Raskausarvet

Mulla on ainakin selvästi jo rintoihin tullut, tosin rasvaan huonosti ja aiemmin tullut helposti.
 
Oiskohan sillä rasvauksella kuitenki osittain merkitystä, koska mää rasvailin esikoiselta apteekin sebamed merkkisellä raskausajan maharasvalla , aiba suihkun jälkeen ainakin, ja yritin rasvailla joka ilta mut toisinaan jäi. Silloin ei tullut ainuttakaan raskausarpia. Toisesta en rasvannut kertaakaan ja sillon tuli navan ympärille oisko 5 semmosta muutaman sentin arpia. Eli ei sillonkaan sen enempää, mut oisin näin veikannu et jos arpia on tullakseen ni tulee ensimmäisestä. No, pitää ottaa taas rasvat käyttöön :D
 
Mulla ei oo tullut yhdessäkään raskaudessa jostain syystä raskausarpia mahaan, nyt siis kolmas odotus menossa.
Tisseihin on tullut vähän haaleita kun ne on kasvaneet mutta eivät mitenkään häiritse.
Ekan ja tokan kanssa öljysin laiskanpuoleisesti mahaa Estelle&Thild-nimisellä raskausöljyllä, ja mainittakoot vielä että molempien edellisten kanssa oli kyllä reippaan isot mahat ja painoa tuli varmaan reilut +25kg kumpaisestakin. En yhtään tiedä miksi niitä arpia ei mulle ole tullut, mutta hyvä niin. Ja peukkuja pidän että tämänkin kanssa jää arvet tulematta, pitääkin alkaa varuiksi öljyämään :)
 
Täälläkin on käytössä vauvaöljy suihkujen jälkeen. En tiedä, että onko siitä mitään apua, mutta ainakin voi ajatella yrittäneensä parhaansa. Ruokavalio on kyllä tällä hetkellä sen verran pielessä, että se pitäisi myös saada kuntoon.
 
Hei hyvä idea ihmiset! Jos ootte laiskoja rasvaamaan, niin antakaa tämä vastuu puolisollenne! Minun mies ainakin tykkää kun saa läträtä rasvalla joka ilta ja tänään kertoi minulle kuinka tärkeää rasvaaminen on, kun ne arvet on kuulemma tosi ikävän näköisiä. Olen onnistunut!!
 
Itse käytin esikoisen raskausaikana bio-oilia säännöllisesti enkä välttynyt raskausarvilta. Toki ne eivät olleet mitään kovin pahoja mutta tulipahan kuitenkin..
 
Esikoisen raskaudesta ei tullut arpia, vaika en mitenkään rasvaillut. Toivottavasti ei tule tässäkään raskaudessa
 
Käytän kookosöljyä ja jotain apteekin perusrasvaa. Ihoni on muutenkin varsin kuiva joten ennen raskauttakin rasvailin päivittäin.
 
Mä rasvasin mahan esikoisen ja kuopuksen aikana heti plussasta synnytykseen saakka, ja molemmissa tuli arpia samalla tavalla navan ympärille. Nyt en ole rasvannut. Tulee kuitenkin samanlaisia arpia niin en jaksa rasvata joka päivä. Ehkä rupean sitten kun vatsa kasvaa niin että tuntuu että ihoa kiristää.
 
Mites te joilla napakoru? Aiotteko luopua/luopunut jo korusta vai onko kenties napakoru roikkunut koko raskauden mukana ja onko tullut raskausarpia ympärille?

Itellä on napakoru enkä haluis luopua mutta kätilö pelotteli raskausarvilla.. Oon kyllä ostanut tälläsen raskausajan napakorun mikä on silikonia ja pidempi mutta liekö mitään auttaa?
 
Mä rasvasin esikoista odottaessa joka ilta mahan babyoililla ja ei tullu arpia ollenkaan.Nyt sama homma ja saa nähä tuleeko vai ei. Vielä ei ole ainakaan tullut. Mä en oo käyttänyt napakorua nyt raskauden aikana.
 
Oon rasvaillu kosteusemulsioilla, kun ei oo ollu vielä tiukilla. Nyt oon välillä rasvannu helosanilla ku rupee kiristelemään, mut vois kyllä kokeilla jotain öljyäkin.
 
minä rasvasin esikoista odottaessa aina sillointällöin(lähinnä sillon kun kutisi) ja haaleita arpia tuli rintoihin ja sitten ihan viimesilläviikoilla reisiin ja muutama ihan pieni kylkeen. Arpia ei enään edes kunnolla näe :)

nyt rasvailen myös sillointällöin ja erityisesti mahaa olen nyt rasvannut kun on alkanut kutiaan. toiseen reiteen on tullut muutama uusi arpi, muualla ei vielä ole.

uskon että saan arpia reisiini siksi kun sinne mulla kertyy kaikki rasva ja muutenkin tuntuu että iho siellä huonommin hoidetumpaa/löysempää.

Minulla on napakoru ja koska tykkään siittä niin kovasti ja pelkään että menisi umpeen niin esikoista odottaessa hommasin raskausajan korun, nimenomaan sen silikonisen ja hyvin toimi ja toimii nytkin. en saanut arpia ollenkaan mahaan esikoista odottaessani.

nyt tuntuu että leviän hiukan joka suuntaan ja muutenkin että maha on suurempi joten hiukka jännään noita arpia ja uskon että mitä pitemmälle menee viikot niin sitä enemmän tulee arpia.
 
Mulle ei oo tullu vieläkään arpia. Kahden ekan kohdalla maha oli täys... Nyt mun miehellä on maha täynnä arpia :D tosin hänen (kalja)mahansakin on isompi kun mulla.
 
Mie en tiiä onko tullu uusia vai onko vaan noi vanhat venyneet lisää.. Välillä kyllä oikein sattuu tuo iho tosta kun niin paljon venyttää.. Joka ilta on pakko rasvata (ostin body shopin shea vartalovoita) oikein paksulla rasvalla tai muuten seuraavana päivänä kutittaa..
 
Vatsaan ei ole tullut arpia ja epäilen sen johtuvan lähes joka iltasesta rasbauksesta, koska en oo rasvaillu persmusta niin sinne on tullut muutamia. Toiselle puolen enemmän ku toiselle..
 
Mäkin ostin nyt sitä Bio oilia ja tykkään kyllä, mutta tuntuu vaan ettei tä imeydy ollenkaan ja sit menee kaikki vaatteet öljyyn.. (en siis todellakaan lutraa sen kanssa). No mut viel ei ole tullut yhtään raskausarpia (koputan puuta), jospa tämä pitäis loitolla ne edelleen.
 
Takaisin
Top