Raskausajan pahoinvointi

Huhtimami, totta! Tän ryhmän odottajat alkaa olla hiljalleen niillä viikoilla, että pahimmat aamupahoinvoinnit jää kohta puoliin pois!
Jeee! Sitten kun tästä pääsee ohi niin vois repäistä ja lähteä vaikka lenkille tai syödä kiinteetä aamupalaa oksentelemattalaughing7
 
Tänään onkin ollut normaalia huonompi olo, ja meinasin joutua auton pysäyttämään tien laitaan kun tuli sen verran paha olo.. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut. Syöminen parantaa oloa, mut hetken kuluttua tulee huono olo syömisen jälkeen.. :sad001
 
Mulla myös pahenee olo kuten tyttöraskauksissa näillä. Viikkoja tulee ihan just 12. Pari viikkoa oli ehkä hieman parempaa. Kunnes potti alkoi tällä viikolla räjähtää käsiin. Pelkään opintojen puolesta etenkin kun käytännön harjoittelu alkaa ihan parin viikon sisään :hungover:. Onneksi tänään sain iisin startin ruokailuun asti, kiitos työparilleni. Välillä on se olo, että voiks tän perua, en mä muista että tää näin hirveetä oli.
 
Mulla on ollu tänään varmaan kauhein olo koko raskauden aikana, jouduin ekan kerran oksentamaan.. (oli jo viime viikolla tosi lähellä). Esikoista kun odotin niin en joutunut kertaakaan oksentamaan. Saas nähä, miten loppuraskaus etenee, ei oo mulle normaalia että näillä viikoilla pahoinvointi pahenee (nyt 13+4).
 
Mulla on ollu satunnaista etovaa oloa edelleen ja onneks se menee ohitte ku haukkaan jotain. Aamusin yleensä pitää melkeen heti laittaa jotaki suuhun ku on heränny tai paha olo iskee ja pahasti. Yhtenä aamuna keittelin puuroa just ja sit iski oksetus - juoksin vessaan ja ulos tuli vaan kirkasta nestettä ku en ollu juonu ku vaan vettä :confused:
 
Mulla on vielä iltaisin pahaolo, mut en oo vielä uskaltanut alkaa treenailemaan. Pelkään et sit tulis taas pahaolo. Viikkoja nyt 14+5. Sais kyl pikkuhiljaa loppua, tahtoisin jo niin liikkua! Mun pääkoppa tarvii sen 3 treeniä viikkoon :woot:
 
Ehti jo olla muutama hyvä viikko lähes täysin ilman pahoinvointia, nyt tuntuu tulevan korkojen kanssa takaisin... voi kyllä johtua myös flunssan aiheuttamasta tukkoisesta olosta, mutta etoo ihan koko ajan ja vähintään kerran tai kaksi päivässä tulee oksennus :yuck:
 
Mulla on olo helpottanu jo paljon. Nyt vk 15 alkanu. Enää huono olo vaan jos syön maitotuotteita tai lihaa. En oo enää syöny koska tulee monen tunnin paha olo niistä.
 
Moikka kaikki. Mä liityn tänne teidän joukkoon oon nyt rv 4+2? (ei ihan satavarmaa) plussasin paripäivää sitten. Mulla on ollut pahoinvointia dpo 5 lähtien mikä kuulostaa aivan sairaan uskomattomalta miten näin nopeasti. Oksettaa kokoajan ruoka ei maistu pyörryttää. Esikoisen kanssa alkoi vasta rv 6 tämä ja kesti max 2 vk. Yritän selviytyä hengissä joten jään seuraaman tätä ketjua ja otan vastaan hyviä vinkkejä. Lähden lukemaan noita teidän aikaisempia viestejä.

Mielenkiinnosta milloin teillä alkoi pahoinvointi? Mikä rv? Onko tää edes normaalia että näin aikasin? :arghh:
 
Moikka kaikki. Mä liityn tänne teidän joukkoon oon nyt rv 4+2? (ei ihan satavarmaa) plussasin paripäivää sitten. Mulla on ollut pahoinvointia dpo 5 lähtien mikä kuulostaa aivan sairaan uskomattomalta miten näin nopeasti. Oksettaa kokoajan ruoka ei maistu pyörryttää. Esikoisen kanssa alkoi vasta rv 6 tämä ja kesti max 2 vk. Yritän selviytyä hengissä joten jään seuraaman tätä ketjua ja otan vastaan hyviä vinkkejä. Lähden lukemaan noita teidän aikaisempia viestejä.

