Raskausarvet - niiden ehkäisy?

Ihon palautuminenkin on yksilöllistä. Mulla ei kyllä ihan täysin palautunut iho edellisistä ennen tätä raskautta. Treenasin pyykkilaudankin ok kuntoon mutta etenkin alavatsalle jäi sitä ihoa turhan paljon (eihän iho kyllä treenaamalla palaudu mutta siinä näki hyvin, ettei se ollut palautunut ajankaan kanssa). Ja nyt kun ballo alkoi kasvaa uudestaan niin tuntui, että nahka veltostui helposti uudestaan.:rolleyes:

Tämän raskauden jälkeen kokeilen sitä tukivyötä/-liinaa. Josko se vähän avittais mahanahkankin palautumista.
 
Mulla on vatsa palautunut suht normaaliksi ja litteäksi kahden raskauden jälkeen. Ei se nyt ihan yhtä nätti ole kuin parikymppisenä, mutta tosi tyytyväinen olen palautumiseen ollut :) Olen rasvaillut ahkeraan body shopin kaakao voiteella mistä olen tykännyt, mutta geeneistähän se loppupeleissä taitaa olla kiinni miten iho palautuu. Myös raskausarvilta olen välttynyt. Saa nähdä mitä kolmas raskaus tuo tullessaan, nyt on maha ainakin kasvanut nopeammin kuin ennen.
 
Toisaalta palkinto on niin suuri ja ihana, että jos kroppa repsahtaa, niin siinäpä repsahtaa. Eipä tässä enää niin nuoriakaan olla :)

Ja uskon myös että mies arvostaa näitä pikku murusia ja mun panostani heidän maailmaan saattamisessa sen verran että pienet kauneus"virheet" ei häntäkään haittaa :wink
 
Ja eipä nuo arvet ja löysä nahka haittaa, kun ei niitä kukaan pääse pahemmin tuijottelemaan (paitsi perhe) ja vaatteilla saa huijattua paljon.:wink Mä en ees haluaisikaan olla teinitytön näköinen enää synnytyksen jälkeen, saahan se elämä jotenkin kropassa näkyä. :) Ja että on jotain niin hyvää saanut aikaiseksi.:Heartpink
 
Sitähän minäkin et nykyihminen kulkee vaatteet päällä ja mitä väliä jos raskaus jättää jälkiä. Mulla nyt arpia elämä jättänyt muutenkin jälkiä, tissit mm. Murrosiän jäljiltä täynnä raskausarpia ja hyvin on vuosien varrella vaalentunu.
 
Mä käytin viime raskaudessa bio-oilia ja ceridal öljyä, ei tullut arpia. Nyt oom välillä laittanut ceridalia, mutta en oo niin paljon jaksanut rasvailla. Aina silloin kuin muistaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen myös aika paljon laiskistunut voiteiden käytön kanssa. Ekassa raskaudessa taisin rasvailla päivittäin :)
 
mulla on menny jo purkillinen bepancarea, lisänä käytän tota ceridal-öljyä. Nyt ostin ton vichyn rasvan ku bepancare loppu. Ihan joka päivä aamuin illoin rasvaan, välillä päivälläki ku kutiaa. Olkoot apua tai ei, aion tehdä kyl kaikkeni et niitä arpia ei tulis:D Ei kyllä toistaseks viel merkkiäkään arvista, vaikka toi pötsi ihan hirmusta tahtia kasvaakin.
 
En oo rasvaillu urakalla, suihkun jälkee koko kroppaa perusvoiteella kun tahtoo kuivua.. Uusia arpia ei oo tullu, vanhat pikkasen sillee vaalentunu/korostunut, en osaa selittää :D nii ja ei mullakaa maha nahka ihan kokonaan kiinteäksi palautunu, vähä jäi niinku alamahalle semmosta löysempää ihoa...
 
Täällä on menossa jo kolmas purkki. Ensimmäinen oli Vichyn, sitten vaihdoin Bio Oiliin ja nyt kokeillaan Bepancarea. Vielä ei ole arpia ilmaantunut, katsotaan ilmaantuuko sitten loppuvaiheessa raskautta.
 
Mun on rasvattava joka päivä. En pahastu vaikka arpia tulis, so what. Oman olon takia on vaan pakko rasvata, kiristää niin vietävästi ihoa! Etenkin jos vaate hankaa ihoa niin käy kutisemaan.
 
Mulla kutittaa ihoa melkein kokoajan rasvasin tai en :sad001 onko muuten Rosalina sulla tuon kookosöljyn kanssa jos laitat sitä, niin kutisee iho silti ? Tuntuu et välillä sekin saa kutinan aikaseksi ku laittaa kuivemmille paikoille :/
 
No ei oikeestaan silloin kutise, kun sitä on just laittanut. Toki kun iho on öljystä "nihkeä" ja laittaa vaatteen päälle niin se "kitka" saa kyllä ihon kihelmöimään väliaikaisesti, jos esim istuu niin, että jostain kohtaa housujen kangas kiertyy tiukemmalle :wideyed:
 
Enpä oo rasvaillut yhtään vaikka alkuun meinasinkin, tosin ei oo arpiakaan eikä maha muutaku levinny. :D Tosin oon pitkä niin kai kiipee selkää pitkin. :)
 
Mäkään en rasvaile enkä rasvaillut ekassa raskaudessakaan. Silti säästyin arvilta. Eikä jäänyt yhtään löysää ihoakaan, mulla palautui maha jopa paremman näköiseksi kuin ennen raskautta. Saa nähä kuinka nyt käy. Iho ei tunnu yhtään kiristävänkään vielä, eikä kutisekaan.
 
Mulla kutisee välillä, mutta ei mitenkään järkyttävän paljon.
 
Mulla tuli tiikeriraitainen masu jotn viikko/pari ennen synnytystä :D että ne voi tulla vasta sittenkin :D
 
Niin mullekin kävi. Tosin ei tullu ees pahoja jälkiä, ja osa tais tulla vasta synnytyksessä, mutta ihan vikoilla viikoilla noi arvet tuli. Kakkosesta ei juur tullut enää uusia arpia. Saa nähä tuleeko nytten. Saa tulla jos tulee, minkäs sille teet.:rolleyes:
 
Anteeks, jos tästä ollut jo puhetta..

Onko kosteusemulsio hyvä rasvaukseen?
 
Takaisin
Top