Raskausajan ruokavalio

On muuten joku ihme himo pommaciin😆Sitä oli eilen saatava ja ahhh! olisin myös halunnut pommac mehujäitä mut ilmeisesti niitä ei enää tehdä🙄viimeraskaudessa mulla ei ollut mitään tälläsiä himotuksia muuten!

Huomasin että uudet turkin pikkurit:

Tyrkisk Peber sokeriton pastilli ja Tyrkisk Peber Super Salty salmiakkipussi eivät sisällä lakritsiuutetta (glykyrritsiini) ollenkaan. Eli sama kuin Salta Katten, eikös näitä voisi siis vähän turvallisemmin herkutella?​

Täällä taas vedellään viilejä kuten näillä viikoilla ennenkin sekä esikoisen että tokan kohdalla.🫣 En normaalisti ikinä syö viiliä. Auttaa pahoinvointiin.

Mä katsoin toissaviikolla Netflixistä dokumentin suoliston toiminnasta ja siinä suositeltiin syömään 20-30 eri kasvista/hedelmää/kasviperäistä asiaa viikossa. Netissä samoin törmäsin 30 kasviperäisen ruoan haasteeseen per viikko, siihen voi kasvisten ja hedelmien lisäksi laskea esim. täysjyväviljat (oon laskenut esim kaura, ohra, quinoa jos syön sellaisenaan eikä esim. leipänä), siemenet, pähkinät, jopa kahvi lasketaan.

Tämä inspiroi tosi paljon kun toki tiedän että raskaana pitäisi syödä monipuolisesti kasviksia ja listasin viime viikolla joka päivä kaikki kasvikset, hedelmät jne mitä tuli syötyä. Tuli perjantaina 30 täyteen! 🙌 Teen varmasti saman tälläkin viikolla! 😊

Laitan tähän jos jotakuta kiinnostaa mitä kaikkea tuli syötyä:

Avokado
Kikherne
Parsakaali
Kukkakaali
Ruusukaali
Porkkana
Kirsikkatomaatti
Tyrni
Mustikka
Kurkku
Voipapu
Lanttu
Sipuli
Jäävuorisalaatti
Oliivi
Aurinkokuivattu tomaatti
Kesäkurpitsa
Paprika
Omena
Peruna
Parapähkinä
Saksanpähkinä
Cashew
Manteli
Hasselpähkinä
Mandariini
Kaurahiutale
Rucola
Kiivi

@Feronia ranskalaiset lasketaan perunaksi? 🤣

Itsellä tulee kausia, että syö paljon tiettyjä asioita (tai oikeastaan satokauden mukaan) niin ei varmaan viikoittain täyty tuo 30. 🤔

@Feronia ranskalaiset lasketaan perunaksi? 🤣

Itsellä tulee kausia, että syö paljon tiettyjä asioita (tai oikeastaan satokauden mukaan) niin ei varmaan viikoittain täyty tuo 30. 🤔
Kerkesin onneksi ruokalassakin syödä keitettyjä perunoita aiemmin viikolla ennen kuin lähti viikonloppuna ranut lapasesta mutta ehdottomasti, ranskalaisethan ovat perunaa!! 🤣🤣🤣

Ja mä yritän myös valita satokauden mukaan! Varmaan kolmasosa tuli ruokalan salaattipöydästä ja lämpimistä lisukkeista, se kyllä auttoi paljon 👌

Onko teille maistunut alkuraskaudessa paremmin makea vai suolainen? 🍫🍔

Minulla menee nyt tuoremehuja, joita en normaalisti juo. Jöävesi ollut myös hitti. Muutoin tekee mieli enemmän suolaista. Pieniä välipaloja tulee syötyä paljon. Normaalisti syön paljon pidemmillä ruokailuväleillä.

