Raskausajan ruokavalio

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella raskausajan ruokasuosituksista. Esim. miten ne on vaikuttaneet ruokavalioosi? Noudatatko niitä täsmällisesti vai tuleeko esimerkiksi kahvia juotua enemmän kuin suositeltu?

Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.

Energiajuomia ja aurajuustoa ikävöin ja salmiakkia 🫣 kahvia olen helposti pystynyt vähentämään kun se on aamuisin tökkinyt. Aiemmin saatoin pannullisen lipittää aamuisin ja sitä pelkäsin etukäteen miten onnistuu rajata siihen 1-2 kuppia päivässä, mut tämähän on sujunut hyvin. 🤭 joinakin aamuina keitän kofeiinitonta. Ihan joka aamu ei pysty kun tulee pää kipeäksi 😂

Muokattu viimeksi:
Energiajuomat, sushi ja salmiakki on itselle ne jotka eniten riipaisee. Mies tosin kovin väittää että solidaarisuudesta jättää nämä myös pois mutta katotaan miten käy haha

Kahvin yritän jättää pikkuhiljaa pois. En halua hirveitä vieroitusoireita, joten aluksi vähennän puolikkaaseen kuppiin. Ja siitä sitten koitan jättää kokonaan, paitsi että kylässä otan feikki kupin 😄 aurajuustoa syön lämmitettynä, ja jos salmiakkia saa ottaa edes vähän silloin tällöin, pärjään hyvin. Muut ei haittaa niin paljon.

Kahvin määrää vähensin hiljalleen jo raskautta yrittäessä ja nyt juon enää ihan minimaalisen määrän aamulla. Ja täällä myös feikkikuppi täytyy ottaa kylässä😁 Kielletyt ruoat on ollut helppo jättää pois ruokavaliosta.

Nyt on tyhmä kysymys, mitä tarkotatte feikkikuppi kylässä? Otatte kahvia kylässä mutta ette juo sitä? 😄 ite oon taktikoinu jos tiedän että meen kylään jonnekin en juo kahvia sinä päivänä että yhden kupillisen voi juoda kylässä tai sitten sanon että ei kiitos kahvia menee yöunet/juonu jo niin paljon tänään 🙈

No mulle se feikkikuppi meinaa sitä, että hörpin vähän sitä kahvia ja hups jos se "sattuu jäähtymään" niin sitten kaadan pois. Ja jos sattuu niin että en ole juonut kahvia, vielä niin voin sen yhden kupin esityksen vuoksi juoda 😄 eli vähän tilanteesta riippuen, mutta siis feikkaan että kahvin juonti on ok 😅

@problemsolved okei kiitos tämä selvensi 😄 on se kyllä kamalaa kun joutuu kaikkee feikkaamaan säilyttääkseen salaisuuden 🤣 oon miettiny toimistopäivinä millon joku töissä huomaa että iltapäivisin otan kahvikuppiin vettä 🥹

Mä panikoin tulevia työpaikan pikkujouluja. En oo aiemmin ilmaisille juomille sanonu ei työpaikan pikkujouluissa joten mun juomattomuus tulee herättään epäilyksiä niin paljon 😅 ja sitte vielä tää pömppömaha mitä ei saa edes vedettyä sisään niin mietin vaan moniko laskee yhteen yks plus yks 😂 suunnittelin vähän josko sanoisin että seuraavana päivänä on kaveriporukan pikkujoulut niin en voi kahtena iltana peräkkäin juoda, tulee niin herkästi krapula 😆 inhottavaa valehdella mutta jotenkin on vain varjeltava salaisuutta vielä 🙈

Takaisin