Raskausajan unet

Piikkipensas

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2015
Itselläni on muutenkin hyvin vilkas tuo "yöelämä", mutta raskausaikana muuttuu entistä oudommaksi, jos vain mahdollista. Lisäksi viimeyönä eka kertaa näin unta, jossa vauva oli ns läsnä. Pesin vaaleanpunaista pikkupyykkiä maha pystyssä ja oli niin kamala kiire, kun piti töihin ehtiä.

Miten teillä unet muuttuu vai muuttuuko? Ja onko tuleva masuasukki jossakin roolissa?
 
Hirveen vähä muuten nään unia mutta nyt on kyllä näkynyt paljon. Mm murhamiehistä ja hirmumyrskyistä:D
 
Juu, vilkasta on unissa. Viime viikolla mm entinen heila vei mut vaihtoehtoiseen todellisuuteen (?) jossa sai vapaasti touhuta mitä vaan ja minähän touhusin

Viime raskaudessa oli kans niin sekoja unia että oksat pois...
 
Mä kans näen välillä ihan kamalia painajaisia, onneksi tuo ukko osaa suhtautua mun hysteriaan hyvin ja on jopa saattanut mut yöllä vessaan kun olen ollut ihan varma, että joku kirvesmurhaaja on olkkarissa mua odottamassa o_O:grin
 
Painajaisia täälläkin.. Jatkuvalla syötöllä, viimeyönä oli aseistautuneet miehet kaappaamassa meidän vauvaa ja ne odotteli ovella että tuon sen niille.. Minä sitten aloin miettimään että minähän en tästä luovu ja aloin tekemään suunnitelmaa pakoreitille johon sitten heräsin... Hyi hirveetä mikä olo oli herätä!
 
Mä näin jo ennen plussaamista unta, että kärryttelin tyttövauvaa, ja sitten joku random ohikulkija tuli valittaan mulle, että milloin oot viimeksi vaihtanut tuon vaipan, ja mulle iski ihan hirvee paniikki, että enhän mä edes osaa mitään vaippaa vaihtaa :grin Elin ihan kevyitä stressiunia.
 
Perusjuttu on myös se että polttaa tupakkaa tai juo alkoholia ja sitten tajuaa unessa että apua- oon raskaana :D
 
JOO! Mäkin oon nähnyt unta, että poltan tupakkaa, vaikka en edes oikeasti polta. En ole ikänä polttanut :D Iskee kauhee paniikki unessa kun rööki on huulessa ja tajuaa olevansa paksuna.
 
Mulla on ihme ja kumma jääny kaikki raskaus aiheiset unet pois. En tie onko uus työ ollu niin ressaava että nään kokoajan painajaisia työpaikasta :oops:
 
Ai apua. Tuli ihan kaamea takauma kun väkersin itselleni iltapalaa. Mä olen joskus aikaa sitten nähnyt unta jossa teen samanlaista naposteltavaa itselleni ja olin unessa raskaana.
 
Täällä ei ensin uni meinaa tulla millään, mutta sitten kun nukahdan nukun kyllä kuin tukki aamuun asti. Ja todella sekopäisiä unia näen, kuten viime raskaudessakin...nyt ei kyllä tule esimerkkiä mieleen. Pitäisikö koittaa nukahtaa jo :)
 
Mä nään todentuntuisia painajaisia. Yleensä mun unet on vaan muumilaakson tarinoihin verrattavia pastellisävyisiä seikkailuja, joissa tutut ihmiset on eläimen hahmossa ym. Nyt oon sit alkanut näkemään unia ihmisistä ns. normaaleissa tilanteissa ja harva se yö unet on jotain ahdistavia painajaisia, joita en normaalisti näe koskaan. Raskaus ei oo tainnut uneen tulla kertaakaan, mutta yks yö poltin tupakkaa myös ja tajusin että ei kannattais. :P
 
Mie näin unta toissa yönä et lähin synnyttämään neljättä lasta :woot: Viime yönä myö muutettiin, ja meijän vuokranantaja tuli meille vaihtamaan kukkiinsa multia ja sen sukulainen tuli meille saunaan :smiley-bounce022 Eli joo, näen sekopäisiä unia :grin
 
Mä oon nukkunut viimeaikoina harvinaisen sikeästi, mut muutamia uniakin on ollut ja nimenomaan sekopäisiä. Esim. Yks yö asuttiin valtavassa kartanossa, jonka alakerta oli kuin ostarin käytävä ruokakojuineen ja jätskikioskeineen, yhdessä oltiin myös kartanossa, mut minä olin siellä miekkailemassa pirates of caribbean tyyliin ja asusteineen, mä kuuluin eläviin miekkailijoihin ja vastapuoli oli kummituksia... juuh......
 
Joo täälläkin ollut öisin unissa vilkasta, pääasiassa aika seksuaalisella vivahteella :D välillä on myös tullut seurusteltua ja oltua naimisissa teiniaikaisten seurustelukumppanien ja ihastusten kanssa.

Viime yönä oli silti selkeästi epämiellyttävin uni, kun ajelin jonkun porukan ja näytteidenottokärryjen kanssa suurella sairaalan hissillä. Menin vauvojen teho-osastolle jonkun tuntemattoman miehen (silti tutunnäköinen etäisesti) ja hänen vauvansa kanssa, lapsi oli siis todella sairas. Lääkärit katosivat yhtäkkiä ja mies ryhtyi riisumaan vauvan ulkovaatteita tosi kovakouraisesti, lapsi vaan kieri ja pyöri siinä alustalla tajuttomana. Menin äkkiä ottamaan vauvan syliini istahtaen sängynreunalle ja mies kävi nukkumaan, uhaten potkaista tms. minua jos en nouse ja mene vauvan kanssa häiritsemästä hänen unia. Muistan olleeni ihan kauhuissani ja istuin huoneen parvekkeella lapsi sylissäni ja mietin missä hänen äitinsä on ja missä lääkärit ovat, sillä olisin halunnut kertoa heille miehen käytöksestä ja toivonut että hänet poistetaan sairaalasta. Ketään ei kuitenkaan tullut enkä saanut hälytettyä ketään apuun, joten en muista päättyikö uni siihen että jäin valvomaan sairaalaan tuo kipeä vauva sylissäni
 
mä oon nähnyt jo kahdesti unta, että tämä vauva on poika. :) yhden synnytysunen myös muistan, ja useamman kerran oon nähnyt, että vessassa käydessä alan vuotaa verta. sit on ollut semmosia, että syön vahingossa jotain mitä ei saisi jne. aika paljon raskauteen liittyvää kyllä!
 
Voi hitsi, mä en muista uniani, eikä kyllä niissä vähäisissäkään muistamissani vauva seikkaile tai esiinny millään tapaa. Ihan alkuviikkoina tais olla unielämä vähän vilkkaampaa.
 
Mä en muista yhtään mitä unta yöllänäin, mutta kun heräsin olo oli kamala. Tuntu ahistavalta ja olin peloissani. Onneksi en muista mitä unta näin. Olo oli jo niin kamala et unikin oli varmasti kamala.
 
Takaisin
Top