Raskausajan vitamiinit ja muut lisäravinteet

Mie syön terra novan prenatal multivitamin (sisältää foolihapon), omega-3 ja d-vitamiinia 50mikrog. Maitohappebaktteria pitäis hakea ja magnesiumia vatsan toiminnan tueksi kun se peloteltu ummetus iskee. :D
Ite olen aina huolehtinut ja tutkinut että vitamiinit ovat laadukkaita ja hyvin imeytyviä. Olen töissä hoitoalalla ja en aina ole samaa mieltä suosituksista tai apteekin tuotteista.
 
Mie taas syön femibidion raskaus ykköstä. Ehkä parasta tässä on se, että ei sisällä rautaa eikä siksi saa mua voimaan pahoin :D Sisältää kuitenkin ne tärkeimmät foolihapon ja D-vitamiinin ja muita vitamiineja jotka edesauttaa folaatin imeytymisessä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla Minisun mama, D-vitamiini ja maitohappobakteerit. Näitä oon syönyt jo kohta kolme vuotta putkeen.
 
Mä syön mama monivitamiinia ja maitohappobakteereja pidän ite tärkeänä. :)
 
Ostin nyt lisäks kalkkitabletteja, kun ei tuu hirveesti maitotuotteita käytettyä, eikä varmaan muutenkaan ruokavaliosta tule tarpeeksi kalsiumia.
 
Perustelkaas maitohappobakteerien tarve! Miksi syötte, ja onko merkeissä eroja vai käykö kaikki raskaana olevalle? Harkitsen, pitäiskö aloittaa nekin :)
 
Kertokaas miten kivennäisaineet vanhenee? Nappasin pitkästä aikaa jumpan jälkeen magnesiumtabletin, ettei yöllä vetäs suonta, niin ne olikin menny syyskuussa vanhaks.. Uskaltaako noita vielä syödä?
 
Viime raskauden aikana mulle sanottiin neuvolassa että odottavan äidin kannattaa syödä maitohappobakteereja. Tutkimusten mukaan ne voi vaikuttaa positiivisesti vauvan suoliston/vatsan kehitykseen ja toimintaan sekä vähentää vauva-ajan vatsanpuruja. En tiedä sitten mikä onntotuus, mutta söin ja vauva oli melkoisen tyytyväinen eikä puklautellut tai huutanut masuaan..
 
Samaa olen kuullut maitohappobakteereista kuin Tutuuh.
Vitaamiinien teho heikkenee päiväyksen jälkeen. Yleensä ei tapahdu muuta ihmeellisempää.
 
Mulle sanottiin viime raskaudessa neuvolassa että maitohappobakteereilla on vaikutusta siihen ettei lapselle tulis niin herkkään allergioita. Noist on vissiin ihan jotain tutkimuksiakin tehty :)

Ite syön mammavitamiineja, maitohappobakteeria, magnesiumia ja sinkkiä.
 
Mä rupesin syömään maitohappobakteereita esikoisen syntymän jälkeen, syntyi sektiolla ja halusin, et saa hyviä bakteereja maidon kautta.
 
Foolihappo ja berocca tällä hetkellä käytössä, D-vitamiini täytynee alottaa vielä näiden lisäksi:happy:
 
Miten mäkään en tajunnut että söinhän mä viimeksikin maitohappobakteereita! Kävin just ostamassa. Nämä sius multivitan ja omegan päälle. Esikoisella ei koskaan ollut mahavaivoja joten samat jipot yritetään tälläkin kertaa.
 
Syökö kukaan tuota Bioteekin TEHO rautalisää, jossa rautaa 200g, c-vitamiinia 200mg ja foolihappoa 400? Itellä ollut käytössä parisen kuukautta, en oo nyt muuta foolihappolisää ottanutkaan kun ajatellut että tuosta tarpeeksi saa.. Rauta-arvot on aina olleet varsin matalat niin sillä rautakin käytössä.. Kysellä vielä perjantaina neuvolaan soittaessa että onko tämä riittävä.. Myös d-vitamiini lisä päivittäin.. :rolleyes:
 
Viime raskauden aikana mulle sanottiin neuvolassa että odottavan äidin kannattaa syödä maitohappobakteereja. Tutkimusten mukaan ne voi vaikuttaa positiivisesti vauvan suoliston/vatsan kehitykseen ja toimintaan sekä vähentää vauva-ajan vatsanpuruja. En tiedä sitten mikä onntotuus, mutta söin ja vauva oli melkoisen tyytyväinen eikä puklautellut tai huutanut masuaan..

Hyvä tieto! Haenpa itsekin maitohappobakteerit.
 
Tänään kävin ostaan mamavitskut ja sen lisäksi syön vielä d, c, sinkki, kalkki, mg, omega-3 ja mhb.
 
Multivita raskaus & imetys menee nyt kolmatta kuukautta. Lisäksi syön calcichew+D ja omega3. Maitohapot tarkoitus aloittaa, mutta muistelin että vauvan kannalta riittäisi että aloittaa raskauden puolivälissä. Onko tähän tullut joku muutos, että kannattais jo syödä?
 
Takaisin
Top