Raskausajan oudot unet

kkira

Satasella mukana keskusteluissa
Joulukuunmammat 2014
Tähän voi kertoa näkemistään unista. Monissa lähteissä puhutaan, että raskausaikana unet muuttuu mitä kummallisemmiksi. :D

Omat uneni ovat olleet aika painajaispainotteisia (stressillä varmasti oma osuutensa). Olen nähnyt paljon unia tulevista ultra- ja neuvolakäynneistä ja siellä sitten kuullut huonoja uutisia. Oon myös nähnyt muita hyvin kummallisia unia tässä tilassa, mitä en voi edes käsittää miten alitajunta sellasia unia tekee.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Minä näin yksi yö unta, että olin synnyttämässä.
En nähnyt unessa vauvaa ollenkaan, mutta vauva painoi 4100g ja oli 53cm pitkä. Kirjoitin tämän jopa blogiini ylös, jotta muistan tuon sitten vauvan synnyttyä :D
 
Niin juuri tälläsiä kummallisuuksia. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olen alkanut nähdä paljon painajaisia. Lähinnä niissä on riidelty mieheni kanssa tai tullut keskenmeno ja kerran näin unta, että olin synnyttänyt kuolleen lapsen. :sad001 Ahdistavaa, kun en yleensä koskaan näe painajaisia. Hyvä, jos kerran viidessä vuodessa. Menee noiden jälkeen aina tosi pitkään, että saa ne asiat pois mielestään.
 
Mä näin reilu kuukausi sitten unta että tyttö synty vatsan läpi... Tais olla enneunta koska joudun luultavasti synnyttään sektiolla(tämä selvisi vasta viime viikolla)
 
Ei ole vielä ollut mitään kummallista. Eilen selailin tietoa ja mietin niin paljon vaunujen hankintaa että siitä sitten tuli nähtyä untakin.
 
Mä olin tässä joku yö sitten todistamassa sarjamurhaajan kuolemantuomiota. Hänet tapettiin hukuttamalla mutta tämäpä onnistui siitä hukutusaltaasta karkaamaan. Jotenkin mä seurasin hänen mukanaan, en enää oikein muista miten se meni...

Olen nähnyt paljon kaikkia ihan pöjiä unia, kaikki ei vaan jää aamua pidemmäksi mieleen.. Mutta selkeästi aktiivisemmin näen unia taas raskaana.
 
Oon nykyään unissaki raskaana. Mutta harmillisinta on että alun väsymyksen jälkeen oon edelleen normaalia väsyneempi mutta en saa unta. Vaikka kuinka väsyttää ja koittaa laittaa aikasin nukkumaan niin unta kertyy vaivaset 6h yössä kun ei vaan nukaha. Onneksi alkaa loma niin voi kukkua illalla ja nukkua pidempään aamulla..
 
Mä näin yks yö unta, että synnytin näillä viikoilla (17+) vauvan ja se oli ihan terve. Sitten se muuttuikin koiraksi ja mä olin vähän pettynyt, kun en saanutkaan ihmisvauvaa. Kukaan ei kuitenkaan ihmetellyt, että olin synnyttänyt koiran. Se oli "punainen" mäyräkoira ja annoin sen nimeksi Pipsa (kuten mun viime syksynä kuollut rakas koirani). Rakastin sitä kuitenkin ja ajattelin, että tämä nyt on sitten minun vauva! :)

Olin edellisenä iltana googlannut piirroskuvia 17-viikkoisesta vauvasta, mutta totta kai mukana oli myös sillä viikolla syntyneiden vauvojen kuvia. Muistan vain ajatelleeni, että jos mun vauva nyt oikeasti syntyisi, niin ei taitaisi ihan vielä selvitä hengissä. Tuli sitten näköjään heti uniin :)
 
Täällä on kans näitä painajaisia ja sekalaisia unia näkynyt. Itselläni on koira ja kissa jotka ovat aina kulkeneet mukana ja mulle kaikki kaikessa. Olen nähnyt monen monta kertaa unia että näille sattuu jotain pahaa ja yritän niitä pelastaa, olen aina onnistunut pelastamaan ne. Keskenmenoista ja muista on myös tullut nähtyä unia.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on myös keskenmenosta unia ja yks yö näin unta, että synnytin pelkän torson jolla oli pää. Onneks oli raajat tallella ultrassa. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut myös painajaisia, mm. että mieheni on jättänyt mut tai, että menetän vauvan. Ei kivoja unia. Toivottavasti loppuvat tai muuttuvat hyviksi uniksi.
 
