Raskausajan ruokavalio

Ootteko syöneet vihreää pestoa? Itse huomasin juuri että tein ruokaa johon laitoin noin ruokalusikallisen pestoa. Toki siitä tuli kolme annosta että määrä vähäinen per annos. Pestossa on kuitenkin pinjansiemeniä...

kunhan määrät on kohtuullisia, niin ei hätää. Pestossa tuskin nyt mitään isoja määriä pinjansiemeniä. Siemeniä tulee välttää raskasmetallien vuoksi, mutta pieninä määrinä ja jonkun seassa on ok.

Alla olevalla sivulla oli käytetty ruokavirastoa lähteenä.

Ootteko syöneet vihreää pestoa? Itse huomasin juuri että tein ruokaa johon laitoin noin ruokalusikallisen pestoa. Toki siitä tuli kolme annosta että määrä vähäinen per annos. Pestossa on kuitenkin pinjansiemeniä...
Oon syöny pari kertaa. Oon tehny sellaisia täytettyjä croisantteja, joihin oon laittanut noin ruokalusikallisen pestoa. Muistaakseni on myös sellaista pestoa, jossa ei oo siemeniä, jos haluaa varman päälle pelata 😁 Itse olen siis käyttänyt normi, kun oli jääkaapissa valmiina.

Ei kai pienet määrät pinjansiemeniä ole haitaksi? Käyttökieltosuosituksessa mainitaan ettei siemeniä tule käyttää esimerkiksi ummetuksen hoitoon, jolloin niitä vedettäisiin ihan kunnolla. Laskisin pestoss käytön kohtuulliseksi määräksi. 😊

En ole koskaan ajatellut tai kuullut pestossa olevan pinjansiemeniä. 😯 Aina oppii uutta!

Kahvin juonti on edelleen kyllä niin hirveää, vaikka pahoinvointi on jo suurimmaksi osaksi väistynyt. Voi olla, että koko odotusaika menee tästä syystä ilman kahvia. Jännä miten vaikuttaakin niin.

Kahvin juonti on edelleen kyllä niin hirveää, vaikka pahoinvointi on jo suurimmaksi osaksi väistynyt. Voi olla, että koko odotusaika menee tästä syystä ilman kahvia. Jännä miten vaikuttaakin niin.
Itsehän en meinannut uskoa että voisin olla raskaana kun niin monelta olen kuullut että kahvi muuttui yhtäkkiä pahanmakuiseksi, mutta mä en oo huomannut yhtään mitään :tears:

Itsehän en meinannut uskoa että voisin olla raskaana kun niin monelta olen kuullut että kahvi muuttui yhtäkkiä pahanmakuiseksi, mutta mä en oo huomannut yhtään mitään :tears:
Joo se on tosi jännä, miten se onkin niin. Hyvä jos ei ole tullut reaktiota! Onneksi tämä ei itsellä kauheasti vaikuta, pystyn hyvin olla juomattakin vaikka yleensä olin tottunut aamukahvin juomaan.

Mulla vähän tuo kahvinjuonti riippuu millasesta kahvista kyse! Siis mustana sokeripalan kanssa joisin vaikka kuinka paljon, mutta sitten joku maitopohjainen kahvi ei uppoaisi millään, vaikka aikaisemmin olen ollut erikoiskahvien ystävä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä join kyllä vielä 8-9 viikolla kahvia vaikka se ehkä vähän jo tökki, mutta sitten tulin kipeeksi ja sen jälkeen ei oo enää maistunu 😅

Esikoista odottaessa se kahvin hajuki teki pahaa ja nyt ei oo mitää. Joskus vähä kitkerämmän makuista ni sillo jää juomatta mut ei kyl mitää verrattavissa esikoisen odotukseen 😅

Mä muutaman raskauden olin ilman kahvia, mutta nyt kyllä aamukahvi maistuu edelleen. Tosin olen myöhästyttänyt sitä muutaman tunnin ettei heti heräämisen jälkeen tule juotua.
Mulle taas ei kahvi maistu. Oikeastaan jäi kun tuli vatsatauti 😁

Mitäköhän kannattais tehdä kun yhdet juhlat tulossa ja pitäis ilmoittaa sinne ruokavaliosta etukäteen. Parinsadan hengen tilaisuus kyseessä eli mitään kauhean räätälöityjä ratkaisuja tuskin voivat tehdä, eikä ”raskaana” tietty oo mikään ruokavalio 😂 Mietin että kasvissyöjäksi ilmoittautuminen ois varmaan helpoin vaihtoehto, ei sitten ainakaan tule eteen mitään graavikalaa johon ei voi koskea?

Mitäköhän kannattais tehdä kun yhdet juhlat tulossa ja pitäis ilmoittaa sinne ruokavaliosta etukäteen. Parinsadan hengen tilaisuus kyseessä eli mitään kauhean räätälöityjä ratkaisuja tuskin voivat tehdä, eikä ”raskaana” tietty oo mikään ruokavalio 😂 Mietin että kasvissyöjäksi ilmoittautuminen ois varmaan helpoin vaihtoehto, ei sitten ainakaan tule eteen mitään graavikalaa johon ei voi koskea?
Itse menossa häihin ja laitoin kun kysyttiin "raskausajan ruokavalio". Siellä ammattilaiset tekevät ruuan ja siitä heille maksetaan niin ajattelin että suht helposti onnistuisi. Toki tuolla häissä todnäk perus seisova pöytä niin helppo itse valita mitä syö😁 Toi kasvisruoka varmaan sillain suht turvallinen (eipä tuu raakaa kalaa tai medium rare pihviä) mutta voihan sieltä tulla jotain vuohenjuustoa/ituja yms muuta mitä olisi hyvä vältellä🤔

Itse menossa häihin ja laitoin kun kysyttiin "raskausajan ruokavalio". Siellä ammattilaiset tekevät ruuan ja siitä heille maksetaan niin ajattelin että suht helposti onnistuisi. Toki tuolla häissä todnäk perus seisova pöytä niin helppo itse valita mitä syö😁 Toi kasvisruoka varmaan sillain suht turvallinen (eipä tuu raakaa kalaa tai medium rare pihviä) mutta voihan sieltä tulla jotain vuohenjuustoa/ituja yms muuta mitä olisi hyvä vältellä🤔
Kiitos! Huomaan että mulla on tässä jotenki tämä perisuomalainen ”älkää vaan mun takia nähkö vaivaa” -asenne 😂 luulen että seisova pöytä on tuollakin, ja lisäksi osallistujakunta tulee olemaan vahvasti naisenemmistöinen eli todennäköisyys on sen puolella etten edes oo ainoa raskaana oleva paikalla 😂

Kiitos! Huomaan että mulla on tässä jotenki tämä perisuomalainen ”älkää vaan mun takia nähkö vaivaa” -asenne 😂 luulen että seisova pöytä on tuollakin, ja lisäksi osallistujakunta tulee olemaan vahvasti naisenemmistöinen eli todennäköisyys on sen puolella etten edes oo ainoa raskaana oleva paikalla 😂
No täähän se just on! Ei millään halua olla vaivaksi😅 Toisaalta musta tuntuu et raskausajan ruokavalio tuskin on nyt niin vaikea seisovassa pöydässä toteuttaa eli rohkeasti vaan "vaatimaan" sulle sopivaa ruokaa. Ja väitän että 200 hengen porukassa on paljon haastavampiakin ruokavalioita!

Takaisin