Raskausajan ruokavalio

Ei mitään ihmeempiä himoja ole tullut. Ehkä liha ei niin hyvin uppoa.
 
Alkuraskaudesta mä vedin porkkanoita ihan hulluna. Muuten ei ole mitään ihan älyttömiä himoja tullut. Toki voisin vetää suklaata vaikka kuinka (yleensä en sitä montaa palaa pysty) ja kaikkea suolaista ja mahdollisimman epäterveellistä. Pakko toki yrittää hillitä :p
 
Alussa himotti keitetyt herneet kuten viime raskaudessa. Siitä olen nyt päässyt yli. Edelleen makea tökkii, tai siis nyt uppoaa jo mutta mässäilyyn sortumiseen ei ole pelkoa. Mikä on siis vain hyvä.
 
Minä pidän silloin tällöin herkkupäivän ja sitten tulee kerralla syötyä makeaa niin paljon ettei taas vähään aikaan tee mieli. Voisin syödä kaikkea epäterveellistä, joskin kaikki terveellinekin maistuu jos jaksaa vaan jotain värkätä. Syön tosi paljon leipää, sitä pitäis jotenkin saada vähennettyä...
 
Mitään varsinaisia himoja ei oo.

Hedelmät maistuu todella hyvin ja niitä tulee makean himoon syötyä jos se pääsee iskemään. Yritän mahdollisimman terveellisesti syödä.

Tänään meillä on herkkupäivä. Mies grillaa, sit on salaattia ja patonkia tuorejuustolla. Ajattelin että en kuole jos vähän tuorejuustoa syön sillon tällön. Mies vielä hemmottelee mua kun muut juo alkoholillisia ni mulle toi pari alkoholitonta siideriä :)
 
Ei niin mitään himoja. Nyt alkaa vähän toi entinen sokerihammas nostaa päätään mutta en ikinä tiedä mitä sit tekis mieli. Suolakurkuissakin sama. Mun tekee mieli suolakurkkua, mut mitkään kaupan tuotteet ei vastaa sitä mitä mun tekis mieli ja itetehtyjä ei oo enää. Eiku hetkine, kaikkii pehmeit juustoi kuten vuohenjuusto tai mozzarellaa tekee mieli!
 
Ja nyt kun aloin miettiä niitä sipsejä, niin nyt sitten niitä haluaisin. Tai tonnikalasalaattia. Pentele :hilarious: esikoinen jo nukkumassa, niin ei pääse edes hakemaan kaupasta herkkuja. Mieskin painaa pitkää päivää raksalla, joten sieltä on turha kysellä säälisipsejä tai tonnikalasalaattitarpeita. Uu, tai sitten haluaisin rullakebabin :p
 
Mie inhoan suolakurkkua, eikä se inho ole raskausaikana muuttunut miksikään :p En ole tunnistanut mitään erityisiä himoja. Jossain välissä oli appelsiinimehun ja sitrushedelmien himo, mutta siitäkin on jo aikaa. Makea maistuu. Nytkin syön pääsiäiseltä jäänyttä Mignonia.

Aika tarkkaan saa miettiä, mitä kotona tekisi ruoaksi. Kaikkia ruokia kun ei vain tee yhtään mieli syödä, tai ne maistuvat pahalta. Töissä syön mitä nyt lounaalla sattuu olemaan tarjolla, mutta kotona pystyy vähän nirsoilemaan.

Oon kyllä suhtautunut syömisiin kaiken kaikkiaan aika rennosti. Oon vähän yllättänytkin sillä itseni; oletin, että olisin tosi tarkka siitä, mitä saa syödä ja mitä ei. Joku varmaan kauhistuu, mutta esimerkiksi eilen söin ravintolassa punajuuri-vuohenjuustoburgerin. Siis sellaisen lihattoman, jossa pihvinä oli noita kahta ihanaa ainesosaa paksut köntit. NAM! Myös syömisten määrän ja laadun suhteen oon ollut melko rento. En uskalla käydä vaa'alla :rolleyes:
 
Tiutiutiu joo ei mullakaan ennen oo järin suurta intohimoa ollut noita suolakurkkuja kohtaan nyt vaan himottaa :p mies rupes äsken rakentaa itelleen voikkareita niin hiukan hämmästy kun oli purnukka hävinnyt kaapista :D
 
Pahimpaan himoon ja mainioon iltapalaherkutteluun laittaisin punajuuria ja vuohenjuustoa paloina uunivuokaan (ja muutamat saksanpäjkinät sekaan) ja nauttisin kuumana. Alkoi muuten tekemään mieli mullakin.... :P
 
Kaikki suolainen mutta ei saa olla kovin rasvaista. Liha, peruna/bataatti suolakurkku ja juusto. Lämpimiä ruisvoileipiä eli uunissa millä täytteel vaan. Tomaatti, sipuli, tuore basilika + juusto yks suosikki. :P
Muuten puuro, maustamaton jugurtti ja mustikkakeitto. Nää pyörii päivittäin :wink
 
Kaikki roskaruoka, varsinkin taksaria olisi niiiiiiiiin hyvä(onneksi ei saa mistään läheltä). Niin ja sipsit, karkki, sekä mehujäätelöä uppoaa joka päivä[emoji85]. Siis ihan toivoton
 
Kaikki roskaruoka, varsinkin taksaria olisi niiiiiiiiin hyvä(onneksi ei saa mistään läheltä). Niin ja sipsit, karkki, sekä mehujäätelöä uppoaa joka päivä[emoji85]. Siis ihan toivoton
Mitä tarkoittaa taksaria?
 
Mulla tekee vähän väliä oliiveja mieli ja niitä pitää olla koko ajan jääkaapissa ainakin purkki :D Oon niillä korvannut salaatista puuttuvat fetat yms. Ja muutakin just suoladta tekee mieli, myös hedelmiä menee roppakaupalla. Oon tosi tyytyväinen et sokeriherkkuja ei ees oo tehnyt niin mieli... :wink
 
Ja iltaisin on usein tosi täys olo vaikka olis syönyt ihan normaalisti. Sit jos illalla jää syömiset tosi vähälle saatan herätä yöllä nälkään, niin aikamoista tasapainoilua välillä syömisten suhteen :rolleyes:
 
Takaisin
Top