Raskausarvet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hekksu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sportmama: mulla on kanssa tullut molempiin reisiin kolme pientä raskausarven alkua. Suurinpiirtein samoissa kohdin on myös minulla teini-iässä tulleita vanhoja arpia. Ne on kyllä niiiin haaleat nykyään, ettei juuri edes huomaa. Mahaan ei ole vielä raskausarpia ilmaantunut, vaikka vielähän niitä kerkiää tulemaan.

Mulla avavatsalla, jenkkakahvoissa, vähän reisissä, ja pakaroissa.

Tällä viikolla on minullekin tullut mahaan ensimmäiset raskausarvet. Alavatsalla ovat niin, että ilman peiliä en niitä itse näe. Oiskohan molemmin puolin linea negraa kaksi kappaletta arpia? Ja vielähän noita ehtii lisääkin tulemaan. Sisäreisissä on vanhat arvet levinneet ja vaihtaneet väriä, samoin alaselässä olevat ovat levinneet. Uusia ei ole kuitenkaan noitten vanhojen lisäksi tainnut tulla, paitsi tosiaan tuohon mahalle.

Ekassa raskaudessa tuli vatsaan lähes symmetrisesti yhdet arvet molemmin puolin melko alas, rintoihin nännien alle ja muuten en tarkkaillut. Tässä raskaudessa huomasin juuri eilen ekan arven oikealla puolella mahaa melko lähellä napaa.
Outoa vain, että siinä samassa kohdassa oli ensin pieni pyöreä mustelma ja nyt siinä on punainen raskausarpi? Hmm.

minullekin on tullut ensimmäiset raskausarvet... :sad001 ne on aika alhaalla joten niitä ei näe niin hyvin, mutta vielä ehtii poksahtaa lisää niitä ennen kun hän tulee ulos... Ei ne sinänsä mua haittaa (koska ne on sen arvoisia) mutta olin jo ehtinyt luulla että niitä ei tulisi kun raskaus on jo näin loppuvaiheessa...

Mä oon nähny unta, että yön aikan yht´äkkiä olis maha tullu täyteen raskausarpia. Mulla on vaan napakoruarvesta lähteny vähän repeämään arpea.. Tuntuu vaan, ettei maha millään voi enää venyä ilman niitä arpia....

Eilen huomasin kun ihailin mahaani peilistä että mulle oli tullu ekat raskausarvet navan ympärille. Huusin sitte kovaan ääneen avomiehelle: "apua tuu kattoon!" Ukko tuli hädissään, ku luuli että synnytys alko :D sitte esittelenki sille jotain raskausarpia joita ei edes näe kuin jos katsoo tietystä kulmasta valoa vasten :laughing002

Mulla oli aluksi navan vierellä vaan kaksi arpea puolellaan. Nyt sitten rv 37-39 lukema muuttunut jo kahteenkymmeneen :) ihana vauva pyörittelee pyllyä siinä <3

Raskausarpia ei vielä oo tullut, mutta orastava ihonalainen repeämä kyllä on tuossa navan alapuolella. Muutenkin huomaa näitä "verenpurkaumia" ja ihomuutoksia, mutta ei niin dramaattisesti - vielä. Tässähän olisi 3 viikkoa aikaa napsua suuntaan jos toiseenkin. :)

Tosin toivon, että ei napsuis. Vaikka olisikin sota-arpia ja kaiken sen arvoisia, niin eihän niitä mielellään ottaisi. Mies on muutamaan otteeseen naureskellut mun peilaamisille ja panikoimisille, että sieltä tulee mitä tulee, ja piste. Helppohan se on miehen vierestä sanoa.. ;)

Mutta täällä jotkut on maininneet selluliitista. Voi härregyyd sitä on tullut jalkoihin, ja PALJON! :D Ihan käsittämätöntä. Tosin luulen sen johtuvan siitä, että ennen raskautta ja sen alulla vielä treenasin melko mukavasti sen 7-10t/vko, kunnes jouduin jäämään saikulle ja Bäm!, kaikki loppui kuin seinään. Joten - tässä ollaan selluliittien kanssa, odottamassa seuraavaa treenikertaa. :)

Ja todellakin odotellen sitä unohdusta kaikesta turhuudesta, kun oma kääryle on sylissä. <3

Mullakaan ei ole arpia tullut esikoisesta eikä tästä (vaikka 3 vko jäljellä vielä kyllä..) Nuoruuden lihomisesta on alaselässä sekä rinnoissa muistot mutta hyvin ovat vaalenneet=) Rasvaillu en oo kummastakaan oikeen ollenkaan, sillon tällön vaan.. Uskon silti että rasvaus auttaa,ainaki jonkun verran...

Ou jee, sieltä ne ekat tuli. Orastavana ollut kyllä tuossa navan alla siis, mutta nyt on jo osittain sievästi pintaan asti revennyt. Saapa nähdä, tuleeko enempää. Nuilla jos pääsen, niin todella tyytyväinen olen. Samalla huomaa, että nuo nuoruuden lihoamisen jäljet kyllä yrittää myös pikkusen aueta lisää.
Oon käyttänyt bio-oilia iltaisin ja aamulla/pitkin päivää kaakaorasvaa bodyshopista. Ehkä se on kantanut tähän asti. :)

Hitsi, mullakin eka jälki navan alle ilmestyny pari päivää siten. Ihan kiusantekoa, kun näin myöhäsessä vaiheessa tulee vielä. Mäkin oon ahkerasti öljynny ihoa joka päivä!