Mielenkiinnosta milloin teillä alkoi pahoinvointi? Mikä rv? Onko tää edes normaalia että näin aikasin? :arghh:

Just laskeskelin, että noin viikolla 6 alkoi pahoinvointi. Huomenna rv 16 ja jatkuu edelleen :hungover:
Mulla ei auta muu kuin se, että ei päästä vatsaa liian tyhjäksi. Mun pitää syödä 2-3 tunnin välein, niin pahoinvointi ei ole niin paha. Ei se kokonaan pois lähde, mutta lieventyy.
 
Mulla on myös edelleen pahoinvointia noin joka toinen ilta. Ei oikein auta sekään että syö, joskus se vaan lisääntyy. Ja yleensä iltapäivällä tai illalla alkaa se et ovat olo. Onneks ei oo nyt tarvinnu oksentaa. Ja viikkoja on nyt 15+4.
 
Tänään oli neuvola ja siellä totesin, että ihan hyvää kuuluu, kun tuntuu pahin pahoinvointi olevan ohi.. Ja työpäivän aikana jo alkoi pahoinvointi puskea päälle..ja joo, nyt on päivällinen vaihteeksi pytyssä. :dead:
Plääh! Huomenna rv 17 :shy:
 
Tsemppiä @Mamimam! Toiv saat jotain menemään alas eikä tule hyperemeesiä!

Mulla nyt 17+4 ja edelleen iltaisin saattaa olla pahaa oloa ja sit meen vaan nukkumaan et saisin sen pois. Muuten ollut jo onneks pari viikkoa hyvä olo ja uskaltanut treenaillakin hiukan.
Kahvikin on tainnut parisen viikkoa jo maistua, aaaahhh :coffee2
 
Mulla taas on vihdoin alkanut pahoinvointi helpottaa tällä rv 16 :) toivottavasti pysyykin näin.
 
Tsemppiä Mamimam! Mulla alkoi myös kuvotus ja epämääräinen olo tosi aikaisin. Koita löytää joku perusvarma turvaruoka, mikä menee sulla helposti alas ja saa nopeasti energiaa. Vähän kuin oksennustaudissa. Mulla banaanijugurtti ja mustikkakeitto oli pelastavia. Koita huolehtia nestetasapainosta, ettei kroppa pääse kuivumaan.
Nukkuminen on myös hyvä keino paeta pahinta terää olosta, tosin ämpäri kannattaa varata lähelle ettei tule hoppu:depressed: Apteekista Sea-Band pahoinvointirannekkeet kannattaa kokeilla myös

Täällä hiljalleen hellittää! 16+5 menossa ja vieläkin lentää silloin tällöin. Eilen kolme kertaa, tänään ei vielä kertaakaan. o_O

Oon huomannut saman, että pahoinvointien muoto on vaihtunut ja tällä hetkellä liian pitkät ruokailuvälit tekevät pahan olon, kolmen-neljän tunnin päästä edellisestä ruokailusta on jo kurniva nälkä ja viimeistään silloin alkaa oksettaa.
 
Ihmettelen, voiko paha olo iskeä myös uudelleen ihan loppuraskaudessa?

Tässä välissä olen voinut ihan hyvin, mutta nyt kaikki hajut ällöttävät ja jotkut ruoka-aineet tökkivät taas. :sad001
 
Mulla ei samanlaista pahoinvointia ole kuin alussa, mutta on nyt myös ilmestynyt taas pientä pahoinvointia. Joillainhan pahoinvointi kestää läpi koko raskauden, että voi varmasti ilmestyä myös lopussa uudelleen..
 
Itse voin myös pahoin nyt. Syöminen saa häjyn olon, nälkä vasta häjyä tekeekin. Oksettaa, heikottaa... Sisäelimet varmasti niin ahtaalla jo, että johtuu siitä!:meh:
 
Myös mulla ollut enemmän taas huonoja oloja viime aikoina. Johtuu varmasti juuri siitä, kun sisäelimet on niin ahtaalla.
 
Mä eilen illalla oksensin.. Ja en herkästi oo oksentanu edes alkuraskauksissa. Hampaiden pesu vaan laukas sen ja sit koko kehon voimalla kyllä tuli ulos kaikki :lurking: Että täällä kans pahoinvointia ajoittain..
 
Takaisin
Top