Mä vaihdoin vegaanisiin majoneeseihin.Syöttekö te majoneesia vai onko se raskausajan tauolla? Jostain luin että raakaa kananmunaa pitäis välttää listeriariskin vuoksi. Vitsit jos joutuu olemaan ilman hamppariaterioita yms
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä vaihdoin vegaanisiin majoneeseihin.Syöttekö te majoneesia vai onko se raskausajan tauolla? Jostain luin että raakaa kananmunaa pitäis välttää listeriariskin vuoksi. Vitsit jos joutuu olemaan ilman hamppariaterioita yms
Nojoo siis minäkin ihan sitten googletin. Mutta sitä kananmunakieltoa ei kai siis löydy edes noista suosituksista täällä Suomessa, kun aika vähän kai sitä salmonellaa on noissa ja eihän se vaarallinen sinänsä ole vauvallekaan. Ainakaan itse en viime raskaudessa löytänyt. Vaikka ei sitä varmasti kukaan halua. Salmonellaa siis.Ahaa okei, mulla meni vaarat sekaisin Mä en muista esikoisen ajoilta, että olisin majoneesia vältellyt mutta nyt vaan jostain hoksasin että raaka munahan on no-no.
Kiitos @maikimamma vinkistä, täytyypä etsiskellä noita pastöroituja niin saisi ainakin jotain ihania mössöjä syödä joulun aikaan
Mä söin auraa kaksin kösin ennen ku älysin testata raskauden. Mietin kans yhtä kaveriani joka eli normaalisti 4 kk ml. joi välillä alkoakin koska ei tajunnu että on raskaana. Joo en tieten tahtoen lähtis riskeeraa ja ymmärrän varovaisuusperiaatteen, mut onhan monet riskeistä silti aika minimaalisia. Kyllä sitä silti jotenkin kuulostelee olotilaansa että vääntääkö mahaa kun söi pastaa jossa päällä pecorinoa tms.Ärsyttää ku subissa tilasin aurajuustoa leipään ja se paahto sitä liian vähän aikaa. Oli asiakas vieressä, niin en voinu alkaa syyttä vaatimaan lisää paahtoa en oo kovin hysterinen sen listerian kanssa, kun ei niitä tapauksia paljoa ole. Mutta sen kerran ku ajattelin, että se on turvallista ku se lämmitetään kunnolla..