Raskausajan unet!

Janscu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko teillä alkanut odotuksen myötä unet muuttumaan erikoisemmiksi?

Havaitsin jo esikoista odottaessa, että unet muuttuivat melkoisen eläviksi, mieleenpainuviksi ja toisinaan jopa erittäin oudoiksi. Sitä sai monena aamuna herätä ihmetykseen ja nauruun, ku uni oli vielä elävästi mielessä. Nyt muuttoa tehdessä löysin ylös kirjoittamiani hassuja raskausajan unia ja en voinut kuin nauraa. Usein myös vauva ja synnytys oli monesti unissa eri tavoin mukana.

Nyt tämän odotuksen myötä olen alkanut näkemään paljon unia, jotka muistan vielä herätessäni ja ne alkavat olla jo erikoisen puoleisia. Yksi uni on toistunut jopa useamman kerran. Ennen odotusta en muistanut näkemiäni unia juuri koskaan.

Mietiskelin, et ois ihan hauska kerätä tähän hassuja/outoja/mieleenpainuvia unikokemuksia, kun niitä ilmenee. :)

Yksi monista esikoisen odotuksen aikana näkemistäni unista:

Juoksin Super Mario Bros 3 hahmona karkuun eri kenttien läpi lohikäärmettä, joka jahtasi minua eri esteiden ja haasteiden läpi.. kun pelin eri kentät alkoivat loppua, kiikuin linnan tornin huipulle ja päädyin pyöreään huoneeseen, jossa oli vain ovi ja yksi ikkuna.. kyseinen lohikäärme seurasi minua tornin huoneeseen, jolloin pakenin sitä ikkunan ääreen. Kurkkasin ikkunasta ulos ja pikaisesti olan taa, jolloin lohikäärme oli juuri saamassa minut kiinni. Hyppäsin yks kaks ikkunasta alas vapaapudotukseen paetakseni lohikäärmeeltä. Vapaapudotus kesti ja kesti, huusin pudotessani kurkku suorana! Heräsin unesta lopulta omaan huutooni, joka vaihtui lennossa sydärin saaneen mieheni ilmeen nauramiseen. :grin
 
Mä näin viime yönä unta että etsin ja etsin vessaa. Paikka oli milloin mun vanha koulu, milloin kauppakeskus ja kylpylä. Sokkeloita kuljin ja etsin sitä vessaa, siinä kesti ikuisuus. Vihdoin mä sit löysin sen vessan ja pissasin. Heräsin siihen, koska oli kova pissahätä, onneksi en ollut alleni pissannut. Muuten en ole vielä erikoisempia unia nähnyt, mutta luulen että tämä uni tulee toistumaan vielä aika monet kerrat :wink
 
Itse nään muutenkin paljon unia, mutta raskaana ollessa vilkastuu entisestään. Mies muisti että näin oli myös esikoisen kanssa, itse en moista muistanut. Saatan siis unissani jopa haahuilla pitkin mökkiä, istua tai jopa seisoa sängyllä. :grin
 
Nää on hauskoja! :) Ite en oo vielä huomannut eroa unien sisällössä, näen kyllä muutenkin usein aika erikoisia unia. Mut unista tuli mieleen, että raskaustestin tekoa edeltävänä yönä näin unen jossa testiin piirtyi 2 vahvaa viivaa ja heräsin siihen. Sit meninkin heti tekemään testin ja tulos oli sama, onneksi ei jäänyt vaan uneksi :)
 
Mä oon nähnyt nyt paljon pettämisunia, ensin mä petin mun miestä ja tää mun salarakas sai jonkun sukupuolitaudin, sen munasta alko tulee vaahtoa ja sit mua syytettiin siitä ja olin ihan nolona että enhän mä oo voinu mitään tartuttaa kun oon naimisissa ja raskaanakin:/ Seuraavana yönä tää uni sit kostautu ja oli miehen vuoro pettää! Muistan samankaltaisia unia esikon odotusajalta...
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin olen nähnyt vieraista miehistä unia! Plus että miehelle soittelee joku nainen joka ehdottelee että ois kiva taas nähdä! :D
 
Mä nään normaalisti sellaisia värikkäitä ja elokuvamaisia unia, mutta viime viikot uni on ollut jotenkin niin katkonaista, etten muista nähneeni juuri mitään unia.

Pari yötä sitten sain kuitenkin aivoilta kunnon koko illan leffan katsottavaksi. Siinä tapahtui paljon kaikenlaista, mutta tiivistettynä homma meni niin, että synnytin yksin omalla kotisohvalla miehen ja esikoisen nukkuessa viereisissä huoneissa. Kaikki meni hyvin, vaikka piti vähän keskittyä siihen, että on hiljaa, etteivät toiset herää.

Nostin rinnalle pienen suloisen poikavauvan, joka heti rinnalle päästyään alkoi siinä mahallaan maatessaan kannatella päätään kuin 3-kuinen. Laskin lapsen lattialle ja se lähti ryömimään. Huusin miehelle, että tule nyt katsomaan säkin, että näänkö mä näkyjä.

Kun mies pääsi paikalle, niin poika nousi jo istumaan ja näytti kokonsa ja ulkonäkönsä puolesta jo sellaiselta parivuotiaalta. Sanoin miehelle, että tää ei nyt oo normaalia; lähdetään lääkäriin.

