Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Saa nähdä tuleeko noottia neuvolasta kun syön multivitan lisäksi 50 mikrogrammaa D vitamiinia :bag:
Mullakin on ollut Donaferty vähän vaihdellen yli vuoden eli hoitojen ajan, myös Multivitan raskaus ja imetys eli foolihappoa pitäisi ainakin olla riittävästi. CherryRed, miten pitkään ajattelit Donafertyä käyttää? Sen ohjeessa taisi olla että 3kk plussan jälkeen? Mä vähensin sen plussan jälkeen vain yhteen pussiin vuorokaudessa, ei oo enää montaa jäljellä enkä ajatellut enää ostaa lisää vaan ne loppuu mulla nyt johonkin tammikuun puoliväliin. Mutta tota Multivitaa jatkan tottakai. Lisäksi otan 20 mikrogrammaista D-vitamiinia.
Mulla oli myös ubikinoni käytössä, mutta lopetin sen plussan jälkeen kun siinä oli myös E-vitamiinia jota myös tossa Multivitassa.
Saa nähdä tuleeko noottia neuvolasta kun syön multivitan lisäksi 50 mikrogrammaa D vitamiinia :bag:
Saa käyttää rautalisää.Olen käyttänyt pitkään :arghh:tä reiluina annoksina. Jos 100 olisi raja, niin eihän sitä varmaan saisi myy isompina.
Otan yleensä 100 päivässä, aina en muista.
Saako rautalisää käyttää ekalla kolmanneksella?
Mä oon aina luullut että vegaanilla otetaan automaattisesti lisäravinteita, ainakin rautaa ja beetä. Aina oppii uutta .Mulla on käytössä vegaani sana-sol ja b-vitamiini, jossa myös siis foolihappoa.
Mä syön vegaanista ruokaa, ja koitan tietysti sen tehdä mahdollisimman monipuolisesti.
En ole ikinä ajatellut ettenkö saisi tarpeeksi kaikkea mitä pitääkin, vaikka mielenkiinnosta voisi käydä mittauksissa.
Mä oon aina luullut että vegaanilla otetaan automaattisesti lisäravinteita, ainakin rautaa ja beetä. Aina oppii uutta .
Sullahan on sitten hyvä D-arvo, viitteen ylärajaankin on matkaa vielä. Ferritiini vissiin sais olla vähän korkeampi? Vitsit kun sais itsestään irti niin menis taas mittauttamaan omansa.Mittasin Dn viimeksi heinäkuussa, oli 121. Ferritiini oli muistaakseni 49 kun tulin raskaaksi.
Juu ei se sekasyöminen automaattisesti tarkoita sekään että asiat on kunnossa :)B12-vitamiinia on hyvä syödä myös purkista, ja tietysti D-vitamiini, tosin sitähän suositellaan kaikille ainakin täällä Suomessa.
Jos tietää mitä tekee ja syö monipuolisesti niin ei ole huolta. Tai ei yhtään sen enempää kuin sekasyöjilläkään :)
Tietääkö kukaan miten paljon vaikuttaa se että raskausaikana imeytyminen paranee? Vaikka kai se on yksilöllistä..