Raskausajan ruokajutut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidan laittaa ens yöks sämpylätaikinan tulemaan, vois aamulla herkutella kunnon aamupalalla! :)

Ai että, sennnan ruuat kuulostaa kyllä hyvältä. Meillä tulee taas just parhaillaan grillissä pihvit ja laitoin fetasalaatin kaveriksi. :)
 
Mä taidan kohta mennä tekemään ruisleivän. Kokkausinto on nyt hukassa.
 
Tähän asti oon väittäny, ettei mulle oo iskeny mitään erityisiä himoja ruoan suhteen. Eilen kuitenkin melkein juoksin kauppaan sen viimeisillä aukiolo minuuteilla, että saisin heti tuoretta ananasta. Taitaa ne mieliteot kuitenkin jyrätä! :grin
 
Siis mä en ihan oikeasti ymmärrä tätä suolanhimon määrää. Tehtiin uunilapaa, siinä oli niin paljon suolaa että se oli jopa ukolle liikaa (joka meidän perheessä on se suolan syöjä!), minä vetelin hyvällä halulla sitä perunoiden kanssa - joihin oli lisätty suolaa. Äsken tehtiin lettuja, minä söin niitäkin suolan kanssa. Nytkin tekisi mieli kaikkea mahollista suolaa.
Onneksi neuvolan täti sanoi että suolan syönnistä ei sinällään ole haittaa, kun juon helposti 2-4 litraa vettä päivään.
Ja siis en tosiaan juurikaan ikinä mitään suolaista syönyt ennen raskautta, tietysti ruuan laittoon ns. normaaleja määriä.
 
Mullakin suolan määrä on kasvanut. Ei nyt ihan kamalasti, mutta itse huomaa kuinka tuntee tarttevansa aina välillä :)
 
Mulla sama suolan suhteen. Uskon että kroppa kertoo mitä se tarvii, ja sen takia suolaista tekee mieli :) Mulla vaan keikkuu verenpaineet aikalailla rajoilla, että sen suhteen pitäis vähän suolaisia ruokia välttää...
 
Toi suolanen saa mut ihan hirveen janoiseksi.. syötiin pe siipiä ja juoksin yön vuoroin vessassa ja vesihanalla. Nyt kokouspizzat illalla ja kaamee jano taas
 
Mulle myös suolainen maistuu. Ajattelen samoin ku Sannis, että kroppa kertoo mitä tarvitsee. Eihän siitä oo kauaa, ku mulla oli pari päivää tosi heikko ja huono olo. Söin sipsiä ja heikotukset loppui siihen.
 
Mä oon nyt yrittänyt juoda tarpeeksi päivän aikana. Tänään mennyt varmaan vähän reilu 2l :)
 
Mulla suolankäyttö ollu suht samoissa. Mut huomaa kyllä jos syö suolasempaa niin janottaa ja pissattaa koko yön.
 
Arvatkaapa mitkä on hyviä. Sitruunamehussa pyöritellyt omenalohkot :p Lohkoin töihin evääksi omppua ja pistin sekaan sitruunamehua, ettei ne tummu. Mut nehän on niin hyviä että piti vielä pilkkoa yks omppu iltapalaksi. :D

Muutenkin nyt joku salaattikausi. Töissäkin olis kiva eväänä aina vähän erilaiset salaatit, kun meillä ei tuolla ulkohommissa ole mikroa ollenkaan. Sais vähän jotain ruokasampaa kuitenkin.
 
Hedelmäsalaattia kuluu paljon, tosi paljon. Pikkusen huolestuttaa sokerin määrä, mitä noiden hedelmien mukana tulee, vaikkei radia ekassa seulassa todettukaan. Oon koittanu aatella kans niinku miuk, että kroppa kertoo nyt mitä tarvii.

Oon huomannu myös, että ananas ja muut hedelmät helpottaa tohon turvotukseen aika kivasti. Vessassa saakin sitten juosta, mutta niin varmaan ois muutenkin. :)
 
Tälläköhän puolen oli puhetta Peppi Pitkätossun Voimavuuasta? No joka tapauksessa, sellainen meni uuniin :-D
 
Mä oon ihastunut uudelleen tuorepuuroon! Söin sitä joskus kyllästymiseen asti, mut nyt parin vuoden tauon jälkeen maistuu. Helppo, nopee ja täyttävä aamupala, poikakin syö samaa. Tän aamunen oli molempien suosikki; kaurahiutaleita, maitoa, maustamatonta jogurttia, puolukkasurvosta ja ihan hiukan ruokokidesokeria.
 
Takaisin
Top