Raskausajan vitamiinit ja lisäravinteet

Kalaöljy tosiaan lisää esim leikkauksissa vuotoriskiä joten ei kannata syödä nyt :) ystävältäni kiellettiin kokonaan monikko raskauden takia
 
Mä ennen raskautta söin pt:n ohjeistuksesta purkista monivitamiinin, omegat, d-vitamiinin, sinkin ja magnesiumin. Olen niiden syöntiä jatkanut raskausuutisenkin myötä, ja ottanut lisäksi foolihapon käyttöön. Urheilulisäravinteista käytän enää vain heraa palautusjuomana, monista muista löytyi tosi huonosti tietoa ettäkö varmasti olisi turvallisia raskausaikana. Niin lopetin sitten varuiksi kaikki, eli glutamiinin, intran ja kreatiinin..

Mä jätin myös kaikki BCAA:t, pre-workoutit sun muut pois plussan jälkeen. Hassua kun ei mistään löydy varmaa tietoa, onko nuo turvallisia raskausaikana o_O
 
Kalaöljy tosiaan lisää esim leikkauksissa vuotoriskiä joten ei kannata syödä nyt :) ystävältäni kiellettiin kokonaan monikko raskauden takia

Mä luulin että vasta viimeisellä kolmanneksella pitäis lopettaa kalaöljyn syöminen o_O just ton vuotoriskin takia.
 
Mulla ollut käytössä Lifelta D-vitamiinikapselit 100mikrog, foolihappotabletit ja 70% Omega-3-kapselit. Näitä ottanu joka päivä ja joka toinen päivä otan Obsidanin, kun kävin jonkun aikaa ennen plussaamista vielä luovuttamassa verta, että rautavarastot pysyy hyvinä. Viime keväänä oli ferritiinit meinaan aika matalilla, hyvä ku viitearvo vielä riitti. Ja minä kun ihmettelin miksi väsyttää... :hilarious:
 
Jos sitä vaikka muistaisi ens viikolla hakea ne vitskut kun pitää lapsille kans hakea lisää.
En tajuu miten unohdan ne koko ajan vaikka oo kävellyt apteekin ohi varmaan sata kertaa...
 
Ai, en osaa sit sanoo mut kaverille oli sanottu ettei koko aikana :)

Tapauskohtaista varmasti ja huomasin nyt että laitoitkin että kaverillasi oli monikkoraskaus niin varmastikin siinä tapauksessa tarkemmat ohjeistukset :)
 
Mä syön raskaana oleville suunnattua monivitamiinia ja kalkkia. Ennen raskautta söin helokkiöljyä, macaa ja B6-lisää ja mietin mitä teen niiden suhteen nyt. Tai macapurkki loppui enkä aio ostaa lisää, ja helokkiöljyllä ei varmaan ole isoa väliä suuntaan eikä toiseen, mutta tuota B6:sta olen syönyt jättiannoksella kun luin jostain sen tukevan keltarauhasta, ja nyt mietin onko se turvallista lopettaa kerralla. Tuossa monivitamiinissa on huikeat 5 mg kun mä olen syönyt 100 mg päivässä. :wideyed: En kyllä tiedä onko sen keltarauhastukivaikutukset kuinka todellisia tai kuviteltuja...
 
Tapauskohtaista varmasti ja huomasin nyt että laitoitkin että kaverillasi oli monikkoraskaus niin varmastikin siinä tapauksessa tarkemmat ohjeistukset :)
En tiedä niin. Joka tapauksessa lisää vuotoriskiä joten itse en uskalla syödä :)
 
Siis mitä? Eikö Omega-3 kalaöljykapseleita saa syödä raskauden aikana/viimisellä kolmanneksella? :nailbiting:

Mä muistelisin tuon ettei viimeisen kolmanneksen/raskauden loppuvaiheessa suositella mutta ei muistikuvaa mistä sen oon kuullut tai lukenut. Tosiaan vuotoriskiä lisää. Mutta onhan olemassa omat tabletit myös raskausajalle niin kyllä mä ymmärtäisin että syöminen on ok mutta tietty neuvolasta saa varmistuksen :)
 
Siis mitä? Eikö Omega-3 kalaöljykapseleita saa syödä raskauden aikana/viimisellä kolmanneksella? :nailbiting:

Niitähän on raskaana oleville tarkotettuja nii kyllä niitä varmasti saa. Eri asia sitten viimeisellä kolmanneksella kun synnytys lähestyy ku tosissaan voi sitte lisätä verenvuotoa.
 
Minä olen syönyt esikoisen syntymästä asti minisun Mamaa, odotus ajan söin Femibionia ja sitä siirryn syömään nytkin. :)
 
Hihih. :-) Niissä on foolihappon lisäksi ja metafolinia, jota ei kai muissa ole, on folaateista paremmin imeytyvä. :-) Kalliitahan nuo on, mut niitä suositeltiin neuvolasta esikoista odottaessa, joten otin ne sillon käyttöön. :-)
 
Multitabs raskaus, Dermosil Omega-3, Dermosil D-vitamiini 25 mcg, Probiootti Plus, Iho Omega -mustaherukansiemenöljykapselit.

Ymmärsin, että jos omegavalmisteeseen ei ole lisätty A-vitamiinia, sitä voi käyttää raskauden ajan.
 
Narcissa Omegaa saa käyttää myös raskaus aikana, kunhan ei ole a-vitamiinia mukana, mutta pitäisi lopettaa viimeisellä kolmanneksella vuotoriskin pienentämiseksi synnytystä varten. :-)
 
Takaisin
Top