Raskausajan vitamiinit ja muut lisäravinteet

Ameliee

Jostain jotain jo tietävä
Syysmammat 2018
Millaisia vitamiineja syötte tai aijotteko alkaa syömään jotain? Suosituksia ja neuvoja kehiin !
 
Mä ostin tota minisunim mama -monivitamiinia. Lisäks omegaa ja d-tä.
A-vitamiinia ei saisi kuulemmma tulla ja se on pois noista äitiysvitskuista.
 
Täällä käytössä Solgarin Prenatal Nutrients, omega-3, maitohappobakteeri, D-vitsku suihkeena ja magnesium. :)
 
Mulla on myös se Minisunin Mama-monivitamiini käytössä, ja sitten Multitabsin Omega 3, joka on tarkoitettu raskauden ja imetyksen ajalle. D-vitamiiniakin kyllä vois ehkä aloittaa, vaikka sitä tuossa Mamassa onkin. Minkä verran D-vitskua syötte?
 
Täytyykin joku noista monivitskuista käydä huomena hakemassa. Oon tähän asti syönyt vaan Folireniä mut pitäs jotain muutakin siihen lisäks ottaa.
 
Oon syönyt jo yrityksen alusta asti eli noin kolme kk foolihappoa (Foliren), mammavitskua (Multivitan raskaus ja imetys), sinkkiä (lähinnä vastustuskykyä parantamaan flunssakaudella) ja nyt lisäsin vielä maitohappobakteerit valikoimaan. Lisäksi syön loppuun purkin Royal geleetä, joka oli hankittu yrityksen tueksi.
 
Mulla ollu yrityksestä asti eli melkein vuoden foolihapot, monivitamiini ja omega. Nyt sitten vaihdoin tuon monivitamiinin mammavitskuun ja sit otin lisäksi kalsium + d. Vaikka tuossa mammavitskussakin tuota d: tä on.
 
Multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit, samoin omegat, d-vitamiinia ja foolihappoa. Maitohappobakteerit pitäisi vielä hankkia.
 
Apuuva! Hoksasin vasta nyt et ostin viimeksi möllerin tuplaa ja siinä on A vitamiinia! Onko niissä "normaaleissa" kans?
 
Mulla on käytössä multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit, kalkki ja maitohappobakteerit. Mietin että myös sitä omegaa olisi hyvä syödä.. Kai sitä ihan normaalia omega 3 voi syödä, mitä ennenkin oon syönyt? Katoin että Möllerillä on oma raskausversionsa, mut siinä on d-vitamiini ja foolihappo samassa, et sit tulis syötyä niitä päällekäin.

Noissa mama-vitamiineissa on foolihappoa jo itsessään, mutta muutama taisi mainita ottavansa vielä sen lisäksi foolihappoa?
 
Voi apua, en mä yhtään ajatellut et siinä tosiaan on sitä :sorry: toivottavasti ei mitään katastrofia ole ehtinyt aiheuttaa.
 
Mulla on käytössä multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit, kalkki ja maitohappobakteerit. Mietin että myös sitä omegaa olisi hyvä syödä.. Kai sitä ihan normaalia omega 3 voi syödä, mitä ennenkin oon syönyt? Katoin että Möllerillä on oma raskausversionsa, mut siinä on d-vitamiini ja foolihappo samassa, et sit tulis syötyä niitä päällekäin.

Noissa mama-vitamiineissa on foolihappoa jo itsessään, mutta muutama taisi mainita ottavansa vielä sen lisäksi foolihappoa?

Mä kans pohdin että voinko Folirenin lisäks syödä jotain monivitamiinivalmistetta missä on myös foolihappoa. Kysyn sitä tänään apteekissa niin voin sitten tulla kertomaan miten neuvottiin toimimaan. :)
 
Mä kans pohdin että voinko Folirenin lisäks syödä jotain monivitamiinivalmistetta missä on myös foolihappoa. Kysyn sitä tänään apteekissa niin voin sitten tulla kertomaan miten neuvottiin toimimaan. :)

Kiitos! Mä kanssa mietin, et jos esim. söisin sitä möllerin raskaus -omegaa (jossa d+foolihappo), ni ostaisinko siihen rinnalle erikseen muut tarvittavat vitamiinit.. Kiva sit kuulla mitä sanovat apteekissa :)
 
Mies soitti kauppareissulta ja kysyi ostetaanko kalaöljyä [emoji170] Sanoin että ilman a-vitamiinia ja kyllä niitäkin löytyi. Nyt syön siis perusmölleriä, lisäksi raskaana olevien multitabs (tai multivita?)
 
Kävin neuvolassa keskustelemassa lääkärin kanssa muista lääkkeistä ja kysyin vitamiini asiaa. Hän sanoi, että minisun mama riittää ja että jopa siinäkin on ylimääräisiä vitamiineja yms. Mitä ei välttämättä tarvita :eek: ja lisäksi ei tarvitse syödä muuta, omegasta ei kuulemma lisähyötyä. Samaa sanoivat meidän apteekissakin. Jännä nähdä, millaisia vastauksia muut saavat :)
 
Kiitos! Mä kanssa mietin, et jos esim. söisin sitä möllerin raskaus -omegaa (jossa d+foolihappo), ni ostaisinko siihen rinnalle erikseen muut tarvittavat vitamiinit.. Kiva sit kuulla mitä sanovat apteekissa :)

Nonii elikkäs mulle sanottiin apteekissa että voin syödä Folirenin kanssa minisol mamaa. Omega kolmesta suositteli sit valitsemaan semmosen mikä ei sisällä enään mitään lisättyjä vitamiineja.
 
Kävin neuvolassa keskustelemassa lääkärin kanssa muista lääkkeistä ja kysyin vitamiini asiaa. Hän sanoi, että minisun mama riittää ja että jopa siinäkin on ylimääräisiä vitamiineja yms. Mitä ei välttämättä tarvita :eek: ja lisäksi ei tarvitse syödä muuta, omegasta ei kuulemma lisähyötyä. Samaa sanoivat meidän apteekissakin. Jännä nähdä, millaisia vastauksia muut saavat :)

Mullekkin tuosta omegasta sanottiin että ei ole pakollista koska omega 3 tulee riittävästi monipuolisesta ruokavaliosta. En siis ainakaan vielä sitä ostanut.
 
mulle on neuvottu, että foolhappo ja D riittää ainakin toistaseks. :)
 
Takaisin
Top