Raskausarvet ja niiden ehkäisy

Mulla ei tullut ekasta mitään vaikka maha oli järisyttävän suuri pallo. Hyvää tuuria kai. Nyt kuitenkin ajattelin rasvailla kun en yhtä onnekas usko olevani. Tietääkö kukaan mitään raikkaan tuoksuista öljyä, joku sitrus tms? Kookos, kaakao tms.tuntuu ainakin nyt ajatuksentasolla tosi etovalta hajulta ollakseen nokan alla koko ajan.
 
Onko teillä jolla ei tullu arpia, syystä tai toisesta, venyvä vatsa nahka ennen raskautta, siis tarkoitan sitä että jos vetää tyyliin pizzan naamaan niin ei ala nahka heti kiristää (en tarkoita ähky tms) eli siis vatsa nahka joustaa tarpeen mukaan, vai onko se sellanen pinkeä jo valmiiksi?
Laihdutin viime kesänä -13kg kun tajusin et puntari näytti 75kg. Olen ollut ennen tätä miestä melko laiha aina (55-58kg/169cm) mitta lihoin erinnäisistä syistä tuonne omiin huippu lukemiin, nyt paino huitelee 63-64kg välillä ja vatsasta tuli mieleen et en muista milloin ihoa olis oikein kiristänyt niin että se tuntuu repeävän. Oli kyllä vuosisadan sekavin selitys mut toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin.
 
Elmer. Biona organicilta (lifesta löytyy ainakin) löytyy hajuton ja kevyt kookosöljy jos et löydä mitään "raikkaampaa" :)
 
Mulla on just sellainen joustava vatsanahka ja siihen ei ole kahdessa raskaudessa tullut kun yksi ainoa kolmen sentin raskausarpi. Reisien yläosan sisäpinnalle sitten tuli enemmän. Jotain hyötyä siis tästäkin :D
 
Esikoista odotellessa taisin rasvata pari kertaa eli oikeestaan en ollenkaan.. Mulle tuli kaks pientä jälkee mitkä ei enää ees näy... Ehkä sitä vois pikkusen enemmän nyt yrittää rasvata jos välttyis niiltä kaheltakin.. mut eipä nekään enää näy onneks..
 
Minä rasvailin esikoista odottaessani silloin tällöin muistaessani mahanahkaa Bio Oililla. En tiedä johtuiko siitä vai mistä lie, mutta raskausarpia ei tullut ainuttakaan.
 
en oo tehny mitään erityistä, kattonu ettei paino nouse ihan järjettömästi ja rasvannu normirasvalla. 2 kertaa oon välttyny raskausarvilta, toivottavasti tän vikanki kerran :O
 
Täällä kolme raskautta takana ja maha on melkoisen näköinen arvista, mutta onneksi eivät ole enää punaisia, kerennyt jo 10 vuodessa vaalenemaan. Kaikki ne arvet tuli ekassa raskaudessa ja jotenki tuntuu, että silloin ei vissiin niin välitetty tuleeko niitä ko ei mulle sanottu missään, että pitäis rasvailla, jos haluaa välttyä arvilta.. Nyt saatetaan neuvolassaki sanoa siitä... Tietty sitä pisti jonku verran rasvaa, sen perustarpeisiin. Olis pitänyt rasvata tuplasti enempi, mutta olisko tuo vaikuttanu ko taipumusta on niihin... jo teininä tuli reisiin... kakkos ja kolmos raskaudessa pistin sitten manteliöljyä mahaan ko sitä niin paljon kutitti ja se autto siihen kutinaan... Arpia ei tullut enää lisää, että oliko apu öljyssä vai oliko maha jo sen verran venyny edellisestä että löyty löysää nahkaa avuksi :grin
 
Mulla ei ekasta raskaudesta tullut yhtään arpea mahaan eikä mihinkään muuallekaan. Enkä kyllä rasvaillut kertaakaan. Ainoa oli, että napaan tuli hieman pieniä pigmenttiläiskiä, mutta ne ei haittaa eikä niitä ees kukaan huomaa. Muutenkin vatsa palautui synnytyksen jälkeen tosi nopeasti jopa paremman näköiseksi kuin ennen raskautta. Saa nähdä kuinka nyt käy, mutta en jaksa huolestua.
 
