Raskausajan pahoinvointi

Noita kumpaakin vitskua on ainakin Femibion-raskausajan monivitamiinissa, jota otan aina aamuisin. En ole huomannut erityistä tehoa, tosin olenkin noita syönyt plussaamisesta saakka eli voi olla, että ilman olisi kahta kauheampi olo. Kaikki kannattaa kuitenkin kokeilla.
 
Joo, niin kannattaa! Mun käyttämässä (Minisun Mama) on myös B:tä, lääkäri suositteli 10-25mgx 3 krt/päivä, mutta niihin lukemiin tuo ei kuitenkaan yllä..
 
Musta tuntuu, ettei mikään vitamiini yms. auta tähän merisairauteen. Ihan kamala olo. Miten te pystytte olemaan töissä?
 
Musta tuntuu, ettei mikään vitamiini yms. auta tähän merisairauteen. Ihan kamala olo. Miten te pystytte olemaan töissä?

Ei pystykään..Mä oon parhaillaan saikulla. Ostin apteekista Sea-Band pahoinvointirannekkeet ja niillä olo helpottui ihan älyttömän paljon. Suosittelen kokeilemaan. Tsemppiä!
 
Odotan kuin kuuta nousevaa, että täälläkin pahoinvointi vähitellen helpottaisi. En enää edes muista, millaista elämä on ilman pahoinvointia. Paljon on asioita rästissä, kun ei vain pysty tekemään mitään välttämättömyyksien lisäksi. 10. viikko on käynnistymässä eli jos uskallan uskoa oirenormeihin, olisi vielä pari viikkoa kestettävä ja sitten ehkä olo paranisi. Toivon tuota niin paljon, sillä koko raskaudesta nauttiminen on jäänyt ihan tämän öklötyksen ja kaiken muun kolotuksen jalkoihin.
 
Odotan kuin kuuta nousevaa, että täälläkin pahoinvointi vähitellen helpottaisi. En enää edes muista, millaista elämä on ilman pahoinvointia. Paljon on asioita rästissä, kun ei vain pysty tekemään mitään välttämättömyyksien lisäksi. 10. viikko on käynnistymässä eli jos uskallan uskoa oirenormeihin, olisi vielä pari viikkoa kestettävä ja sitten ehkä olo paranisi. Toivon tuota niin paljon, sillä koko raskaudesta nauttiminen on jäänyt ihan tämän öklötyksen ja kaiken muun kolotuksen jalkoihin.


Mulla katosi pahoinvoinnit kokonaan noilla rannekkeilla, kannattaa kokeilla. Energiaa ei ole yhtään sen enempää mut eipä mee sekään hereilläolo pytyn äärellä. :cheersKäsittämätöntä, kun vasta perjantaina huilasin tiputuksessa kropan päästyä kuivumaan. Marssin rannekekaupoille samaisena aamuna ja nyt useempi päivä mennyt siedettävällä ololla.
(Tosi pahasta hajusta/mausta kyllä nytkin oksentanut, mutta peruspahoinvointi loppui kuin seinään..)
Otin eilen ne pariksi tunniksi pois ja oksetus alkoi lähes heti, niiden toimivuus tuli testattua rytäkällä..

Toivottavasti lähtisi nyt helpottamaan sullakin niin pääsis nauttimaan tästä ajasta! :happy: Kaikki kannattaa kokeilla, ei siinä mitään menetä (paitsi rahaa..)
 
Aika mielenkiintoista tuo rannekkeiden toimivuus.. Mihinköhän niiden toiminta perustuu?
 
Se perustuu kait akupunktioon tai semmosiin akupisteisiin. Eli siinä ranteessa on semmonen joku heijastepiste jonka painaminen helpottaa pahoinvointia ja se ranneke painaa sitä kokoajan.

Mä ostin semmoset risteilyllä ja niistä oli vähän apua, nyt oon koittanu ettiä niitä mut oon hävittäny. Mulla on onneks pahoinvointi siedettävää. Se vaihtelee, jonain päivinä pahempi, jonain helpompi ja sitä ei oo kokoajan vaan välillä aina saattaa tulla ja yleensä helpottaa jonkin ajan päästä. Kertaakaan ei oo tullu oksennus mikä on niin helpottava juttu koska mulla on oksennusfobia.

