Raskausarvet ja muuta hömppää

Mulla oli ajatuksena kestovärjätä kulmat ja ripset, en koskaan käytä muuten meikkiä mut ripsaria ja kulmakynää. Sit ei tarttis niitäkään kun ei jaksa. Tuskin niistä sen enempää haittaa on ku hiusten värjäämisestäkään?

Kävin muuten eilen raskaushieronnassa. Oli ihanan rentouttavaa! Hierojalla oli erikoistyynyt joilla sai asennon tuettua kylkimakuulla ja puoli-istuvassa asennossa. Käsitteli kokonaan jalkapohjista päähän, masunki hieroi ja kasvot.:p
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä tuosta hiusvärien turvallisuudesta edelleen keskustellaan eikä kunnon tutkimuksia ole. Minä luotan silti siihen, että vain pienen pieni määrä väriainetta imeytyy päänahan läpi ja niinpä olen värjännyt hiuksiani. Osa asiantuntijoista suosittelee kuitenkin odottamaan ensimmäisen raskauskolmanneksen, koska ei tiedetä, missä määrin aineet vaikuttavat sikiöön. Itse värjäsin heti plussattua ja nyt toiseen kertaan. En tiedä, kannattaako näissä hysteeriseksi ruveta.
 
Itse selvisin esikoisesta viikolle 39 täysin ilman arpia. Sitten ne tulivat... ja tulivatkin koko mahaan.
Nyt niistä ei tarvitse murehtia kun on jo sotkenut nätin ja siistin vatsan. Onneksi mies ei pidä niitä rumina. Ja nyt viikon etelässä loikoilun myötä mahakin näyttää nätiltä kun on vähän väriä pinnassa :)
 
Mä pohdiskelin hiusten värjäystä pitkään. Vähä ennen plussaa värjäsin hiukset kirkuvan punasiks ja punanen värihän ei hirveen kauaa päässä pysy, vaikka rastoja ei tarvi pestäkään ku kerta viikkoon. Juurikasvu alko oleen jo aika kamala. Mies oli hiusten värjäämistä vastaan ja kyselin asiaa vielä neuvolastakin. Neuvolan tätsy sano, että jollain hellävarasilla kampaamoväreillä voi värjätä.
Silti vielä mietitytti, mut toisella kolmenneksella sit värjäsin kampaamon kevytvärillä karvat suht oman väriks. Juureen väri tartuu ok, mut keskivaiheilta rastaa väri tarttu vähän liiankin hyvin. Noh, rastat saakin olla vähän kirjavat, tärkein, että tuo juurikasvu ei näytä kamalalle. Nyt pitäis pärjätä raskausaika tällä värillä.

Muuten käytän ripsaria päivittäin, joskus bb-voidetta. Hajuvettä tulee ruiskittua lähinnä vaatteisiin.
Mut ei o pahemmin tarvinnu kosmetiikan käyttöä rajoittaa raskauden aikana. Tukan oisin kyl mieluusti pitäny viel punasena, mut ehtiihän sitä. :wink
 
Mun ehostukset on ollut vaan refectocil värillä (meniköhän oikein?) ripset ja kulmat, ja ihan vaan puuteria naamaan. Mut nyt ripset on lyhentyneet vaikka normaalisti mulla on aika pitkät ripset! 2 krt värjännyt hiukset vaalealla vaahtovärillä ja ihan samalla tavalla tarttuu onneksi! :) mut mun mahaan on kasvanut pitkiä karvoja!! Nice! :D
 
Mulla ollu näitä pitkiä karvoja (yleensä vaaleita, hentoja) vähän joka paikassa...
 
Minä öljysin ja rasvasin vatsaani ensimmäisen raskauden aikana raskausarpien pelossa. En saanut yhtäkään missään vaiheessa joten olen todella onnekas! Tiedän että rasvaaminen ei kuitenkaan auta jos geenit määrää että arpia tulee. Nyt rasvaan siksi että iho kutiaa niin pahasti ellen tee sitä :) Toivon toivon sormet ristissä että tälläkin kertaa selviän ilman raskausarpia! Löysä iho riittää minulle varsin hyvin, ja oletan ettei vatsa palaudu ihan samalla tavalla kuin esikon jälkeen nyt kun vatsa-asukkeja on kaksi kerralla :)
 
Mulle jäi ylipainon jälkeen tosiaan kylkeen paljon arpia ja mahaan sellainen pieni. Se pieni ei koskaan lähtenyt pois ja aina ärsytti, kun treenas lähes vatsalihakset itselleen ja se samperin arpi oli siinä!! No tän jälkeen en taida ees yrittää :D kasvava maha on kyllä ihana..

Onko teidän navoille tapahtunut mitään? Mulla on vähitellen alkanut tulemaan ulos päin. Mutta aika kosketus arka on. Pelkään, että vanha napakorun reikä repeää, on nimittäin niiiiin kireellä!
 
