Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vähän sama tilanne täälläkin, kaikenmaailman joululounaita ja firman pikkujoulut tulossa. En kyllä aio vielä kellekään töissä kertoa, joten jos joku viitsii mun ruokia alkaa kyttäämään niin sanon varmaan vaan että ei oikein tee mieli kalaa/kiintiö täynnä tmsTuntuu, että tämä joulun aika vaikea pitää raskaus salassa. Meillä ensi viikolla firman tarjoama joululounas ja eiköhän joku huomaa, että jää kraavikalat yms. syömättä.... Kuitenkin vasta niin varhaisessa vaiheessa raskaus, että ei siitä halua sanoa. Noh, antaa työkavereiden ihmetellä![]()
Täsmälleen tämä. Yleensä en syö joulun ns. pääruokia hirveemmin vaan vietän suurimman osan ajasta kalapöydän äärellä. Mielessä kävi, että väitän viettäväni vegaanista joulua tai jotain että ihmisillä ei kulmat kohoaTuntuu, että tämä joulun aika vaikea pitää raskaus salassa. Meillä ensi viikolla firman tarjoama joululounas ja eiköhän joku huomaa, että jää kraavikalat yms. syömättä.... Kuitenkin vasta niin varhaisessa vaiheessa raskaus, että ei siitä halua sanoa. Noh, antaa työkavereiden ihmetellä![]()
Jep, mulla sama! Kalapöytä ja myös juustot aivan ehdottomasti mun lemppareita. Tuskin työkaverit tätä muistavat, pitää sivulauseessa mainita miten lämmin ruoka ja laatikot ovat joulun parhauttaTäsmälleen tämä. Yleensä en syö joulun ns. pääruokia hirveemmin vaan vietän suurimman osan ajasta kalapöydän äärellä. Mielessä kävi, että väitän viettäväni vegaanista joulua tai jotain että ihmisillä ei kulmat kohoaOlen ollut alkoholiton jo useamman vuoden niin sitä ei onneksi perhe ja sukulaiset ihmettele.
Ihan kummallinen raskausoire syömisten suhteen on se, että mun ei tee mieli syödä makeaa! Aiemmin söin jotain karkkia/ suklaata käytännössä joka päivä, nyt ei minkäänlaisia mielitekoja siihen suuntaanolis avattua kovehtirasiaa ja kaikka, mutta ei tee mieli
![]()
Sama juttu! Katsotaan kauanko kestää.Ihan kummallinen raskausoire syömisten suhteen on se, että mun ei tee mieli syödä makeaa! Aiemmin söin jotain karkkia/ suklaata käytännössä joka päivä, nyt ei minkäänlaisia mielitekoja siihen suuntaanolis avattua kovehtirasiaa ja kaikka, mutta ei tee mieli
![]()
Mullakin ollut aika helppoa elää ilman herkkuja nyt raskaana ollessa. Ajatus oli muutenkin paastota adventtiaika herkuista ja tämä tekee siitä aika helppoa.Ihan kummallinen raskausoire syömisten suhteen on se, että mun ei tee mieli syödä makeaa! Aiemmin söin jotain karkkia/ suklaata käytännössä joka päivä, nyt ei minkäänlaisia mielitekoja siihen suuntaanolis avattua kovehtirasiaa ja kaikka, mutta ei tee mieli
![]()
Täytyy tunnustaa, että kun olen esikoiseni hautonut ajalla, jona lakujen ja salmiakkien kanssa ei oltu vielä nykysuositusten tasolla, niin autuaasti olen nuo kiellot unohtanut myöhemmissä raskauksissa.Sitten, kun oon lukenut muiden äitien juttuja lakujen pakkaamisesta synnytyskassiin, niin oon muistanut että "Ai niin, minähän oon syönyt niitä ihan normaalisti."
Tällä kertaa täytyy yrittää tsempata ja elää suositusten mukaan. Eikä niitä lakuja nyt niin ylen määrin tule muutenkaan onneksi nautittua.![]()
Minä oon elänyt luulossa ettei mätiä saa syödä myöskään? Harmittaa kyllä myös jouluna kun monet herkut jää syömättä. Me ollaan luultavasti kotona jouluna kun olen melkein koko joulun töissä joten ei tule siinä kohtaa ongelmaa että joku huomaisi jotain. Alkoholia en juuri juo joten siitä kukaan ei huomaisikaan mitään. Mun ei onneksi vielä ole tehnyt mieli kauheasti mitään herkkuja toisin kuin aiemmissa raskauksissa vuosia sitten. Painoakin tuli uskomaton määrä, tosin olin silloin todella pienen kokoinen. Nyt muutama kilo enemmän joten ehkä ei kokonaisuudessa nouse paino niin paljoa. Jotenkin kyllä ahdistaa jo valmiiksi ajatus kesästä ja viimeisillään raskaana olostaMe ollaan menossa sukulaisiin jouluksi joten käry käy kun mun herkkua on graavi ja punkku. Onneks sentään mätiä voi syödätai no ainakin toivon kovasti et jouluruoka maistuu.
Tää raskaus on muutenkin kertomisen osalta poikkeus kun tosiaan häät piti olla lokakuussa -25 ja ne joudutaan nyt siirtämään ni oon kertonut jo mm. kaasoille ja nyt sitten jouluna sukulaisille![]()