Kun pääsimme lähimpään päivystykseen, niin mies joutui jo roikottamaan poikaa kainaloista, kun lapsi oli sellainen 5-vuotiaan kokoinen ja potki ja huusi täyttä kurkkua.

Mies meni pojan ja esikoisen kanssa lääkärin vastaanotolle. Mun oli pakko jäädä ulkopuolelle odottamaan, kun oli niin huono olo. Tässä vaiheessa heräsin siihen, että mulla oli tosi huono olo.

Että tällaista...
 
Mä näin muutama yö takaperin tosi outoo unta! Olin menossa synnyttää vaikka se oli semmonen normi terveydenhoitajan huone. Mieslääkäri siitä sit lähti ja sano et ilmottele jos tulee jotain, piti soittaa jotain kelloo. Siinä sit olin siellä mun vanhan työkaverin kanssa ja yhtäkkii rupesin ihmettelee et miks mä oon siellä synnyttämäs ku oon vast viikoil 9+. Hiippailtiin sieltä sitte pois :D
 
Mä näin kans synnytysunta viime yönä vaikka on viikkoja 7+3, olin ihan kauhuissani etteihän se selviä niin nää sairaalanväki vaan laitto tippaan ja alkoivat käynnistää!!! Ja sit jälleen pettämisunia, ne on näköjään kestoteemana mun unissa :wink Ja mä olen useimmiten se pettävä osapuoli, viime yönäkin sovin panotreffit yhden kuuman exhoidokin kassa, hups.
 
Viimein tää tapahtu. Istuin viime yönä sängyn reunalla ja sängystä käsin järjestelin lattialla olevia vaatteitani. En vaan kuollaksenikaan enää muista että miltä ne piti siinä unessa pelastaa. Sitten kun aamuyöllä piti nousta tytön luona käymään niin en meinannut löytää vaatteita mistään (kun toki sieltä lattialta etsin missä ne yleensä ovat) koska olin järjestellyt ne sänkyyn turvaan. :grin
 
Ninna, kyl se munkin mies valitettavasti tunkee niihin uniin niin et mulle tulee niin paska olo ja pelästyn et menetän sen, viime yönkin treffit peruuntui sen takia!:D
 
Mä näin yks yö unta jossa ite menin nukkumaan ja mies lähti kapakkaan kavereidensa kanssa ja sieltä päätyi jonkun neidin matkaan. Kun heräsin unessa niin miehen sisko tuli kertomaan asiasta kun oli nähnyt ja soitin miehelle ja sanoin ettei tarvitse tulla enää kotiin.
Olin onnessani kun heräsin miehen kainalosta. Toivottavasti ei enää tuu tällasia unia. :D
 
Mä näin unta että yhdellä naisella oli kehitysvammainen poika jota se kohteli kaltoin. Mä sitten aloin puolustaa tätä vauvaa ja adoptoin sen itelleni. Kuitenkin loppujen lopuksi se olikin mun oma mukula ja se oli just tää mitä nyt yritän kasvattaa masussa. Kehitysvamna oli siis sellanen et se poika oli ns.lintuihminen, jolla sairaus vanhentaa ennen aikojaan ja lintuihmiset kuolee vanhuuteen teini-iässä... aika kauhee uni mut onneks se oli vaan uni :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Näin unta viime yönä että olimme ostamassa tummansinisiä vaunuja, onkohan tää joku merkki että poitsu olis tulossa :wink
 
Viime raskaudessa näin unta että olin synnyttämässä vauvaa ja kaikki meni hyvin mutta yhen äkin oltiinki kaupan kassalla ja vauva liuku hihnaa pitkin kassatätin ohi ja vauvan nappasi edellä menevä mies.Kassatäti pahoitteli erehdystä ja sanoi miehen kerenneen ensin kuitenki lupasi mulle plussapisteet vauvasta. Aamulla sai kaks kertaa miettiä että mitä hemmettiä o_O
 
Ihanaa, että täältä löytyi tämmönenkin ketju! Minä näen muutenkin ihan häröjä unia ja nyt raskausaikana ne on entisestään vilkastuneet... Kovin ne tuntuvat liittyvän seksiin, mieheen ja vauvaan. Yhtenä yönä näin "seksiunta" jossa käytin ehkäisynä leivinpaperia. Siis käärin sen sievästi sen (miehen sen) ympärille. Olin edellisenä päivänä leiponut kääretortun jonka rullausvaihe epäonnistui..
 
Viime yönä olin kuulemma potkinut sitten ihan kunnolla, mies kertoi. Ei se ihmekään, näin unta että ensilumi oli satanut ja oli hirween hirween liukasta!
 
Mulla tulee kans edellispäivän tapahtumat ja keskustelut uniin, juurikin tommosina sovellutuksina... :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Viime yönä unessa puin sitten vauvan sukkia omaan jalkaan ja pikkutytön käärin joihinkin suojaaviin siteisiin kun oli jotain äkäsiä ötököitä (tyttö oli 2-3v kokoinen ja unessa oli yläreidestä haukannut ötökkä, seurauksena oli omaa kämmentä isompi kirkuvan punainen alue). Muutenkin mun unissa vilistää paljon tyttölapsia (alle 5v) oiskohan tää jotain ennettä vai vaan omaa toivetta :D
 
Takaisin
Top