Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei oliko tää se case, kun Trump lupasi ratkaista autismin ja sitten tää panadol oli se vastaus?Panadolista muistaakseni amerikkalaisessa tutkimuksessa oletettiin olleen yhteydessä mm autismiin. Mutta tämä tutkimus ei ole validi, se osoittaa vain yhteyksiä, ei syy-seuraus suhdetta. Panadol oikein käytettynä on turvallinen
No mä oon erittäin varovainen käyttään mitään lääkkeitä raskausaikana. Myöskään Panadolia.Hei oliko tää se case, kun Trump lupasi ratkaista autismin ja sitten tää panadol oli se vastaus?En menis ihan pureskelematta nielemään tätä väitettä tosiaan
![]()
Ihan totta, tuo on varmasti viisas tapa toimia joka tapauksessaNo mä oon erittäin varovainen käyttään mitään lääkkeitä raskausaikana. Myöskään Panadolia.
Lääkkeen hyötyjen mukana tulee aina myös haitat, joten sillä ajatuksella sitä tulee vältettyä ottamasta jos ei oo "pakko."
Tyyliin joku että kuumentamisen takia jottain ainetta mitä ei suositella...@Hyytti siis miksi sipsit on kielletty? En ollut tästä kuullut.![]()
Ja siis normaalisti en osta valmistuotteita kuin hyvin harvoin, koska tykkään tehdä itse. Kuumennettavia valmisruokia taas en syö, koska en siedä lämpimän ruuan hajua tai suutuntumaa.Mulla just toisin päin, voin syyä ite tehdyn täytetyn sämpylän, mutta mitään valmisruokaa enkä lämmintä ruokaa voi sietääOnko muut huomanneet sellaista, että valmistuotteet maistuu paremmin? Jostain syystä jos teen itselleni vaikka voileivän tai salaatin, se ei enää maistu, kun olen saanut sen valmiiksi. Sen sijaan valmissalaatti tai voileipä menee. Ja noita valmistuotteita kai pitäisi vielä välttää listeriariskin vuoksi. Sama juttu smoothieissa, itse tehty ällöttää, kaupasta ostettu meneeJa siis normaalisti en osta valmistuotteita kuin hyvin harvoin, koska tykkään tehdä itse. Kuumennettavia valmisruokia taas en syö, koska en siedä lämpimän ruuan hajua tai suutuntumaa.
Mulla on ehdottomasti tää sama! Yleensä en välitä yhtään valmis jutuista, mutta nyt niitä tekee mieli.Onko muut huomanneet sellaista, että valmistuotteet maistuu paremmin? Jostain syystä jos teen itselleni vaikka voileivän tai salaatin, se ei enää maistu, kun olen saanut sen valmiiksi. Sen sijaan valmissalaatti tai voileipä menee. Ja noita valmistuotteita kai pitäisi vielä välttää listeriariskin vuoksi. Sama juttu smoothieissa, itse tehty ällöttää, kaupasta ostettu meneeJa siis normaalisti en osta valmistuotteita kuin hyvin harvoin, koska tykkään tehdä itse. Kuumennettavia valmisruokia taas en syö, koska en siedä lämpimän ruuan hajua tai suutuntumaa.

Mä oon miettinyt riskejä myös siltä kannalta että kohdistuuko riski alkioon vai meihin molempiin. Vaikka listeria olis tässä tilanteessa paha juttu, pidän sitä epätodennäköisempänä riskinä Suomessa. Sitten taas A vitamiinin aiheuttamat sikiövauriot on ihan eri juttu kokonaan. Noudatan kyllä ohjeita, mutta päätin etten stressaannu listeria riski ruuista, jos käy vahinko tai muu ajatusvirhe.Kyllä sipsejä saa syödä, toki ne ei ole kellekään terveellisiä. Maksamakkaraa taas ei hirveästi kannata syödä. Viikossa muistaakseni maks 200g. Mutta jos saat runsaasti A vitamiinia jostain muustakin, niin sitten tuokin on varmaan liikaa. Leikkeleistä voi syödä periaatteessa muita paitsi meetvurstia ja sen sukulaisia ja ilmakuivatun kinkun kaltaisia. Katsoo vain että päiväykset on kunnossa kuten muissakin ruoissa. Itse kalastettua kalaakin voi syödä, kunhan sen kypsentää. Tarkemmat ohjeet kaloihin löytyt kattavasti ruokaviraston listalta
Ite taas en ole mitään maksaruokia uskaltanut kun ihan vähän harvakseltaan edellisessä raskaudessa.