Mun napa on myös muuttunu sellaseksi ulkonevaksi, en tykkää. Napakorun olen poistanut jo ennen raskautta, alkuvuodesta, joten se on aika hyvin umpeutunut. Oli muutenkin kasvanut jo pitkälti ulos eli en mitenkään raskauden takia sitä poistanut..

Mahassa ei ainakaan vielä näy arpia vaikka onkin kasvanut, mutta rinnat pullahti niin yhtäkkiä jo alkuraskaudesta, että niissä kyllä havaittavissa skraiduja. Tylsää, mutta eipä sille mitään mahda. Aika normaalia naiskehossa loppujenlopuksi :)
 
Mulla on ollut kipuja navassa aina välillä ja se ei oo mitään pientä kipua. Yleensä on aina ihan yhtäkkiä napa muuttunut ja maha työntynyt eteenpäin. Mulla on kraateri kadonnu ja alkaa napa työntymään ulos päin. Ei oo vielä pullahtanut, mutta ei varmaan mene kauaa. Mulla on vasemmassa reidessä jotain punaista jälkeä..en tiedä onko ne raskausarpia vai alkaavaa suonikohjua.. :eek:

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon aiemmissa raskauksissa ja nyt rasvannu body shopin kaakaovoi rasvalla, arpia ei oo tullut. Saa nähdä vieläkö selviän kolmannen kerran ilman arpia kun kaksi vauvaa venyttää masua...
 
Olen aika hajuherkkä, ja monissa bodyshopinkin voiteessa on haju joka alkaa ällöttää muutaman käyttökerran jälkeen. Yksi greippituoksu miellyttää edelleen.
Bio-oil täällä jo mainittiin, ja kuulemma joku vannoo Weledan nimeen, kumpaakaan en itse ole ainakaan vielä hankkinut. Ainoa venytys tuntuu kylkilihaksissa (tai siis vinoissa vatsalihaksissa), vatsanahka ei ole vielä niin venynyt, kiitos tasaisen pehmusteen.
 
Ei arpia, ei linea negraa, ei pullahtanutta napaa, tissit alkanu kasvaa hieman eli painon tippuminen varmaan loppumaan päin. Selviää sekin maanantaina neuvolassa.

Tänään toista kertaa vasemmasta rinnasta läpinäkyvää nestettä tihkunut.
Tuntuu, että kaikilla muilla häppeninkiä ja itellä ei mitään ... :l
 
ExteriOr: Oo onnellinen et oot vähillä päässyt :) mä oon happy niin kauan kun ei tuu arpia ja napa on kuopassaan! Selkä vaivaa ja turpea olo usein, joistain vauvan liikkeistä tulee kaiken lisäksi huono olo... en osannut odottaa sitä! Niin ja nyt alkaa häpyluu kipuilemaan. Öisin saa välillä herätä viiltävään kipuun vatsan sivulla tai navan vieressä. Kauhee valitus, anteeksi :D mut tästähän tämä vaan pahenee loppua kohden, oletan... :)
 
Jep täällä jo linea negra menee tummana tisseihin, vaikka on öljynnyt ja rasvaillut on masussa jo pari arpea, napa on KIPEÄ ja muutenkin vatsanahka oikein kiristää :sad001 plus toki untuvainen karvapeite joka on alkanut kasvamaan mahaan ja tisseihin. Kyllä pärjäis ilman näitä.. Ihan jo ketuttaa pelkkä lihominen.
 
Ähh.. Mulla on jo ilmestynyt ekat raskausarvet alavatsaan. Outoa kun paino ei ole noussut, laskenut vain, eikä tuo mahakaan paljon kasvanut ole. Taidan olla jotenkin helposti arpeutuvaa sorttia.. Ehkä täytyisi nyt alkaa rasvailemaan oikein kunnolla, niin voisin ehkä vielä säästyä tulevilta arvilta.
 
Näin viimeyönä painajaista raskausarvista. Niitä oli kädet ja kaikki ihan täynnä. Mulla on kai niin huono itseluottamus että niitä pelkään. Vielä ei ole tullut, eikä tullut ensimmäisestäkään, paitsi reisiin muutamat. Tissit kasvaneet kahdella koolla ja vuotavat saunassa yms. Linea negra näkyy. Nännit jotenkin rumat kun kasvaneet ja tummuneet hirveästi. Mun tisseistä on nyt tullu semmoset lollot. Painoa tulee kilo viikossa! Katsoin eilen itseäni peilistä kun olin lähdössä syömään ja olin pukeutunut harmaaseen, niin näytän ihan saimaan norpalta. Pieni pää ja kroppa tämmönen. Reidet on myös räjähtäny hirveen kokosiks. Ei oo mitään raskaushehkua. Anteeksi avautuminen ja kiitos.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin reidet räjähtäneet! Ja no koko kroppa.. Itse myös tuossa katselin itseäni peilistä ja tunsin itseni niin lihavaksi. Mahaani rakastan, mutta muuten..
 
Takaisin
Top