Ihan sama täällä, pikkuruusu! En oo tosin vaivautunut rasvaamaan ihoani ollenkaan. Hassua, miten toi mahanahka on melkein tunnoton isolta alueelta navan ympäriltä.

Päivitetääs tännekin.. Mahaan jäi muutama punaisena helottava "arpi", enemmänkin näyttää isoilta mustelmilta ja nää ilmesty päivää ennen syntymää. Musta siinä leikkauksesta tuli navan yläpuolelle tollanen mustelmaläntti joka on siis siinä edelleen. Reisiin tuli arpia ihan hirveesti ja nyt imetyksen myötä myös rintoihin..

(tissit on muuten ihan älyttömän kivan näköiset nyt, varsinkin kun ne on täynnä maitoa.. taitaa tulla silikoni-operaatio imetyksen jälkeen, olen nimittäin ihan rakastunut näihin :-) )

Joo tulihan niitä. Juuri haikeudella luin tuota "ei oo vielä tullut..". Ja höpönlöpö, ei päästy niillä. Vähänhän niitä on, mutta tarpeeksi. Näyttivät muuten raskausmasussa hailakammilta ja pienemmiltä!

Muualle ei juuri oo tullut, vaikka ne nuoruuden jäljet yritti lähteä repeämään. Mutta on ne jo nyt haalentuneet ja luultavasti ne hailakoituu ihonväriseksi takaisin. Mulla on muutenkin ihan valtavat tissit, niin niihin ei oo tullut arpia enempää enkä edelleenkään niitä rakasta.
En koskaan ymmärrä ihmisiä, jotka haluaa isot tissit, koska nämä on aina tiellä ja painaa ihan helvetisti -> vaikuttaa ryhtiin ja aiheuttaa niskakipuja. Mutta silarit nyt ei luonnollisestikaan liiku mihinkään eikä käsittääkseni painakaan mitään, eli ehkä niiden kanssa elämä ja liikkuminen on mukavampaa. :) Sanoihan BB-Iida Viidakon Tähtösissäkin, että jengi tuijottaa häntä aina juoksumatolla ja hän aattelee jotain näin, että "ei, ei ne hölsky vaikka tuijotat!". :D

Vaikka eihän silarit tokikaan tarkoita suurien rintojen hankkimista. :)

Mulla on ihan jäätävät arvet mahassa, jenkkakahvoissa ja reisissä! Mut ne kai kuulemma vaalenee ajan myötä.. mä oon ihme kyllä vielä toistaseks aika sinut tän mun vartaloni kanssa vaikka onkin ainakin 15 kg ylipainoa ja roikkuva raskausarpinen nahkasäkki. Ehkä varmaan senkin takia että eipä oo tarttenut juuri mihinkään mennä ja pukeutua vaan saanu olla näissä verkkarirytkyissä päivästä toiseen :) mulla oli niin suuret odotukset siitä imetyksestä et se pudottais nää mun raskauden tuomat kilot mut ketunmarjat, siihen oon vähän pettynyt.

Mulla vatsassa ja sivuilla arpia, jee. Kyllä ne haalenee ajan myötä. :) Kiloja lähti 15, ja jälkellä on 10 >:( Mutta kyllä nekin kai joskus lähtee. :D

Kyllä niitä arpia tännekin tuli, luonnollisesti kun painoa tuli niin paljon lisää. Viime metreillä maha repeili ihan reilusta, ja reisissä myös arvet entisestään lisäntyivät. Mutta, ne on nyt osa minua ja sillä hyvä. Vähänlaisestihan niitä itse tarvitsee katsella! =D Multa on painoa tippunut se 8 tähän mennessä, 12 olis tiputettavaa edelleen raskauden alun aikaiseen painoon ja tosiaan siitä sitten vielä joku 10 jotta olisin normaalipainossa. Että hommaa riittää, ja mitään ei tunnu tapahtuvan. Suunnittelin laittavani perusäkin päälle ristiäisiin puolentoista viikon päästä, kun vaatteet ei vaan istu kun on toi maha....

Maha säilyi arvettomana, mut jenkkiksiin ja yläreisiin tuli molemmin puolin jonkin verran. Ei haittaa miun menoa. Miula on raskauskiloja vielä1,5 jäljellä. 10,5kg siis tähän saakka lähtenyt. Nyt ei oo ainakaan viikkoo yhtään pudonnut paino, eli viimeiset rippeet taitaa olla tiukassa. Vanhat housut menee muuten jalkaan, mut löllömahan takii ei yhestäkään mee vetskarit kiinni. Mie pystyn jo jollain lailla tykkäämään tästä nykyisestä vartalostani, varsinkin nakuna näytän kivalle :) Vaatteet päällä tuo maha vielä näyttää makkaraiselta :D

Takaisin