Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onpa tosi outoa että paahtoleipä tökkii!Mulle on maistunut vähän vaihtelevasti makea esim. kovat karkit joita en yleensä syö. Ehkä enemmän makea kuin suolainen,musta tuntuu et kaikki vähänkin suolainen maistuu tooosi suolaseltaEt makuaisti on herkistynyt kai jotenkin.. mut eniten tekee mieli raikkaita hedelmiä
Paahtoleivän hajua en voi sietää
Se ja kahvin haju yhdistettynä yöööh
Mies syö välillä aamulla noita niin on inhottava haju!

Mä muuten ostin näitä yks päivä ku kanssa huomasin että ois ollu ok, mutta oli ihan ku suolapalaa söisHuomasin että uudet turkin pikkurit:
Tyrkisk Peber sokeriton pastilli ja Tyrkisk Peber Super Salty salmiakkipussi eivät sisällä lakritsiuutetta (glykyrritsiini) ollenkaan. Eli sama kuin Salta Katten, eikös näitä voisi siis vähän turvallisemmin herkutella?
Hei ihan sama nyt mulla! Eli pottumuusia syön välillä lounaaksi ihan sellaisenaanTäällä myös peruna maistuu erityisen hyvin. Siis oikein kunnon perinteinen perunamuusi
Sitten pahoinvointiin auttaa juomana parhaiten maito. Liekö sitten kalsiumin tarvetta![]()
Joo oon kuullut et monet just syö paahtoleipää kun on huono oloOnpa tosi outoa että paahtoleipä tökkii!Onko se joku tietty paahtoleipälaatu vai ihan kaikki paahtoleipä?
Amerikkalaisissa keskusteluissa oon tosi usein törmännyt BRAT-dieettiin (banana, rice, apple sauce, toast) kun on vatsatauti tai oksentelua, ne vissiin on sellaisia mahdollisimman vähän kehoa ärsyttäviä höttöruokia joiden pitäisi helposti mennä alas ja pysyä alhaalla. Mutta siinä toki jää paljon ravintoaineita pois niin sitä ei kai muutenkaan suositella kuin ihan poikkeustilanteissa. Mutta ainakin siinä listassa on juuri tuo paahtoleipä listattuna "turvallisena ruokana" pahoinvointiin, paradoksaalista jos se sulla nimenomaan aiheuttaa yökkimistä.![]()
No on kyllä jännää! Mulle iski nyt ihan päinvastainen, ihan hirvee himo paahtoleipään vaikka normaalisti syön ruisleipää. Ostin paketin ja söin sitten 4 palaa iltapalaksi kun 2 ei tuntunut riittävänJoo oon kuullut et monet just syö paahtoleipää kun on huono oloMulla enemmänkin jotenkin se paahtoleivän haju on niin etova,kun sen siis paahtaa. Mut en myöskään syö mitään vaaleeta leipää kun nekin ällöttää
Ruisleipää sensijaan syön nyt päivittäin. On nää raskausruoka jutut kyl jänniä,kun normaalisti syön lähes kaikkea eikä mikään ruoka ällötä
![]()

Nyt kun kysyit, niin suolaista! Yleensä oon enemmän makean perään.Onko teille maistunut alkuraskaudessa paremmin makea vai suolainen?
Minulla menee nyt tuoremehuja, joita en normaalisti juo. Jöävesi ollut myös hitti. Muutoin tekee mieli enemmän suolaista. Pieniä välipaloja tulee syötyä paljon. Normaalisti syön paljon pidemmillä ruokailuväleillä.
Siinä vaan on paljon sokeria, samoin jossain esim. Valio Gefilus mehuissa, joissa olisi kalsiumia ja jotka mielestäni maistuvat oikein hyvälle.Tässä kaakaossa oli piirun verran vähemmän sokeria kun vertailin kaupassa niin olen sitten juonut tätä:Suositusten mukaan pitäisi saada 5-6 dl nestemmäisiä maitotuotteita, jotta kalsiumin tarve täyttyisi. Itselläni tuo tulee harvoin täyteen, joten ostin kalsiumlisää (nieltäviä koska ne purutabletit on kamalia). Toki jostakin kasviksista voisi varmaan myös saada tarpeeksi, jos osaisi valita oikein, mutta en ole vielä tarpeeksi perehtynyt siihen.
Maito ei maisu sellaisenaan, mutta kaakao kylläkinSiinä vaan on paljon sokeria, samoin jossain esim. Valio Gefilus mehuissa, joissa olisi kalsiumia ja jotka mielestäni maistuvat oikein hyvälle.
Toi sitten kaupasta tänään omenoita, tuhosin just yhden ja hitto kun oli jotenkin hirveän hyvää!Mulla meni esikoisen aikaan vihreitä omenoita ihan hulluna ja tuntuu et nytkin tekee koko ajan niitä mieliJoo hedelmähimo iski kyllä täälläkin. Sanoin eilen ääneen istuessani sohvalla että "olispa omenaa". Miestä rupes jo naurattamaan että taasko tuli käsky mahastaToi sitten kaupasta tänään omenoita, tuhosin just yhden ja hitto kun oli jotenkin hirveän hyvää!
Mulla meni esikoisen aikaan vihreitä omenoita ihan hulluna ja tuntuu et nytkin tekee koko ajan niitä mieliunohdin ostaa kaupasta ja nyt vähän ottaa päähän