Mulla tähän etovaan oloon ja lievään/keskisuureen pahoinvointiin auttaa se että syön kokoajan, 1-3h välein, mielellään jo ennen ku tulee kunnon nälkä. Syön sitä mitä tekee mieli vaikka välillä ei tee mitään erityisen paljon mieli, mut jotain syön kuitenki aina. Eniten tekee mieli muroja, smoothieta, mehua, omenia ja spagettia oliivitomaattikastikkeella.

Sen lisäks oon ollu huomaavinani että hyvät yöunet ja riittävä lepo ja stressin puuttuminen auttaa. Mulla myös auttaa piparminttuöljy, ensin kokeilen vaan haistella ja jos se ei auta niin hieron tipan vatsalle ja laitan ihan vähän suuhun (älkää tehkö öljyllä jolla ei oo ravintolisäsuositusta). Toinen mikä mulla auttaa on youtubesta semmonen pahoinvointimusiikki. Meen siis lepäämään sängylle, 3 tyynyä pään alle (muuten tulis varmaan oksennus), piparminttua mahalle, jalat ylös koukkuun (tää asento auttaa kaikkiin mahajuttuihin) ja youtubesta se musiikki päälle ja käsistä haistelen piparminttua. Tää auttaa mulla :D eli youtubeen ku kirjottaa ”nausea relief music” ni löytyy niitä ääniaaltomusiikkeja.

Tsemppiä teille kaikille keillä on pahempi pahoinvointi! :Heartred
 
IMG_20190917_102741.jpg
Aika mielenkiintoista tuo rannekkeiden toimivuus.. Mihinköhän niiden toiminta perustuu?

Niin on. Olin tosi skeptinen kun neuvolasta ehdotti, mutta ajattelin et jos on pientäkään hyötyä niin antaa mennä, aivan sama tässä vaiheessa parista kympistä.

Ne painavat akupistettä ranteessa noiden jänteiden välissä. Toi on kaikessa yksinkertaisuudessaan tiivistä neulosta, jossa kiinni muovikuula, se asetetaan kolmen sormen leveydeltä ranteesta alaspäin.


PS. Lisäsin kuvan. Materiaali ei kestä 24/7 käyttöä kivan näköisenä, nyt vasta 5. pv käytössä ja nyppyyntyminen alkanut selkeesti. Nämä voi huoletta pestä käsin. Värivaihtoehtojakaan ei tainnut olla kun tämä harmaa ja "mama"brändätty marjapuuron väri. Kohta pääsee nypynpoistoon, ehkäpä kokeilen värjäämistä mustaksi samalla. (Lasten rannekkeet mustia, harmittelin ettei aikuisille. Olisi omassa käytössä huomaamattomampi.)

Tuo alla oleva ranneke on nurinpäin, kuula näkyy siinä paremmin.
 
Muokattu viimeksi:
Sen lisäks oon ollu huomaavinani että hyvät yöunet ja riittävä lepo ja stressin puuttuminen auttaa. Mulla myös auttaa piparminttuöljy, ensin kokeilen vaan haistella ja jos se ei auta niin hieron tipan vatsalle ja laitan ihan vähän suuhun (älkää tehkö öljyllä jolla ei oo ravintolisäsuositusta). Toinen mikä mulla auttaa on youtubesta semmonen pahoinvointimusiikki. Meen siis lepäämään sängylle, 3 tyynyä pään alle (muuten tulis varmaan oksennus), piparminttua mahalle, jalat ylös koukkuun (tää asento auttaa kaikkiin mahajuttuihin) ja youtubesta se musiikki päälle ja käsistä haistelen piparminttua. Tää auttaa mulla :D eli youtubeen ku kirjottaa ”nausea relief music” ni löytyy niitä ääniaaltomusiikkeja.

Tsemppiä teille kaikille keillä on pahempi pahoinvointi! :Heartred


Hyvä idea toi musiikki, eipä käynyt mielessä että pahoinvointiin olis omansa. Menee kokeiluun!:) Mistä oot ostanut tota piparminttuöljyä?
 
