Raskausajan ruokasuositukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei eikö tuoreyrttejä sai käyttää normaalisti ruuassa? Esim Basilika persilja yms. Söin ruokaa missä oli salviaa (tuore) niin aloin sen jälkeen sitten pohtimaan, mut tais olla kiellettyjä vaan ravintolisät.

Hei eikö tuoreyrttejä sai käyttää normaalisti ruuassa? Esim Basilika persilja yms. Söin ruokaa missä oli salviaa (tuore) niin aloin sen jälkeen sitten pohtimaan, mut tais olla kiellettyjä vaan ravintolisät.
Näin muistelisin että maustekäytössä nuo olis sallittuja. Jopa pieni siivu tuoretta inkivääriä on ok. Salvia muistaakseni saattaisi tehdä supistuksia, ainakin teenä, eli kannattaa tietysti aina tarkkailla omia oloja.

Rakastuin ihan täysin eilen tohon arctic pussiin, oli niin hyvää 🤤. Toinen on toi remix dogs pussi joka ehdottomasti lähtee tänään kaupasta mukaan vklp 🙈

Ootteko uskaltanut syödä majoneesia ravintolassa? Lähinnä siis mietin tuota raakaa kanamunaa, toisaalta tuosta majoneesista ei ole mitään ruokasuosituksissa.

Ootteko uskaltanut syödä majoneesia ravintolassa? Lähinnä siis mietin tuota raakaa kanamunaa, toisaalta tuosta majoneesista ei ole mitään ruokasuosituksissa.
Mä oon suoraan kysynyt, onko majoneesissa käytetty raakaa kananmunaa, ja jos on niin en oo syönyt. Ns. kunnon ravintoloissa, joissa tehdään majoneesi alusta asti itse, voi olla raakaa kananmunaa. Mutta pikaruokapaikoissa esim. Hesburgerilla käytetään usein valmismajoneeseja, joissa kananmuna on usein pastöroitu.

Mä oon suoraan kysynyt, onko majoneesissa käytetty raakaa kananmunaa, ja jos on niin en oo syönyt. Ns. kunnon ravintoloissa, joissa tehdään majoneesi alusta asti itse, voi olla raakaa kananmunaa. Mutta pikaruokapaikoissa esim. Hesburgerilla käytetään usein valmismajoneeseja, joissa kananmuna on usein pastöroitu.

Joo mä oon ollut tän suhteen vähän lepsu, mut ehkä pitää nyt kanssa varmistella paremmin 🙈 toki onneks tuosta nyt ei listeriaa saa.

Ostin sen Remix arctic pussin, mutta en tykännyt niistä salmiakeista. Maistuu mielestäni yskänlääkkeeltä 😅 Mut muuten oli hyvä pussi 😋

Tää on hyvä pointti, en ole ajatellutkaan ravintoloiden kannalta tätä majoneesia, tosiaan jotkut tekee varmasti itse raaoista kananmunista.

Itse taisin vähän mokata duunireissulla kun otin pasta carbonaran ja siihenhän menee raakaa kananmunaa. No, kyllähän se melko hyvin kypsentyy mutta ei ehkä kuitenkaan ihan täysin...

Tää on hyvä pointti, en ole ajatellutkaan ravintoloiden kannalta tätä majoneesia, tosiaan jotkut tekee varmasti itse raaoista kananmunista.

Itse taisin vähän mokata duunireissulla kun otin pasta carbonaran ja siihenhän menee raakaa kananmunaa. No, kyllähän se melko hyvin kypsentyy mutta ei ehkä kuitenkaan ihan täysin...

Joo ja tuota kun googlettelin niin salmonella ei oo sikiölle vaarallinen eli ei pitäisi olla huolta :) yleensäkin suomalaisissa kanamunissa salmonella on harvinainen.

Onkohan kauheeta haittaa jos esim pannarin kanssa syö chiansiemenhilloa sen kerran tai kaks?
Ja menin ostamaan Alku kaurakuitu&pellava puuroa niin onkohan kauhea haitta, teen aina puuron aamupalaksi 🤔 vasta tajusin et noihan on kiellettyjen listalla:

Öljysiemenet (kuten chia, auringonkukka ja pellava) sekä hauki sisältävät raskasmetalleja, ja niitä ei siksi suositella.Saamme kuitenkin ravinnosta näitä raskasmetalleja koko ajan, joten jos vahingossa tulee syöneeksi vaikka chiansiemeniä, ei siitä tarvitse huolestua.

Onko täällä tietoa saako hummusta syödä? Ainakin kaupan versiossa on seesaminsiementahnaa niin siksi mietin. Alkoi tehdä hummusta mieli :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onko täällä tietoa saako hummusta syödä? Ainakin kaupan versiossa on seesaminsiementahnaa niin siksi mietin. Alkoi tehdä hummusta mieli :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Hmm, noista siemenistä muistelen lukeneeni, että esim. leipää jossa on siemeniä voi kuitenkin syödä. Voisko siitä päätellä, että seesaminsiementahnan kannalta hummusta voi ainakin vähän syödä?

Takaisin