Itte ne mitenkään kauhees innolla odota et noita tulee, mulla varmaan taipumusta kun teininä kasvo rinnat niin sillon tuli jo niihin ja reisissä näkyy kans jotain olevan kun paino välillä noussut vaikken mikään ylettömän lihavassa kunnossa oo ikinä ollutkaan.. Eli raskausarpia odotellessa... Toki nyt vähän yritän auttaa asiaa ja rasvailla koko kroppaa ja mahaa aina suihkun jälkeen, voi olla että pitää mahaa jossain välissä enemmänkin rasvata
 
Tilasin JOIK- merkkisen ihovoidepuikon raskausarpiin. Alkuraskaudessa vasta mennään, joten mitään tietoa rasvan toimivuudesta ei ole. Tuntuu kyllä riittoisalta rasvalta ja on helppo levittää.

JOIK:n rasva sisältää vain luonnonmukaisia aineita: kaakaovoita, sheavoita, oliiviöljyä ja jojobaöljyä.
 
Minä sain mummoltani neuvoksi unohtaa rasvat ja hankkia tukiliivi masulle heti kun alkaa olemaan kokoa enemmän. Sillä kuulemma itse välttyi arvilta täysin. Tai sitten on perinnöllistä - tiedä sitten. Nyt siis tukiliivin metsästykseen :)
 
Mä kans oon ymmärtäny et tukiliivi kannattas hommata heti ku alkaa mahaa näkymään, mitä mieltä muut joilla on jo kokemusta aikasemmista raskauksista?
 
Hommasin tukivyön edellisessä raskaudessa tosi pahojen selkäkipujen takia ja aion tällä kertaa aloittaa vyön käytön heti kun maha alkaa kasvaa. Yhtään raskausarpea ei tullut, en osaa sanoa, oliko tuella tähän vaikutusta. Eihän siinä massu tosiaan "roiku".
 
Vau.fi:n odottavan äidin oppaassa ainakin on joku tukivyön mainos, en tarkemmin muista mikä tukivyö oli kyseessä. Aion tunnustella olotiloja, ja jos tuntuu siltä että tukivyö voisi olla poikaa niin sitten kai sellainen pitää hankkia. En etukäteen uskalla, jos en sitten koekaan olevan sille tarvetta. :)
 
Mulla on omasta omenalihavuudesta johtuen arpia jo aika paljon sekä pitkä leikkausarpi mahassa ni en jaksa stressata
 
Kun niitä raskausarpia tuli, niin ei niistä enää jaksa stressata. Tai no niin sanon nyt. :D

Mutta tukivyötä suosittelen kyllä kaikille, joilla selkäkipuja on jo ennen raskautta. Itselläni on iskiasongelmia, kerran aivan täysin akuutiksi mennytkin. Loppuraskaus oli aivan tuskaa esikoiselta ja synnytyksessä kaikki supistukset meni selkään.
Tällä kertaa alan pitämään heti, kun vaan masu sen täyttää.
 
Mullaki on teiniaikojen lihomisesta ihan nätit arvet reisissä ja jenkkakahvoissa. Vaalenneet toki ajan myötä mut veikkaan et mun ihotyyppi on just sellanen et tulee helposti...rasvailen kyllä itteni muutenkin joka ilta suihkun jälkeen et raskausaikana saan varmaan uida rasvassa :D musta tuntuu et nyt jo näkyy noissa jenkkiksissä noi vanhat arvet paremmin mut voi kyllä johtua ihan ilman kylmenemisestä kun mulla reagoi iho siihenkin...16veenä kun alotin pillerit ja tissit turpos niin niihinkin tuli arpia kaikista arvista ne hävis ekana eikä näy juuri lainkaan ees vaaleena enää.
 
Mulle tulee kans raskausarpia tosi herkästi, itellä kans teiniaikojen lihomisesta muistona kauheet arpirivistöt sisäreisissä ja tisseissä. Myös jonkin verran näyttäis olevan pohkeissa ja lonkissa. :confused:

Mahassa ei itse asiassa ole vielä yhtään arpia (kop kop) ja haluaisin kovasti pitää tilanteen sellaisena. :rolleyes:

Kaikki mahdolliset vippaskonstit otetaan siis vastaan kiitollisena niin mahan tukemiseen kuin ihon hoitoonkin liittyen. :p
 
Mahasta tuli muuten mieleen, että onko muita kellä on napalävistys? Mitäs ihmettä sille tehdään, kun maha alkaa kasvaa? o_O Pitääkö vallan luopua korusta ja rööristä vai onko asiaan jokin muu ratkaisu olemassa?
 
Takaisin
Top