Hyi että taas... alkuviikosta näin hirveän voimakkaan unen missä mieheni tunnusti pettäneensä mua useamman naisen kanssa. Uni itsessään käsitteli sitä jälkisotkua, kuinka erottaisiin, mietin mitä nyt sitten teen, mihin muutan, mihin menen töihin, ja minne lapset hoitoon... jonkun kanssa siinä juttelin, hän kovin sääli mua. Vatta pystyssä pienen taaperon kanssa.. :sad001

Nyt heräsin kun olin elänyt aikaa tulevaisuudesssa, uni oli varmaan n. Viiden vuoden päähän. Olin kahden lapsen kanssa jäänyt kaupungilla jutulle jonkun "tutun" kanssa, ja hän kysyi lapsieni nimiä. Oli varsin kiusaantunut tilanne kun en millään muistanut tämän nuoremman lapsen nimeä.. kiertelin ja kaartelin, yritin muistaa ristiäisiä ym. Hän oli tyttö ja vaikutti n.pari vuotiaalta. Esikoiseni oli sylissäni ja hänet esittelin normaalisti. Tilanteesta päästiin eroon, soitin äidilleni äkkiä vaivaantuneena ja ihan nolona että mikä mun lapsen nimi on? Äiti sanoi että etkö sinämuista miten kävi? Sun kuopus kuoli jo sairaalassa, eli viikon kunnes menehtyi. Tämä tyttö oli joku hoidokki, ei siis minun. Purskahdin itkuun kun aloin muistaan mitä oli tapahtunut.. olin siinä unessa myös raskaana..

hyi että!!! Ihan kamalia unia, ei mulla tällästä ollut esikoisen raskaudessa.. ihan kamala herätä aamulla tuommosien jälkeen!
 
Olen nähnyt kaksi kertaa saman ihmeellisen unen jossa ventovieras ihminen tekee itsemurhan silmieni edessä...nuo unet olivat todella ahdistavia ja hrräsinkin aina hiki karpalot otsalla ja henkeäni haukkoen:sad001

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
joo todella outoja unia..viime yön uni jostain syystä jäi niin mieleen...unessa mun mies tappoi mut jollain ihmeen oranssilla super valolla...sitten mua oliki kaks,se kuollu minä hävis itestään ja mä jäin makaamaan ja esittämään kuolltta mun lapsen sänkyyn,mun mies kävi peittelemässä mut mustalla rapisevalla hupparilla olin unessa myös raskaana ja yritin hengittää niin pienesti ettei muka mieheni sitä huomaisi ja ei huomannutkaan..unessa pyöri vain ajatus kun ystäväni oli vuosia sitten sanonu mulle että sulla on puhelimessa numero johon soitat,ja tiedät kyllä milloin on oikea aika soittaa...yritin etsiä sitä numeroa puhelimesta niin sielä näkyi mikki,minnin ja nallepuhin naamoja..sitten heräsin siihen kun hengitin oudosti..sillei tosi pienesti...outoa..
 
Mulla ei varmaan kovin outo uni ollut, mutta imetin jo tätä lasta ja se oli kaikinpuolin terve ja vauvan kokonen. Sylissä sitä pidin ja ihmettelin kuinka voi olla totta synnyttää vkolla 16 elävä vauva. :D noh, eihän se totta ollutkaan. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä näen paljon painajaisia liittyen vauvaan tai mieheeni (vauvan isään). Tänään heräsin aamulla omaan itkuuni kun unessa mieheni kuoli. Onneksi mies aamulla sitten alkoi minua lohduttamaan ja käperryin niihkuttaen hänen syliin rauhoittumaan unen pöpperössä. Kyllä painajaisista vaan tulee niin paha mieli.
 
Mä näin toissa yönä taas vauvasta unta. Se oli syntynyt, mutta en näemmä oikein osannut hoitaa sitä. Ensin en muistanut mihin olin sen jättänyt ja sitten kun löysin sen, niin jätin sen kuitenkin yksin, kun olin lähdössä johonkin. Lepertelin vaan vauvalle, että illalla me sitten tutustutaan toisiimme paremmin. :rolleyes:

Mies näki samana yönä myös unta vauvasta. Sen unessa ei kuulemma oikein tapahtunut mitään, mutta vauva oli tyttö. No huomenna ehkä tiedämmekin. :Heartpink
 
Takaisin
Top