Raskausajan ruokasuositukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja juu, maalaisjärjellä mennään täälläkin. Semmoiset ”ei ole tutkittu tarpeeksi / suuret pitoisuudet ovat aiheuttaneet hiirillä epämuodostumia” on niitä, joita ajattelin kohtuudella käyttää. Esim. yrttiteessä semmoiset pitoisuudet, mitä voisi olla ruoassa mausteena on varmasti ihan ok. Tietty jos nyt jotain tiettyä yrttiä vetää ison ja vahvan mukin kuus kertaa päivässä, niin ehkä eri asia kuin silloin tällöin yks hailakka kupponen.

Eilen himoitsin salmiakkia ihan hulluna, mutta en jaksanut etsiä täältä vau:n syövereistä, että mitä salmiakkia sai syödä. :tears:

Mua harmittaa ettei voi syödä sushia. Se on ollut mulla semmonen erityistilanteiden herkku; esim. viimeksi kävin sushibuffassa kun sain tietää opiskelupaikasta.

Näillä näppäimillä muut ei oikein harmita, inhoon salmiakkia enkä oo ikinä oppinut juomaan kahvia tai teetä.
Kinkkumakkaraa kyllä aion jatkossakin syödä leivän päällä, oon vähän semmonen maalaisjärkimutsi.

Samaa harmittelen, sushi on ehdoton oma suosikkiruoka, eikä tilannetta auta yhtään se että tässä on nyt koko viikon tehnyt ihan älyttömästi mieli sitä. 😄

Mutta samoilla linjoilla täällä kuten muutkin, maalaisjärjellä eteenpäin, et ehkä joskus ja jouluna voi syödä pienen määrän jotain "kiellettyäkin". Paitsi sitä raakaa kalaa, varmuuden vuoksi.

Mä kävin vklp sushibuffetissa... :No Evil Monkey: Otin vain sellaisia, missä ei ollut raakaa kalaa ja ne missä oli merilevää niin otin merilevät pois... Ei niitä nyt niin montaa tullut kuitenkaan syötyä, niin en usko, että siitä mitään suurta vaaraa aiheutui.

Hei olipa hyvä kun täällä otitte puheeksi noi leikkeleet, en tiennytkään! Aiemmin oon joskus saattanut syödä useamman siivun sellaisenaan, jos ruuassa ei muuten ole ollut proteiinia. Mutta täytyypä jatkossa säästää ne vaan leivän päälle.

Mä oon kyllä aika tarkka noiden suositusten noudattamisessa, mut fetajuustoa salaatissa kaipaan. En nyt oo ihan varma olisko se sallittua vai ei.

Mä oon kyllä aika tarkka noiden suositusten noudattamisessa, mut fetajuustoa salaatissa kaipaan. En nyt oo ihan varma olisko se sallittua vai ei.
Oon mä ainakin syönyt, googlaan aina esim. "feta raskaus" "oliivit raskaus" jne. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Esim kun googlaa feta raskaus niin tulee pelkästään, että saa syödä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Okei no ehkä sitä vois sit syödä, se on tainnut aiemmin olla tiukemmin kielletty niin ehkä aiemmista raskauksista jäänyt mun päähän :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Miten muuten nokkonen, vähän googlasin ja taitaa olla kiellettyjen listalla?

Miten muuten nokkonen, vähän googlasin ja taitaa olla kiellettyjen listalla?
Jättäisin ottamatta ekan kolmanneksen aikana. Myöhemmin pieninä annoksina varmaankin ok.

Joo, innostuin ensin että se olis hyvä raudan lähde, mutta täytynee jättää nyt väliin.
Minustakin nokkonen on mainio! Raudan lähde ja kasvaa vieläpä takapihalla, maksaa vaivan vain kerätä. Puhumattakaan muista ravinteista.

Kiitos vinkistä! En ole tiennytkään! 🤩

Tämä oli minusta ilahduttavaa:
Raaka koko liha, kestomakkarat (salami, metvursti), ilmakuivattu kinkku, kylmäsavustettu liha ja kypsentämätön kuivaliha (poron kuivaliha)
Vältetään kaikkia sellaisia lihatuotteita, joita ei ole missään vaiheessa kuumennettu. Myös kokoliha (pihvit, paisti) kypsennetään läpikypsäksi. Vaihtoehtoisesti tuotteet pakastetaan -18 asteen lämpötilaan vähintään 3 vuorokauden ajaksi ennen käyttöä toksoplasmaloisen tuhoamiseksi.

Jos pakastaisi pihvilihan tai salamin, sitä voisi sittenkin syödä?

Onko kukaan nähnyt facebook vauva ryhmissä tai jossain mainintaa fazerin uutuuskarkkipussi remix arctic chocopussista.
Mul on sellanen pieni muistikuva että joku on jossain maininnut siitä että sen karkkipussin salmiakit on glykyrritsiini vapaita ja oli vielä fazeriöta varmistanut asian vai oonko nähnyt unta.
Voi ehkä jopa olla täällä mainittu mut en vaan löytäny.

Onko kukaan nähnyt facebook vauva ryhmissä tai jossain mainintaa fazerin uutuuskarkkipussi remix arctic chocopussista.
Mul on sellanen pieni muistikuva että joku on jossain maininnut siitä että sen karkkipussin salmiakit on glykyrritsiini vapaita ja oli vielä fazeriöta varmistanut asian vai oonko nähnyt unta.
Voi ehkä jopa olla täällä mainittu mut en vaan löytäny.
En osaa sanoa tuohon, mutta katsoin netistä mitä sisältää, niin oltu ainakaan mainittu lakritsia tai lakritsiuutetta siinä luettelossa 😊

Takaisin