Raskausarvet - niiden ehkäisy?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äidistä en tiiä mut sillä kaksoissiskolla on aikas paljon...

Mä käytin edellisessä raskaudessa ensin sitä Bio-Oilia ja loppuraskaudessa kookosöljyä. Yhtään arpea ei ehtinyt tulemaan.

Joo eipä kukaan vapaaehtosesti niitä arpia halua, eikä ne arvet tuu kyselemään lupia kun ne ilmaantuu :D
Mä kävin silti viimekesänä tytön kans uimassa bikinit päällä, ajattelin että jos jotakin mun raskausarvet ällöttää nii laittakoot silmät kiinni ;)

Mimi: mulla just sama asenne :D ja kyllähän ne ajan myötä haalenee? Aivan sama :D luulis että kun on valmis tekeen lapsen nii on valmis ottamaan pienet kehon muutoksetkin vastaan ja olemaan sinut itsensä kanssa :)

Joo ei noi enää näin 1,5v jälkeen pahat oo :D enemmän ärsyttää sektio, alamahalla on sellanen pieni "pussukka" joka ei oo lähteny millään pois ku vatsalihakset on katkastu.. -.- onneks mies on sanonu ettei sitä mun arvet haittaa ja itekki oon niihin jo tottunu ;)

Ainii ja mun äidillä ei oo raskausarpia. Eli ei välttämättä kerro sekään mitään :) Riippuu niin paljon omasta ihotyypistä, itse olen sitä helposti arpeutuvaa.

Tuota ei nyt ihan tähän liity mut mahassa on iso noin 15 cm leikkausarpi pystysuorassa navan läpi menee niin kuinkahan toi maha mahtuu kasvaan, olisko liki 18 vuotta sitten ollu leikkaus et haava on jo toki parantunut. Onko vatsaleikkauksilla tapana hankaloittaa masun kasvua? Kun arpihan ei veny? Esitietolomakkeissa kyseltiin et onko umpparileikattu ja mitä muita leikkauksia on tehty. Kartoittaskohan ne terveydentilaa ja verenvuototaipumusta?

Varmaan seuraa loppuvaiheessa vähän tarkemmin? Mä en itseasiassa tiedä kuinka niitä vanhoja arpia seurataan. Mulla menee sektioarpi vaakasuoraan bikinirajassa eli se ei edes näy, mutta en oo tullu ajatelleeks tuota että kuinka se kestää raskauden :o pitää kysellä neuvolassa sitten jos muistaa :D

Itsellä pitää varmaan keksiä joku kiva/ erittäin hyvä rasva että ei ihan joka paikka repiäs ihan totaalisesti. Ku voi olla että en pääse yhtä pienellä mahalla kuin esikon aikaan. Sitä bepancaree vois kokeilla tai bio oilia. :)

Mä en rasvaillut muuta kuin vasta loppupuolella. Ja vain sen takia kun oli talvi, pakkasta, ja mun iho kuivui ja kutisi niin pahasti että rasvaaminen oli ihanaa. Ei tullut yhtään arpia, vaikka lihoinkin sen 23kg raskauden aikana. Teini-iässä niitä kyllä tuli alaselkään, mutta raskaudesta ei tullut yhtäkään. Nyt pitää koputtaa puuta, toivottavasti nytkään ei tule, mutta en aio asialla stressata. Vielä :wink

Öljyillä voisin aina välillä, ja rasvaa kun kutisee ja talven tullen kuivuu. Vaikka omalla kohdallani en usko että mitään hyötyä arpien ehkäisyn kannalta olisikaan, kaksosten (joiden kohdalla ei rasvailu auttanut) jäljiltä oon jo täysin arpien peitossa ja vaikee kuvitella että tässä mahassa uudet arvet "pahentaisivatkaan tilannetta" sitten kun ovat taas haalentuneet ajan myötä.

Ja btw itse kyllä rakastin omaa sixpackiani ja sen tiikeriraita kuosia, toi mielestäni kivan lisän tuo raidoitus :P Muistan kyllä että hetken noi arvet mua joskus vaivas, mutta kun se ylimääräinen iho tuosta alkoi kadota niin totesin että ei noi arvet tossa kyllä yhtään haittaa :)

Viimeksi säästyin viikolle 33 asti ilman arpia. No sit ne tuli, kun mahakin otti loppukirin. En rasvannut, kuten en muutenkaan rasvaa mitään kohtaa ihossa koskaan. Hyvänä on pysynyt. Luotan samaan, kun ei vauvojakaan rasvata, ettei iho ala vaatia koko ajan lisää rasvaa.

Mulla ei esikoisesta tullut yhtään arpea mihinkään, enkä rasvannut kertaakaan :D . Pieniä pigmenttimuutoksia tuli napaan, mutta ei niitä kukaan muu huomaa.. En aio nytkään stressata arvista :) .

Mulle ei tullut esikoisesta arpia, vaikka maha oli aivan valtava. Veikkaan, että tällä kerralla niitä saattaa tulla, kun maha pullahtaa ulos nopeaamin kudosten jo löystyttyä. Rasvailin viimeksi lähinnä kutinan takia, en niinkään arpia ehkäistäkseni. Uskon, että homma on enemmän kudostyypistä kiinni kuin rasvoista. Mutta tuskin siitä rasvaaamisesta haittaakaan on. Kuivaihoisille ihan olennainen juttu muutenkin.

Ihotyyppi määrää aika paljon miten iho raskausaikana käyttäytyy. Vaikka kuinka rasvailis niin ei ole takeita etteikö arpia tulis. Rasvaaminen ei tietty pahaa tee, helpottaa kiristystä ja kutinaa, jos ei muuta. :)
Esikoisen odotusajalta jäi maltillisia arpia mahaan, rintoihin ja reisiin, vaikka rasvasin useamman kerran päivässä alusta loppuun. Tälläkin kerralla kyllä rasvaan, koska tykkään muutenkin rasvata (ja on talvikuiva iho). Sheavoilla mennään, synteettisiä voiteita en enää tähän huusholliin kanna. :P

Onko kelleen tullu vielä arpia?
Mä oon toistaiseksi välttynyt. Ihoa kyllä kiristää jo ja joka päivä rasvaan.

Ei mullekaan oo vielä ainakaan ilmaantunu. Rasvaan silti ahkerasti paksuilla rasvoilla masua :)

Ei oo tullu arpia viä. Ite läträän kun muistan bio oilia. Lähinnä silloin kun kiristää. Mulla ei tullu teininäkään hirveesti raskausarpia vaikka lihoin, laihduin ja kasvoin kauheeta kyytiä. Tisseihin tuli pari jotka on haalentunu näkymättömiin joten tulkoon jos tulee. Kyllä ne haudassa viimestään katoaa. :grin enempi mua huolettaa kuinka löysä mahanahka sit palautuu. Kokemuksia? Olin ennen raskautta ihan normipainonen, kuitenkin painoindeksin normaalin painon ylärajoilla aina menny enkä oo ikinä mikään timmi ollut vaan ihan normi nainen kurveineni joten mahassakin oli pieni löysä ryllykkä. Palautuuko se nahka kuinka hyvin?

Ei oo vielä arpia, eikä toivottavasti tulekkaan, oon rasvannu tolla bepancarella jostaa viikolt 7, vastikään ostin öljyä, auttaa ainaki kutinaan jos ei muuta:)

Takaisin