Raskausajan ruokavalio

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lino91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole mitään erityisiä mielitekoja tai yök-yök-juttuja. Kaikki menee ihan samalla tavalla kuin ennenkin, annoskoot on vaan vähän kasvaneet :)
 
Mulla on koko ajan nälkä! Eniten tekee mieli edelleen katkarapuja. Hedelmätkin oda menee, mandariinut ja rypäleet erityisesti. Ja pitsa. Ja ne oliivit ja suolakurkut. Toki nyt maistuu suklaakin, mut yllättävän vähän..
 
Tänään oli pakko saada taco salaattia ja ei että kun oli hyvää :p mulla tää kamala nälkä vaivaa vaan... koko ajan haluan mussuttaa :o
 
Mulla on raskauden ykkösmieliteko olleet appelsiinit :grin Niitä on ihan alusta asti tullut syötyä vähintään yksi päivässä, useimpina päivänä pari-kolmekin. Alussa ne olivat harvoja asioita, jotka eivät ällöttäneet. Nyt, vaikka pahimmat öklötykset tuntuvat hellittäneen, appelsiinit maistuvat edelleen. Mielenkiintoista nähdä, kyllästynkö jossain vaiheessa...
 
Mun suurin roskaruokahimo on ollut aina makkaraperunat. Nyt sitte vkoloppuna ekaa kertaa raskausaikana söin ja hyi helvetti:yuck:
Ei oikein uponnut ja vieläkin ajatuskin niistä ällöttää :joyful:
 
Hölmöläinen kyselee. Jos haluan tehdä feta-pinaattipastaa huomenna, niin kuinka kauan kypsentelen sitä fetajuustoa, että on turvallista syödä?
 
Hölmöläinen kyselee. Jos haluan tehdä feta-pinaattipastaa huomenna, niin kuinka kauan kypsentelen sitä fetajuustoa, että on turvallista syödä?
Jos miettii sitä listeriaa niin yli 70 asteiseksi ja kaksi minuuttia vähintään kuumentamista. Toisaalta jossain sanotaan että kuplivan kuumaksi, joten se viittaisi lähemmäs kiehumispistettä...
 
Lähden väittämään että jos sä kuumennat sen kastikkeen kuplivaksi(100astetta) niin kaikki elollinen on menetetty...
 
Lähden väittämään että jos sä kuumennat sen kastikkeen kuplivaksi(100astetta) niin kaikki elollinen on menetetty...

Mutta onko kaikki elollinen kuollut myös kuution sisältä (ajatuksena, että kuutioin fetan pieniksi 2cm×2cm kuutioiksi)? Tai ehkä vaan suosiolla murennan sen, niin kaikki bakteerit kuolee :joyful:
Kiitos myös Tutuuh vastauksesta!
 
Listeria kuolee 70 asteessa muutamassa minuutissa. Osta suomifetaa ja kuumentele niin ei varmaan oo juurikaan riskiä.
 
Hitsiläinen viesti katosi jonnekin bitti avaruuteen, mut siis jos sä nostat sen kastikkeen 100 asteiseksi = kiehuvaksi ja listeria kuolee 72 asteessa niin uskallan väittää että kun kastike on sen 100 astetta niin kuutioit on joko sulanut tai ainakin sen 72 astetta:) mut jos tosiaan haluat varman päälle pelata niin murustat sen juuston sinne sekaan:)
 
Muistaakseni Arlan feta on ok, ovat nettisivuilla kertoneet sen käyvän raskaana oleville.
 
Takaisin
Top