Raskausajan suositukset/kiellot

Mä oon syöny aika huoletta juustokakkuja raskausaikana, koska useimmat tuorejuustot pakataan kuumina eli niissä ei ole listeriavaaraa, ja olen sitte kakun tekijältä varmistellut ettei ollut mikään omituinen tuontituorejuusto kyseessä, ja että tuorejuustopaketit ei ole olleet avaamattona kovin kauan. Eli neuvolasta ja Valiolta sain varmistuksen, että jos tuorejuuston käyttää parin päivän sisällä paketin avaamisesta, ja säilyttää sen sekä kakun asianmukaisesti kylmässä, ei listeria tms. ehdi siinä kasvamaan :smug:
 
Mä oon syöny kaupan valmis punajuurisalaattia viikoittain ja patongin päällä tuorejuustoa...enkä oo edes ajatellu tekeväni hallaa :).

Punajuuressa olis taas vastaavasti paljon hyötyä syönnistä.
 
Punajuurta ei saa syödä liikaa vaikkei raskaana olisikaan ku siinä on jotai ainesta mikä ei oo hyvä liikaa nautittuna, oisko ollu nitriitti tai joku.
 
Tuorejuustothan on suomessa useimmat pastöroituja et ei niitten syömises oo kai mitää riskiä. Tuoreet tuorejuustot siis ne kolmion malliset palaset ku on pakattu elmukelmuun on vissii kielletyl listal :D
 
Laivan buffetista on aikasemminkin ollut jossain jo keskutelua muttei nyt osu missään silmään.. niin minkäslaiseen tulokseen päädyttiinkään että uskaltaakos siellä ihan ronskisti syödä mitä kotonakin? Ei tietenkään mitään mikä on muutenkin ei-listalla
 
Hassua kuinka suuria eroja nää suositukset aiheuttaa. Itse en ainakaan pilkun tarkkaa niitä noudata :)
 
Saiko sitä hunajaa käyttää raskausaikana? Teessä olen tykännyt käyttää kun flunssaa pukkaa :/
 
Oliko siinä raskausaikana rajotus? Muistelisin, että koski vasta alle 1v vauvaa.
 
Mä oon ainakin teessä käyttänyt. En kyllä yhtään tiiä onko siinä jotain rajoituksia.
 
En ole yhdessäkään raskaudessa mitään rajotuksia/suosituksia noudattanut,syön mitä mieli halajaa :p Tässä raskaudessa marjat kakessa muodossa on spessuherkkua,NAM!
Toisaalta onhan nuita tuotteita mitä en syö muutenkaan; "raaka"liha,kala,homejuustot,maksa..
Kaikki keltaiset tuoremehut aiheuttaa vatsakipuja niin niitä tulee toki vältettyä:confused:
 
Tuosta vauva-ajan kiellosta mietinkin että voiko vahingoittaa syntymätöntä vauvaa..
 
Takaisin
Top