Raskausarvet

Aarre

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin luoda tälle aiheelle ihan oman ketjun, sillä tämä aihe kiinnostaa ainakin itseäni kovin paljon.

Olisi mukava kuulla vinkkejä miten te yritätte taistella noita pirulaisia vastaan ? Entä te jo synnyttäneet, miten olette saaneet arvet minimoitua vai kaikesta yrityksestä huolimatta niitä on tullut koko kroppa täyteen ?

Tietysti niitä tulee, aina, sen tiedostan mutta varmasti on keinoja millä pystyy osaa edes jotenkin ehkäisemään :)

Itse käytän päivittäin bio-oilia mutta tietysti tässä vaiheessa ei pysty havaitsemaan auttaako se ollenkaan mihinkään mutta ainakin öljy on mukavan tuoksuista ja vaivatonta käyttää :)
 
Mistä oot ostanut sitä? Ajattelin kans rasvailla mahaa, jotta iho ois ees jollain tapaa sopeutuvaisempi. Jalkoihin mulla tuli raskausarpia jo teininä, vaikken ees hirveesti lihonnut vielä silloin. Lattialla jalat ristissä istuminen aiheuttaa kiristelyä iholla ja just niillä alueilla näkyy myös arpia. Tyhymää.
 
Mullakin on lonkkaluissa ja reisissä toosi haaleita arpia lapsuudesta mutta ne nyt ei edes omaa silmää enää haittaa.

Mä löysin tota öljyä lähicittarista, veikkaan et kaikista paremmin varustelluista löytyypi ! :) aika pieni pullo tosin ja tyyris hinta, mutta todella riittosaa tuntuu olevan
 
Mulla tuli esikoisesta todella paljon arpia, syynä tietenkin että painoa tuli yli 30 kiloa lisää ja ennen raskautta minulla oli lääkitys joka keräsi kroppaan nopeasti paljon nesteitä. Mulla siis arpia oli mm hauiksissa, vatsassa, kyljissä, pyllyn alla takareisissä, sisäreisissä, rinnoissa sekä polven takana taipeessa. Tosi hyvin kyllä ovat vaalentuneet vaikka tummanpunaisia olivatkin. En hirveästi rasvaillut/öljyillyt silloin mutta raskauden jälkeen ostin siskoltani (erikoistunut kosmetologi) todella hyviä arpivoiteita. Tyyriitä olivat mutta mielestäni hintansa väärti se niin riippuu ihotyypistäkin, tuleeko arpia mutta itse aioin nyt myös kokeilla tuota bio-oilia kun moni on sitä kehunut jospa vähän edes helpottaisi ettei niin helposti tulisi arpia kuin viimeksi! Minua ei arvet enää haittaa mitenkään, kannan ne tietynlaisella ylpeydellä, olenhan saanut niiden siivittämänä jotain aivan ihanaa, oman perheen :Heartred
 
Veikkaan myös, että ihonalaiskudoksen tyyppi vaikuttaa kaikista eniten ja tietysti painon nousun määrä myös sen myötä, että kuinka kovalle venytykselle kudokset joutuu.
 
Kyl ne vaalenee... mä olin ku vesimeloni. Nyt ne arvet on vaaleita mutta vielä vähän syviä. Edellisestä raskaudesta 9 vuotta. En rasvannu, jotku kehu kaakaovoidetta.

Tässä rakkaudessa on tullut jo pari uutta arpea vasempaan rintaan.
 
Kookosöljyä joku suositteli mulle. Mulla on siis myös teininä jo tullut venymää kun yhtäkkiä tuli muotoja kroppaan.. Sillon eikä kyllä auttanut rasvaamiset yhtään joten tuskin auttaa nyt. Mut ihan erilaisilla perusvoiteilla mennään täällä meillä. Käytännössä valitsen aina tuotteen missään näin kesällä on hyvä tuoksu ja aloeta.
 
