asiaan?
Mutta kyllä minulla remppojakin on [&o][&:]..Tuo mun kakkapolveni kipeytyy ja turpoo päivittäin,kun tekee raskaampia töitä ja tai liikkuu enemmän.Ja kyllä minulla ottaa noi talikoinnit näin raskaana ollessa myös tuonne alaselkäänkin.
Mutta minä olen tässä niin jo tottunut näihin kremppoihini,etten niistä enään välitä [;)]
Muistahan nyt mennä rakas ystävä tänään hakemaan niitä LIUSKOJA [;)][:D][:D]
Tää on kivaa..toinen RADE muistuttaa toista RADEE [;)][:D][:D]
SUUREMMOISET ONNITTELUT opinnäytetyön valmistumisesta [:)][:)][:)]
Miljoonasti peukkuja,että saat hyvät arvosanat!!
Ja JEE..onnittelut kodinhoitohuoneen rempan valmistumisesta [:)]
Se on aina niin hienoa,kun yksi remppa valmistuu.
Koskas sinulla onkaan se rakenneultra?
Mää täällä nyt jo jännitän sinun ultrakuulumisiasi [:D]
(.) Voihan hitsin hitsit..Meidän Poitsulla oli aamulla yli 38 kuumetta ja kauhee yskä.
Yskä siis on ollut jo pitempään [&:].
Nyt täällä pelätään,että tarttuukohan tuo pöpö noihin pienempiin.Ei ole kivaa suurperheessä nämä sairastelut [:'(]
Tänään kaivurimiehet saavat urakan valmiiksi eli tänään enään jos jaksan tarjoilla työmiehille purtavaa [;)]
Meillä sitten kyllä vielä jatkuu tuo traktorihallin urakka.
Aamupaasto oli tänään 5,0..jee [:)]
IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 24+0