Raskausarvet ja niiden ehkäisy

Onlyer

Jostain jotain jo tietävä
Tiedän, arpia tulee jos on tullakseen mutta yritättekö estää nittä rasvoilla, öljyillä tai voiteilla?
Mikä mahtaa olla paras keino tai yritys?
Kysymys tuli mieleeni kun luin blogin raskausarpien ehkäisystä.
 
En yritä, niitä tulee nyt kahden raskauden perusteella ne muutamat niihin kohtiin mihin on tullakseen..eri asia jos niitä tulis tosi paljon, niin sitten varmaan tulisi käytettyä rasvoja.
 
Mä ostan sellaista rasvaa mitä käytin myös esikon odotusaikana. Silloin rinnat vain arpeutu. Mutta en sano että mahaan ei tullut arpia koska rasvasin, sitä kun ei tiedä. Musta se rasva oli vaan ihanan tuoksuista ja oli ihanaa rasvata sitä omaa palloa :Heartred Siksi aion tilata nytkin. Kerron sen rasvan nimen myöhemmin, pitää tarkistaa se. Raskauskeijulta muistaakseni tilasin.
 
Mä käytän Bio Oilia, mut silti niitä tulee. Uskon tosin että paranevat ton öljyn ansiosta paremmin kuin jos olisin rasvaamatta :)
 
Minä taas uskoisin että enemmän on merkitystä tässäkin, että mitä syö. Hyviä rasvoja koska ihon kunto lähtee aina sisältä päin, rasvat ovat vain kosmetiikkaa vaikka toki niillä saa tiettyjä ominaisuuksia ihosta esiin säännöllisesti käytettynä :)
 
Geeneissähän se loppupeleissä on, vaikka toki varmasti elintavoillakin on merkitystä, ja niillä voi edesauttaa sitä ettei arpia tulisi. Täysin sitä en kuitenkaan allekirjoita, kun on seurannut vierestä kavereitten raskauksia ja verrannut niitä myös omiin kokemuksiin arpien syntymisestä :)
 
Mä kokeilin kaikki rasvat ja silti maha täynnä arpia.Mulla venyy aina maha valtavaksi,joten arvilta ei oo vältytty :/
 
Mulla kans maha venyi aivan älyttömän kokoseksi joka kerralla. Pakkohan sen oli venyä, kun piti saada vauva mahtumaan tämmöseen 1,5 metriseen pätkään ;D
 
Rasvasin esikoisen aikana, ja maha on silti täynnä arpia. Viikkoon 30 asti ei mitään ja sit niitä alkoikin ropista. Synnytyksen jälkeen arpeutui sisäreidet ja teininä rinnat. Äitini maha arpeutui myös täysin meistä lapsista, meillä taitaa olla geeneissä nää hommat :sad001

http://aijaa.com/EPv3ch vaaleat mulla oli, mutta maha täysi :/ tossa jonku pari vko synnytyksestä :sad001
http://aijaa.com/BpqS2k ja ton kokosesta pallosta ne tuli
 
Mä en oo koskaan rasvannu, ja mun mielestä nää arvet on kauniita :) Ja esikosta mulle todella tuli paljon arpia, koko vatsa napaan asti tiikerin raitoja täynnä ja vähän navan yläpuolellaki, sit niitä tuli lantiolle, reisiin ja takamukseeki. Rinnoissa oli ennestää teini-iän kasvun jäljiltä muutama viiva. Toista odottaessa ei tullu ku muutama jatke vanhoille arville, mut maha olikii pienempi.
 
Hyvä kun muistutit! Aion kyllä rasvailla ihoa ahkerasti, vinkkejä parhaisiin mahdollisiin tuotteisiin otetaan vastaan. Jostain luin, että Weledan raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettu öljy olisi hyvä? Kokemuksia siitä tai muista tuotteista?
 
