Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Kiinnostaisi kuulla millaiset suositukset Saksassa on? Itse olen tottunut käyttämään paljonkin yrttejä ja siksi yrttien "käyttökielto" kuulostaa oudolta. Tietenkään en käytä sellaista mitä en ennenkään ole käyttänyt, kun ei ole kokemusta muutenkaan siitä miten oma kroppa reagoi.Noudatan täsmällisesti, paitsi yrttiteen osalta noudatan Saksan suosituksia, koska Suomen totaalikielto on vähän liioittelua - Suomessa vain juodaan niin vähän yrttiteetä, että on helpompi kieltää kaikki kuin perehtyä siihen, mitkä yrttiteet ovat raskaana ollessa ok. En nyt varsinkaan menetyksien jälkeen halua riskeerata mitään, enkä myöskään halua mitään jossiteltavaa.
Yrttien käyttöä ruoanlaitossa ei siis ole Suomessakaan kielletty, vaan pelkästään yrttiteet ja -valmisteet (esim. luontaistuotteet). Luontaistuotteiden kanssa olisin itsekin tosi varovainen, koska pillerinä voi saada paljon enemmän yrttiä kuin vaikka yrttiteestä. Mutta tässä nämä Saksan teesuositukset:Kiinnostaisi kuulla millaiset suositukset Saksassa on? Itse olen tottunut käyttämään paljonkin yrttejä ja siksi yrttien "käyttökielto" kuulostaa oudolta. Tietenkään en käytä sellaista mitä en ennenkään ole käyttänyt, kun ei ole kokemusta muutenkaan siitä miten oma kroppa reagoi.
Kiinnostaa kans tietää saako zero colaa juoda?
kiitos vastauksesta, tarvii vaihtaa suuri zeron juonti vaikka kivennäisveteen ihan muutenkin vaikkei olis raskaana.Keinotekoisista makeutusaineista syklamaattia ja sakariinia ei suositella. Zero Colassa ei ole noista kumpaakaan, joten sitä voi käyttää kohtuudella (toki siinä on kofeiinia myös). Aspartaami on myös juuri luokiteltu mahdollisesti syöpää aiheuttavaksi, joten itse olisin aika varovainen sen kanssa etenkin raskaana.
Meillä taas juodaan Pepsi Maxia aivan liikaa. Voisin yrittää vähentää sen juomistakiitos vastauksesta, tarvii vaihtaa suuri zeron juonti vaikka kivennäisveteen ihan muutenkin vaikkei olis raskaana.![]()
Ne on niin hyviä janojuomia että helposti tulee juotua liikaaMeillä taas juodaan Pepsi Maxia aivan liikaa. Voisin yrittää vähentää sen juomista![]()
Yksi vaikeasti muistettava "ruokarajoitus" on olla syömättä lapsen ruokajämiä (samaa ruokailuvälinettä kun ei saisi raskaana käyttää lapsen kanssa). Eilen tein sen ja vasta jälkeen päin tajusin![]()
Mä muistan saaneni tälläisen ohjeen neuvolasta. Kun pitäisi yrittää mimimoida riskit esim. sytolomegavirukseen ja parvorokkoon, kun noita en ole koskaan sairastanut (mulla tehty labrassa verikoe). Mutta lapset kun tuo kaikkia tauteja hoidosta, niin pelottaa että se virus tulisi kuitenkin tarkasta hygieniasta huolimatta ja sikiö infekttoituisi ja lapsi syntyy vammaisena tai kuolleenaMiksei saa käyttää? En ole koskaan kuullutkaan ja ihan sujuvasti syönyt lasten jämiä myös raskaana ollessa![]()
Tossa yllä selitys ^^ ja tässä tutkimusMuakin kiinnostaa miksei lasten jämiä voi syödä lapsen haarukalla? Itse toimin aina kompostina ja kaavin kaikkien jämät![]()
Näitä tänään pohdin et mitähän ne olikaanSalmiakkia kaipaaville tiedoksi, että on myös sallittuja (lakritsittomia eli siten glykyrritsiinittömiä) salmiakkeja.
- Mini TV Mix Suolainen
- Salta Katten
- Nämä