Raskausarvet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hekksu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt sanoi täälläkin mahanahka riks raks ja poks! Muutama yksittäinen raskausarpi siis ilmaantunut viikon sisällä. Toisaalta en ihmettele, mahan kasvukin on ollut ihan huimaa viime viikkoina. Yllättävän vähän harmittaa, on tuo vatsassa potkiva ja pyörivä pojan pötkylä sen arvoinen varmasti <3

• Tykkään
Reaktiot: Wow
emmu_ma: potkiva ja pyörivä pojan pötkylä <- tämä oli mielestäni kivasti sanottu, itsellä mahan asukasta voisi kuvailla samoilla sanoilla.

Itse asiassa olen vähän omaa mahaani katsellut, että jokos alkaa raskausarpia löytymään, kun sinkeän pinkeänä on mahanahka viime aikoina ollut. Tämän lisäksi on vähän kiristellyt ja kutitellut. Rasvannut olen viime aikana vähintään kahdesti päivään, kun se on helpottanut kutinaa. Tähän mennessä ei ole kuitenkaan raskausarpia ilmaantunut.

Menna: Ihailtavan useasti jaksat rasvata. Meillä on isännän vastuulla tuo rasvaaminen ja kerran päivässä on ihan maksimi, normaalisti tulee rasvattua ehkä 3 kertaa viikossa. Täytynee pyytää jatkossa rasvaus useammin. Ostin viime viikolla uuden öljyn apteekista joka oli tarkoitettu mm. raskausarville ja niiden ehkäisyyn.

• Tykkään
Pauliina: olen ottanut tavaksi aamulla herätessä ja illalla suihkun jälkeen rasvata, se tosissaan pitää kutinan loitolla. Joinakin pahoina päivinä laitan vielä töiden jälkeen iltapäivällä. Sulla on hyvä palvelu kerta mies hoitaa rasvaushomman! ;)

• Tykkään
Joo, mulla on uskomattoman hyvä palvelu ja ihana mieskin :) Tämä on yksi hänen tavoistaan osallistua raskauteen. Ainoa miinus, jos nyt sellaista tässä kehtaa kirjoittaa on se, että rasvauksen voisi suorittaa vähän useammin. Täytyy varmasti itse alkaa rasvaamaan aamuisin ennen pukeutumista. Apteekissakin sanottiin, että rasvaa olisi hyvä laittaa vähintään 2 kertaa päivässä.

Pauliina1976: Meillä kanssa rasvaus laitettu miehen hommaksi. Tosin meilläkin tuo rasvaus voisi tapahtua hieman useammin. Minkä nimistä öljyä ostit? Meinasin kanssa että voisi olla hyvä jo siirtyä öljyyn, kosteuttaa sen verran rasvoja paremmin. Vaikka vielä ei arpia ole ilmaantunutkaan.

Ollaan käytetty tähän saakka apteekista saatavaa Ceridalin öljyä joka on hyvää ja käy moneen ;)

Nyt ostin vaihtelun vuoksi jotain toista apteekista saatavaa oljyä, en nyt muista nimeä ulkoa. Maksoi n. 13 € (ei ollut Bio oil - jota on kehuttu). Tämä uusi on vähän tahmeampaa ja ei sotke niin lakanoita tai vaatteita. Tosin molempia näitä kuluu todella paljon vaikkei rasvausta joka päivä suoritetakkaan.

Täytyypäs siis käydä apteekissa tutkailemassa. :) Meillä tosiaan käytetään tuota mainitsemasi Ceridal-ihoöljyä niin paljon intiimialueen hoitoon ja liukkarina etten osaa enää mieltää sitä ihonhoitoon! :D

Mulla on rintoihin tullut vähän raskausarpia. En jaksa rasvata niitä tai mahaa, mutta hihkaisempa, että laitan tuota Ceridalia alapäähän, kuivuusongelmiin. Neuvolalääkärikin sanoi, että siitä saattaa olla sellaista hyötyä, ettei tulisi sitten repeämiä niin helposti synnytyksessä. Joten taidanpa jatkaa samaan tapaan.

Joskus näin/luin että jossakin kulttuureissa naiset eivät harmittele raskausarpiaan vaan kantavat niitä ylpeydellä koska se kertoo että he ovat äitejä, saaneet lapsia sekä pystyvät lisääntymään.

Ittelle ei ole vielä tullut arpia mutta hieman pitää yrittää ehkäistä niitä rasvailemalla.. mutta jos niitä tulee niin sitte tulee. Se on sen ajan mure.. Kylläpä sen ymmärtää ettei tuo ihokaa ny kaikkehen venymiseen pysty :)

elenna: Hyvä tietää, jatkanpa siis itsekin Cerialin käyttöä intiimialueella :)

off topic: kuivuusongelmiin?? Mitä hittoa, itsellä tuntuu että alapää on raskauden myötä kuin niagaran putous... hiukan turhankin liukas.. :oops:

Ystäväni suositteli kanssa alapään öljyämistä tuolla samaissella aineella, mut ajatuskin kauhistutti, just ku tuntuu et muutenkin on pöksyt märkänä koko ajan..

:D :D

Mä en ole vielä itseltäni mistään bongannut uusia raskausarpia. Reisissä ehkä vanhat arvet on jotenkin leventyneet, mutta eivät punoita tai muuta. Mahaan ei ole tullut vielä ainuttakaan, ja vaikka välillä kiristävää tunnetta onkin (varmaan siis enemmänkin tuolla nahkan sisäpuolella), niin nahka ei vielä tunnu kireältä, kiitos aikaisemman ylipainon.

Taipumusta on, teini-iässä sain kasvaessani jo ensimmäiset reisien ja lantion alueelle. Raskauden aikana olen käyttänyt iltarutiinina ennen nukkumaanmenoa Weledaa tai Bio Oilia mahalle, lantiolle, alaselkään. Vähän uusia on ilmestynyt alaselkään/pakaroihin. Toisaalta olen jo niin tottunut niihin, että huomattavaa eroa ei ole. Hassua miten teini-ikäisenä ne tuntuivat paljon pahemmilta! (silloin yritin voiteilla jopa saada niitä pois) Nyt ei haittaa. Teen voitavani ja toivon, ettei tule. Masussa ja rinnoissa ei ole kyllä yhtään. Eli aika takapuoli/lantiopainotteista (hyvät pehmusteet!) Joillakin ei tule ollenkaan, toisilla paljon. Olen ehkä siltä väliltä! :)

Takaisin