Raskausajan ruokavalio

Panadolista muistaakseni amerikkalaisessa tutkimuksessa oletettiin olleen yhteydessä mm autismiin. Mutta tämä tutkimus ei ole validi, se osoittaa vain yhteyksiä, ei syy-seuraus suhdetta. Panadol oikein käytettynä on turvallinen
Hei oliko tää se case, kun Trump lupasi ratkaista autismin ja sitten tää panadol oli se vastaus? 😅 En menis ihan pureskelematta nielemään tätä väitettä tosiaan 🤨

Hei oliko tää se case, kun Trump lupasi ratkaista autismin ja sitten tää panadol oli se vastaus? 😅 En menis ihan pureskelematta nielemään tätä väitettä tosiaan 🤨
No mä oon erittäin varovainen käyttään mitään lääkkeitä raskausaikana. Myöskään Panadolia.
Lääkkeen hyötyjen mukana tulee aina myös haitat, joten sillä ajatuksella sitä tulee vältettyä ottamasta jos ei oo "pakko."

No mä oon erittäin varovainen käyttään mitään lääkkeitä raskausaikana. Myöskään Panadolia.
Lääkkeen hyötyjen mukana tulee aina myös haitat, joten sillä ajatuksella sitä tulee vältettyä ottamasta jos ei oo "pakko."
Ihan totta, tuo on varmasti viisas tapa toimia joka tapauksessa 😊

En itekkään käytä kuin todellisissa hätätilanteissa. Otinkohan kerran viime raskaudessa. Tänään jouduin ottamaan, mutta mun alkiolla ei ole vielä toimivaa istukkaa, joten luulen että se on muutenkin vielä suht suojassa mun huonoilta valinnoilta 😂 (tässä ei ole mitään lääketieteellistä faktaa kuhan mutuilen, että ilman toimivaa napanuoraa, se ei saa mun verenkierrosta asioita yhtä helposti)

Mutta halusin vain siis korjata tuon luulon panadolista, ettei kukaan nyt kärvistele kivuissa, koska panadoli olisi vaarallista. Stressi mitä kipu aiheutta on varmasti myös haitallista. Jokainen tekee kuitenkin omantuntonsa mukaan ja itselleen parhaimalla tavalla 😇

Itsellä ei oo ollu mitään himotuksia, eikä toisaalta ällötyksiökään. Jos syö masun liian täyteen, tulee tukala olo, alussa jopa vähän etova, mutta ei enää.
Kahvia pysyn sen kupillisen juomaan eikä hajutkaan ällötä.
Ei mulla ollu ekassakaan raskaudessa kummia kyllä.

Miten muilla?

Sokeriherkkuja tekee mieli ja tekee mieli syödä koko ajan, mutta en tiedä johtuuko se raskaudesta vai onko se vaan niin minua 😅 Nyt oon sallinut syödä vähän rennommin (ennen raskautta söin tosi kurinalaisesti).

Takaisin