Minulla menee nyt tuoremehuja, joita en normaalisti juo. Jöävesi ollut myös hitti. Muutoin tekee mieli enemmän suolaista. Pieniä välipaloja tulee syötyä paljon. Normaalisti syön paljon pidemmillä ruokailuväleillä.

Suolainen 😛

On muuten joku ihme himo pommaciin😆Sitä oli eilen saatava ja ahhh! olisin myös halunnut pommac mehujäitä mut ilmeisesti niitä ei enää tehdä🙄viimeraskaudessa mulla ei ollut mitään tälläsiä himotuksia muuten!

Oon kuullut muilta myös että raskaus vetää Pommac hyllylle. Voisi antaa itsekin mahdollisuuden tälle 😂

Oon normaalisti ihan sokerihiiri, mutta nyt tekee mieli suolaista! Ranskalaisia, pastaa, juustoa, paahtoleipää. Näitä oon himoinnut tässä viimeisen viikon aikana.

Lueskelin jostain että suolaiset himot voi olla yleisempiä ekalla kolmanneksella ja makeat siitä eteenpäin niin saa nähdä, muuttuuko välillä! Kyllä toisaalta banaaniviipaleet kreikkalaisessa jogurtissa maistui tänään myös erityisen hyvältä 🤤

Suolainen maistunut täälläkin enemmän. Ruokahalu on lisääntynyt hurjasti entisestä, mutta onneksi ainakin tähän mennessä on tehnyt mieli lähinnä vain terveellisiä ruokia.

Sama täällä. Suolainen ruoka maistuu paremmin ja viime viikonloppuna söin ekaa kertaa sataan vuoteen noutokiinalaista ja maistu taivaalliselta 😅 toisaalta tekee myös mieli kauheesti jotain raikkaita marjoja. Harmi, kun tuoreet marjat on niin tyyriitä.

Mulle on maistunut vähän vaihtelevasti makea esim. kovat karkit joita en yleensä syö. Ehkä enemmän makea kuin suolainen,musta tuntuu et kaikki vähänkin suolainen maistuu tooosi suolaselta😅Et makuaisti on herkistynyt kai jotenkin.. mut eniten tekee mieli raikkaita hedelmiä😋Paahtoleivän hajua en voi sietää🤢Se ja kahvin haju yhdistettynä yöööh😆Mies syö välillä aamulla noita niin on inhottava haju!

Suolaista tekee enemmän mieli mutta sitten on taas kokoajan jano - ja sit tekee mieli maku-Vichyjä tms pelkän veden sijaan 😄

Täällä on pitkästä aikaa tekeytymässä karjalanpaisti uunissa ja pitäisi vielä malttaa mielellään tunti, että hyökkäisi sen kimppuun. Oon välillä maistellut lientä, että pitääkö lisätä suolaa niin on ollut lähellä, etten ole jo sitä ottanut kippoon ja alkanut ryystämään. 😂
Ja tottakai sitä perunaa on saatava kylkiäiseksi. 🤭

Ihme perinneruokahimo ollut pari päivää, vähän heikosti on tullut syötyä niin johtunee varmaan siitä.

Ja ajatus kalakukosta (?) oli pari päivää sitten myös melkein ylitsepääsemätön. 😅

Mullaki oli yks päivä kauhee mieliteko karjalanpaistiin, mut sit mua alko kaupassa ällöttää ne possut niin vaihdoin lennosta naudan palapaistiin, mut oli niin hyvää😋mut nyt ei tee mieli mitään sellasta vaan kaikki roskaruoka uppoo🫠

Minä laitan possua enintään mausteeksi siihen, sianliha ei oikein ole ikinä uponnut. 😅 Piti ottaa äsken desi sitä lientä. 😂 Oli hyvää. 😂

Mulla on tehnyt usemman päivän mieli kaalilaatikkoa. Logiikkaa tässä ei ole kun tietyt perusruoat ei maistu ja sitten voimakkaan makuinen ruoka uppoaisi 😄

Takaisin