Raskausarvet - niiden ehkäisy?

nnopa

Kunnioitettu kommentaattori
Lokakuiset 2023
Pistetään tälläinen pystyyn niin ei huku muihin juttuihin.

Raskausarvethan on osa tätä prosessia, oletko jo miettinyt aiotko yrittää ehkäistä niitä? Jotain voiteitahan on ilmeisesti olemassa.. onko joku todettu oikeasti toimivaksi? Ehkä muita vinkkejä? :)

Itse en vielä oikein tiedä, antaakko tulla vai koittaako estää.
 
Itselle ei onneksi herkästi tule. Mutta oon kookosöljyllä rasvaillut tähänki asti kroppaa niin sillä ajattelin myös vatsaa rasvailla, kun oon kuullut että se joillakin ainaki hyvin toimii.
 
Mä oon hankkinu putelia ja purnukkaa että saisi estettyä ..vaikka entiä kuin hyvin siihen voi vaikuttaa jos on muutenkin sellainen iho että helposti tulee..
Löytyy bebanthen carea, bio-oil ja ceridal öljy.
 
Itselle tuli paljon raskauarpia murrosiässä, oikeastaan kaikkialle paitsi mahaan. Ajattelin esikoista odottaessa, että nyt mahasta tulee "tiikerien repimä". Rasvailin kyllä ahkerasti Ceridal-öljyllä, mutta en tiedä oliko se syy siihen, ettei raskausaikana tullut yhden yhtään uutta raskausarpea! :) Ilmeisesti raskasarpien syntyyn vaikuttaa geenit, ihotyyppi ja ikä (nuoremmille tulis helpommin). Rasvailusta oli ainakin se ilo, ettei vatsanahka pinkeimmilläänkään ollut inhottavan kutiseva. Ceridal-öljyllä siis tämäkin vatsankasvatus hoidetaan.
 
Minulla on joku sebamedin tuote, joka on juuri tähän tarkoitukseen tehty. Pitäisi rasvata kaksi kertaa päivässä ihan raskauden alusta asti, mutta olen nyt rasvaillut vain suihkun jälkeen. En tiedä, onko hyötyä. Tuskin ainakaan haittaa on..
 
Ekan aikana en rasvaillu kuin silloin tällöin ja saldo oli kolme pientä arpea jotka huomasi synnytyksen jälkeen. Nyt on valmiiksi iho kuiva ja ei niin kimmosa niin pakko varmaan keksiä joku hyvä rasva jos vähän edes auttas niiden ehkäisyssä. :)
 
Aika harvakseltaan rasvailin ensimmäisen kohdalla ja vain pari pientä arpea tuli alavatsaan. Nyt ajattelin kuitenkin vähän enemmän panostaa, koska talvikin tulossa ja maha kasvaa enemmän juurikin kylmään aikaan vuodesta. Kookosöljyä käytän Cherryn tapaan muuallekin (sisäisesti ja ulkoisesti), joten sillä linjalla menen masunkin kanssa.
 
Meillä jo 3kk ikäinen pikkunen ja mulle ei tullu raskaudesta yhden ainutta raskausarpea.mulla oli siis teini-iässä kans punaisia raskausarpia,jotka tosin haaleni sitten ajan myötä.olin varma,että nyt repee vatsanahka arville,kun maha kasvoi niin isoksi,että synnytystä edeltävänä aamuna ympärysmitta mahasta oli 160cm!!! Eli olin ihN valtava!ihmettelenkin,kuinka iho antoi niin hyvin myöten ilman arven arpea!
Koko raskausajan käytin Bio oilia,niin että sitä levittelin rintoihin,vatsaan ja alaselkään jokaista suihkun jälkeen.
Myös veden juonti auttaa asiaan,että iho pysyy kimmoisana.en tiedä onko kiittäminen Bio oilissa vai hyvässä tuurissa :)
 
Hui, nytkö jo pitäis rasvailla alottaa? Mä taidan pysyä apteekin perusvoiteita, mitä löytyy kotoa muutenkin. Murrosiässä mullakin hirveet määrät tullu raskausarpia mm. lantioon ja rintoihin mahassakin taitaa olla pari myöhemmin lihomisessa tullutta. Mut tosiaan tuoreina ovat punaisia vaaleiksi muuttuvat ajan myötä...
 
Säilyin ensimmäisestä raskaudesta ilman raskausarpia, vaikka olin niin laiska, etten rasvaillut mahaa varmaan kahta kertaa enempää. Toisessa raskaudessahan maha ilmeisesti kasvaa yleensä suuremmaksi, niin nyt voisin kyllä yrittää arpia jotenkin ehkäistä. Ceridalin ostin viimeksi, kun kaverit kehui sitä, jos nyt vaikka joskus ottaisin käyttöönkin.
 
Täällä yksi tiikeriraitainen maha! Ei ollut rasvauksesta mulle ainakaan mitään hyötyä. Mutta arvet on vaa merkki siitä että oon elänyt ja saanut jotain aikaiseksi :))
 
Täälläkin yks tiikeriraitainen maha! Ei paljo bio-oilit auttanu vaikka tunnollisesti sitä laitoin 2x päivässä esikoisen odotusaikana :D repes jenkkakahvoja myöten!
Toisaalta mulla on muutenkin tosi herkästi arpeutuva iho, etten siis yhtään ihmettele miks repes :)
 
Mää en käyttänyt normaalia perusvoidetta kummempaa, yhtään arpea ei tullut. Tisseihin tosin imetyksen loputtua tuli, kun kuppikoko pieneni.
 
Mä ostin jo kesällä Madaran sculpting oilia odottamaan sitä hetkeä, kun testi näyttää plussaa. Olen kuullut siitä paljon hyvää ja hölväilen jo nyt aina suihkun jälkeen mahaan, selkään ja rintoihin. Mulla on reisissä vähän arpia suht nopean lihomisen seurauksena, joten jännä nähdä miten mahan suhteen käy.
 
Mimitsu,aivan samaa mieltä.. arvethan vaan kertoo eletystä elämästä! Onpaha sitte vanahain talossa jotain mitä muille esitellä! :grin Itse teini aikoina paisuin niin paljon että niitä raskaus arpia on sitten vaikka muille jakaa,mutta sitten itse raskauden aikana ei tullut yhen yhtä arpea.. rasvoja en käyttänyt enkä tule käyttämään. :)
 
Höpönlöpöä, raskausmaha kutisee jossain vaiheessa niin paljon että siinä se rasvaus on ihanaa mutta en usko että siinä on mitään erityistä järkeä arpien kannalta.
 
Musta noi raskausarvet on vaan niin järkkyjä, että en itselleni kauheita määriä halua.. Vaikka kuinka sitten kertois elämästä.
 
Onhan ne ja kukapa niitä nyt itelle haluaisikaan :DD asian kanssa vaa oppii elämään kun niille ei ite mitään voi ja ku reenaa ja pysyy timmis kunnos nii ei niistä arvista väliä ;D
 
Tuli vaa mieleen että onko teidän äideille tullu raskausarpia? Mulla on ainaki aivan samanlainen maha ku mun äidillä :D joten vastaus voi löytyä sieltä :D
 
Ei se timmi kroppakaan kauniilta näytä täynnä arpia. :wink

Äidin arvista, enpä osaa sanoa, en oo ikinä kysyny, eikä oo juurikaan aiemmin kiinnostanut. Ei oo ainakaan ihan selviä arpia.
 
Takaisin
Top