Ainoa keino koittaa niitä vältellä on hallittu painonnousu, riittävä vedenjuonti, terveellinen ruokavalio ja ihon rasvaus. Noistakin huolimatta joillekin tulee helpommin arpia helpommin kuin toisille.

Ite käytin esikoisen raskaudessa alkuraskaudesta synnytyksen jälkeiseen aikaan ihan vauvaöljyä ihon kosteutukseen aamuin illoin. En tiedä oliko tuo öljyily syynä mutta raskausarpia tuli rv 41+ vain alamahaan pari hassua ja nekin niin haaleita. Saa nähä mitä nyt tässä raskaudessa tapahtuu. Sheavoista oon nyt tehny ite rasvaa kun tiedän että siinä ei ainakaan ole haitallisia aineita. Rasvauksesta raskausarpien ennaltaehkäisyssä kannattaa pitää mielessä että rasvailu on tärkeää myös synnärillä ja synnytyksen jälkeen kun vatsan koko taas äkillisesti pienenee. Tämän olen lukenut jostain joskus ja mun mielestä ihan järkeenkäypää :D
 
Minä ostin apteekista bepancarea, oon tykännyt, ei jää rasvainen olo käytön jälkeen. Tietty en sit tiiä miten hyvää se lopulta on :)
 
Mulla oli käytössä aikoinaan tota bepancarea säännöllisesti melko tuoreeseen arpeen, ei edes punotus vähentynyt :/

Mä pyrin joka päivä käyttämään nyt tota öljyä, mutta välillä on se paha tapa että " ei se nyt haittaa jos jättää päivän välistä kun ei toi mahakaan oo vielä iso " vaikka se itse levittämisoperaatio ei kauaa kestä ja on melko vaivatonta mutta laiska kun on.. :D
 
Mulle ei tullut erikoisesta arpia muuta kuin kylkeen pienen pieni. Rasvailin kookosöljyllä ja shea-voilla. Teininä on tullut arpia reisiin ja rintoihin, muttei ne mun mielestä lisääntyneet. Yllätyin kovasti, sillä odotin että arpia tulee. Toivottavasti ei tuu tälläkään kertaa.
En kyllä usko, että rasva kauheasti auttaa, jos arpia on tullakseen, kyllä ne tulee...
 
Mulla on ollut käytössä Weledan raskausarpiöljy. En ole kyllä päivittäin käyttänyt mutta ainakin suihkun jälkeen yritän muistaa.
 
Käytän aqualan l (kiva rasvasta, en tie onko hyötyy kuin paljo) ja sit välillä jotain garnierin rasvaa mikä sisältää jotai ihme öljyjä. Oon ihan alusta asti rasvaillu vattaa ja tissejä ja välillä reisiä. Vielä ei oo mitään ihmeellisiä näkyvissä. Tosin oon kattellu et mun vattassa on yks violetti pienen pieni viiva. Tie sitte mikä on..
 
Mä en oo käyttäny vielä mitään.. :D Pitäis varmaan alkaa käyttämään, kun alkaa tuntumaan melko kireältä mahanseutu.
 
Itelle tuli arpia viimeksi vasta viimeisellä viikolla, ja semmosiin kohtiin jota en rasvaillu. Rintoihin tuli kun täyttyivät maidosta ja sit ulkoreisiin vaikkeivät edes kasvaneet. Vatsaan ei tullu vaikka siitä tuli ihan järkkyiso.. rasvasin vatsaa n kerran viikossa että en usko siitä olleen juurikaan hyötyä. Uskon kans enempi tohon hyvään nesteytykseen, liikuntaan yms. Rasva kummiski hoitaa vaan sitä ihon ulointa kerrosta kun ne arvet taas tulee syvälle
 
mulla arvet tuli ihan viimeisillä viikoilla ja siihen kohtaan koko vatsasta missä oli eniten löysää läskiä ennestään! Eli sanoisin että määräävin tekijä on kudostyyppi ja jos on arpeutuvaa sorttia, on vaikea olla saamatta yhtään, valitettavasti.
 
Takaisin
Top