Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle kans on harmi medium-pihvit, joten raskaana ollessa ei varmastikaan tuu syötyä ollenkaan ravintolassa lihapihvejä, en kypsää kengänpohjaa pysty syömään mulla on foolihappo- ja d-vitamiinilisä käytössä, otin heti, kun plussasin. Ostin just mamavitamiinin ja aattelin vaihtaa siihen ehkä jo tai sitten vielä keskustella neuvolassa mun rauta-arvoista ja kalsiumin saannista.Kahvin, energiajuomien ja colajuomien vähentäminen on varmasti hankalaa. Nikotiinipussit lensi jo roskiin ekan hailakan plussan kohdalla. Ikävä tulee kyllä sushia, medium-pihvejä, löysiä kananmunia ja kaikkea muuta kiellettyä. Nyt pitäis tsempata lautasmallin mukaisen syömisen kanssa, lisätä kasviksia ja hakea apteekista foolihappoa ja D-vitamiinia.
Saako muuten raskaana ollessa syödä becel-margariinia? Vai pitääkö se vaihtaa esim oivariiniksi?
Voi eikä. Tästähän mä nyt jään sitten kavereille jo kiinni, kun oon becelin nimeen vannonut ja suositellut sitä kaikille! Kolesterolit mulla siis on ollu aina hyvät mutta oon ehkä pelännyt kun on tullut ikää ja kasvanut "oikeaksi aikuiseksi" (27) että verisuonet tukkeentuu jossain vaiheessa kumminkin.Mulle kans on harmi medium-pihvit, joten raskaana ollesaa ei varmastikaan tuu syötyä ollenkaan ravintolassa lihapihvejä, en kypsää kengänpohjaa pysty syömään mulla on foolihappo- ja d-vitamiinilisä käytössä, otin heti, kun plussasin. Ostin just mamavitamiinin ja aattelin vaihtaa siihen ehkä jo tai sitten vielä keskustella neuvolassa mun rauta-arvoista ja kalsiumin saannista.
Mitään beceleitä tai vastaavia kolesterolijuttuja ei saa käyttää. Oivariinikin ois ilmeisesti suositeltavaa vaihtaa, kun pitäis olla niitä kasvirasvoja/-öljyjä enemmän siinä margariinissa harmittaa, kun musta oivariini on paras
Mulle kans on harmi medium-pihvit, joten raskaana ollessa ei varmastikaan tuu syötyä ollenkaan ravintolassa lihapihvejä, en kypsää kengänpohjaa pysty syömään mulla on foolihappo- ja d-vitamiinilisä käytössä, otin heti, kun plussasin. Ostin just mamavitamiinin ja aattelin vaihtaa siihen ehkä jo tai sitten vielä keskustella neuvolassa mun rauta-arvoista ja kalsiumin saannista.
Mitään beceleitä tai vastaavia kolesterolijuttuja ei saa käyttää. Oivariinikin ois ilmeisesti suositeltavaa vaihtaa, kun pitäis olla niitä kasvirasvoja/-öljyjä enemmän siinä margariinissa harmittaa, kun musta oivariini on paras
Becelissä on kasvistanoleita tms, jotka on kiellettyjä, näin ainakin mielestäni luin jostain. Ei se Oivariini oo kiellettyä, mutta on suositeltavaa käyttää enemmän kasvisöljyjä sisältäviä margariineja, olikohan se suositus 60%.Siis miksi beceleitä tai Oivariinia ei saisi käyttää? Mikä niissä on kiellettyä? Itselläni taitaa kaapista juuri löytyä jonkin sortin Oivariini. Tuntuu, että kiellettyjen ruokien lista raskaana on ihan superpitkä, tulee jo vähän stressi että miten kaiken saa edes pidettyä mielessään eikä vahingossa syö jotain väärää.
Ennen raskauden yritystä minulla oli mielikuva, että raskaana ei saa käyttää päihteitä eikä syödä raakaa kalaa ja salmiakkia, ja suunnilleen that's it. No nyt viimeaikaisten googlettelujen myötä on valjennut, että se lista onkin "vähän" pitempi
Raakana lisään, toki pesty ensinSiis noi punalaputetut!! Mullakin aina tapana ostaa niitä, varsinkin valmisruuissa mutta mietin, että periaatteessa lihatuotteissa niitä vois ehkä ostaa, kun ne kuitenkin pitää valmistaa
Ostettiin eilen taas pitkästä aikaa tuorekasviksia, josko pikkuhiljaa sais lisättyä tätä kasvisten määrää
@Evannu sulla olikin hyvä vinkki noitten smoothieiden joukkoon, mutta lisäätkö sen porkkanan raakana vai kypsänä?
Vitsit jos oliskin näin! Rakastan pinjansiemeniä erityisesti paahdettunaSiemenistä muuten luki jossain (en muista missä, kun lukee kaikkea ristiin rastiin), että öljypohjaiset siemenet pieninä määrinä esim. leivässä eivät oo kiellettyjä. Tutkiskelin nimittäin myös peston osuutta, kun siinä on pinjansiemeniä ja siitäkin ollu, että ei kokonaan kielletty, mutta ei säännöllisestikään käytetty.
Niin ja sitten yks mikä mua ahdistaa on kans sokeri ja makeutusaineet kun vähän kaikkeen on tungettu makeutusaineita, että onko ne oikeesti turvallisia tällä hetkellä mulla on se fiilis, et valitsen mieluummin sokerillisen version ja sit pelottaa tavallssn se raskausdiabetes..
Lihatuotteissa suosittelen olemaan erityisen tarkka, puoliso on kaupassa lihamestarina ja muutenkin tietää lihoista ja kaloista paljon, niin joissain kaupoissa palvelutiskin sekä kaupan itse pakkaamat lihat/kalat saattaa olla otettu jo valmiiksi lähellä viimeistä käyttöpäivää olevista tuotteista. Ei siis tietenkään kaikissa, (toivottavasti ei missään), mutta muutamia paikkoja tietää.Siis noi punalaputetut!! Mullakin aina tapana ostaa niitä, varsinkin valmisruuissa mutta mietin, että periaatteessa lihatuotteissa niitä vois ehkä ostaa, kun ne kuitenkin pitää valmistaa
Ostettiin eilen taas pitkästä aikaa tuorekasviksia, josko pikkuhiljaa sais lisättyä tätä kasvisten määrää
@Evannu sulla olikin hyvä vinkki noitten smoothieiden joukkoon, mutta lisäätkö sen porkkanan raakana vai kypsänä?
Me ollaan raskausaikana tehty pesto cashew pähkinöihin ja laitettu vähän pinjansiemeniä Kaupasta valmiiksi ostettavissa pestoissa muuten ei melkein koskaan ole pinjansiemeniä koska ne on niin kalliita vaan jotain pähkinää, mutta määrät koka tapauksessa niin pienet että uskon kanssa että pesto on ok.Pesto, raskaus ja ruokasuositukset: sopiiko pesto raskausajan ruokavalioon?
Sopiiko pesto nautittavaksi raskausaikana? Tässä kirjoituksessa vastaamme kysymykseen peraten peston sisällysluettelon raskausajan ruoka...www.raskausjaruokavalio.fi
Tuolta luin!