Joo suosittelen kokeilee tota musiikkia! Se rentouttaa niin hyvin et monesti saattaa vaikka nukahtaa siihen. Öljyä oon ostanu www.youngliving.com nettikaupasta (ja mul on sinne suosittelukoodi 1444144 :))

Eilen muuten heti ku olin tänne kehunu kuinka lievää pahoinvointia on ollu niin tuliki eilisestä melkeen koko päivän mittanen huonoin olo -päivä tähän mennessä :D oli vahvaa pahoinvointia melkeen kokoajan ja päässä jyskyttävä kipu ja vietin koko päivän sängyssä, jopa söin siellä ku ei jaksanu istua tuolissa. Ruuanlaitto ja vessassakäynti piti hoitaa niin et piparminttupullo oli nenän alla, muuten ois kyllä tullu oksennus, siltä tuntu.

Illalla oli työkeikka ja matkalla sinne ostin apteekista pahoinvointirannekkeet (kiitos vinkistä!) ja ilta meni hyvin. Tänään on ollu loistava olo! Tuntuu niinku oisin heränny jostain sumusta. Ei oo ollu ollenkaa paha olo! Oon siivonnu pitkästä aikaa ja kävin pitkän aamulenkin ja on oikee hyvä olo :)
 
Täytyy kokeilla, kiitti!!:happy: Nukahtaminen on välillä hankalaa, joten jos siihen tehoaa niin iso plussa.

Voi ei toi on ihan karmeeta! Hyvä jos ihan joka päivä ei iske olot päälle.
Mä pääsin myös kehumasta oloa ja rannekkeita, niillä meni toi 5pv hyvin kunnes eilen 23 aikaan illalla aloin taas oksentaa ja sama homma tästä aamusta alkaen. Wuhuu! :smiley-angelic008
 
Mulla on ollut noi rannekkeet kaikissa kolmessa raskaudessa mut ei oo tehonnut ollenkaan :yuck: Ei edes nyt, kun on vaan pahoinvointia.

Täällä viikkoja 10+4 ja välillä on jo ollut siedettäviä päiviä, normaalisti oon tässä ihan joka aamu oksentanut sen kerran (vatsahapot) mut nyt ei oo parina päivänä tullut sitäkään :eek: Voi oispa tää jo helpottamassa!

Mulla selkeesti hyvät yöunet helpottaa ja sit taas jos liian paljon teen asioita, niin tulee pahempi olo.

Tsemppiä teille kaikille kanssakärsijöille!
 
Täällä ihan järkyt huonot olot. Aika vähän vielä oksennan. Mutta huimaus ja pyörtyily on pahoinvoinnin lisäksi tuttua. Mulla on rannekkeet välillä yötä päivää kädessä. Mutta ne ei täysin vie huonoa oloa pois. Myös homeopaattista pahoinvointi-tippaa käytän pahimpina hetkinä lisäapuna. Piparminttuteen pitäisi myös helpottaa, mutta en oo uskaltanut kokeilla kun se minttuinen maku tällä hetkellä äklöttää. Pyrin syömään lähes jatkuvasti, mikä on ajoittain koulussa vaikeaa. Ja se mitä pystyn syömään, vaihtelee päivän mukaan.
 
Pakko koputtaa puuta ja kirjoittaa tämä ihan kevyesti virtuaalisella lyijykynällä, mutta etovuus on hieman helpottanut viime päivinä! Olin jo niin tottunut siihen, että on ollut ihan outo olo :hilarious:Voisiko tosiaan olla, että se on nyt ohi ainakin suurimmilta osin?
 
Mä oon huomannut että sillon kun olen kiireinen tai urheilemassa, niin pahoinvointi ei juurikaan vaivaa. Mutta jos jään kotiin ja on rennompi päivä, niin silloin on paha olo miltei aamusta iltaan paitsi silloin kun syö..
 
Mulla on sama juttu. Töissä ja harrastuksissa ei ehdi omaa oloa miettimään, mutta heti kun tulee kotiin, niin paha olo iskee päälle :sad001
 
En pysty edes ajattelemaan urheilemista, ku etoo niin paljon..töissä ja kylässä ja missä vaan. No, kohta pitäisi helpottaa.
 
Mulla ihan sama. Ympäri vuorokauden tekee pahaa, eikä puhettakaan mistään urheilusta. :depressed: Toivottavasti jo pian helpottaisi.
 
Takaisin
Top