Jostain luin jonkun käyttäneen tätä suosittua kookosöljyä tai sit arganöljyä raskausarpien ehkäisyyn. Ajattelin että voisi itse jotain luomulaatuista vaikka kokeilla jos ei ole tuhottoman kallista.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Cocovin kylmäpuristettu kookosöljy maksaa litralta n.18.90 riippuu tietysti mistä ostaa. Mutta on ihan älyttömän riittosaa varsinkin jos iholle vaan käyttää. Pitää vaan muistaa, että joka kerta ottaa puhtaalla välineellä purkista öljyä (kiinteähköä huoneenlämmössä) ettei purkkiin pääse turhaa pöpöjä. Jos pelkkää ihonhoitoa varten ostaa ni riittää varmasti pienempikii purkki, tota saa myös puolen litran purkissa jos oikein muistan :) Ja Leaderilla on kanssa, mut en muista kumpi on halvempi.
 
Cocovin haju tuntuu tällä hetkellä liian voimakkaalta nenään. Sitä kyllä löytyy kaapista, jos jossain vaiheessa pystyisin sitä käyttämään. Ostin tänään apteekista Bio-Oilia ja Bepancare-emulsiovoidetta. Kokeilin tota Bepancarea ja se ainakin tuntu hyvältä! Haittapuolena vaan pieni pullo, suuri menekki (kuiva iho imee sitä hirmusesti ) ja melko kallis hinta... Tuoksui kyllä miedolta ja miellyttävältä!
 
Itse esikoisen odotus aikana melko hysteria rasvailin lähes koko kroppaa mutta siitäkin huolimatta sain semmosen tiikeri raidat joten muissa en ole sitten rasvannukkaan ollenkaan. Nykyisin kannan arpeni ylpeydellä sillä onhan mulla nyt 3 upeaa lasta ja 4tulossa joten pitää sen ny jotenkin näkyäkin.
 
Tanku niin samaa mieltä :) mulla maha ja takapuoli arvilla nyt jo kyllä ihan huilut mutta syviä jossain kohdin puuttuu ihan peukalonpään kokoisia palasia mutta niitten kanssa on oppinut elämään :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä rasvailin esikoiselta yöksi aina Bio Oililla, päivällä käytin vähemmän tahraavaa Bodyshopin kaakaorasvaa. Mulla nämä toimi loistavasti, sillä olen herkkä saamaan raskausarpia (oi ne teinivuodet ja lihominen). Vatsa kasvoi valtavaksi ja itse asiassa mulla tuli raskausarvet vasta aivan lopussa, kun meni yliajalle! Muistaakseni viimeisen viikon/kahden aikana rapsahti kymmenkunta arpea.

Mutta tosiaan, eväät vaikuttaa, geenit vaikuttaa, ihotyyppi vaikuttaa. :)
 
:pItsellä lähti myös kokeiluun kylmäpuristettu kookosöljy. Vaikka tätä mahaa ei enää pelasteta,niin saapahan ainakin ansaitsemansa kosteutuksen :)
Ensimmäinen raskaus sai vatsakudoksetkin repeytymään,joten kivat kolot on raitojen lisäksi, mutta eipä niille mitään tehtävissä ole ja tottunuthan itse niihin on. Toinen ja kolmas raskaus ei tehnyt "lisävahinkoa" .Jostain luin että niille ihmisille joille ei luonnostaan erity "tarpeeksi" kortekosteroidi? hormoonia tulee helpommin arpia. Se oli joku kortisonin sukulainen
 
Ekassa raskaudessa aloin rasvaamaan vatsaa ihan perusrasvalla joka ilta kun maha alkoi kasvaa, eikä tullut kuin yksi pieni arpi vatsaan jota ei enää edes näy. :)
Mä luulen että se on niin yksilöllistä. Mulla oli aikas pieni maha ekassa raskaudessa että sekin voi olla syy miksi ei raskausarpia tullut.
 
Takaisin
Top