Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa jäi jotai tosi haaleen vaaleenpunasta nestettä vessapaperiin, pitäiskö huolestua :o

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

^Riippuu varmaan paljon raskausviikoista. :) Ja jos huolettaa, niin soittoa vaan neuvolaan tai synnärille.

36+4 on viikot, ei sitten tullut kun yhdellä vessareissulla pikkasen. Mietin että voisko johtua siitä kun oli eilen lääkärineuvola kun se siellä kuitenkin sorkki..? :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Minäkään en huolestuisi, ainakaan jos ei jatku. Mulla vuoti alkuraskaudessa jatkuvasti vähän, ja kaikki oli ok.

Voi paska, mulle on nyt ruvennut tulemaan taas raskausarpia mahaan! Juuri kun ehdin ajatella, että ehkä säästyn pahemmalta raidoitukselta. Toivottavasti ne pysyy nyt tossa määrässä eikä kasva eksponentiaalisesti synnytykseen asti.

yööööh, tänään lensi taas aamupuurot kauniissa kaaressa >.< noh johan tässä oltiin jo lähemmäs 20 vkoa yrjöämättä. Monena aamuna meinannut tulla ylös mutta olen saanut pidettyä alhaalla, tänään vaan oli jotenkin liian ylivoimaista ja jouduin antaa periksi...hyhhyh, nyt haisee yrjö koko kämpässä:/

Sormien puutuminen herätteli läpi yön- särki ihan tosissaan ja sai ravata ympäri kämppää kättä jumpaten, särkylääkekään ei auttanut..niin paljon mieluummin valvois jo vaikka niiden supistusten tahtiin:confused:

ei löydyasentoa nukkua jossa puutuminen ei paehenis hetkessä:sad001-sohvalla sitten istuen sai parituntia unta.
Oli vähän liian raju päivä eilen (ja vielä törkeen kuuma, toinenjalkakin turpos ihan limpuksi) ja kostautui heti- leikkasin kaikki lampaiden sorkat, ja se ottaa just tohon puutuneeseen oikeeseen käteen - loppu odoutusaika sitten invalidina, ainakaan mihinkään leikkaushommiin ei enää sovi ryhtyä- paitsi kun tuo yksi pässi mua vielä pitkävillaisena tuijottaa:confused:..pitää varmaan kouluttaa oma äiti avuksi!
Tai ruveta vasuriksi..:grin

oioi, kyllä on vaivainen olo!
olis varmaan aika aloittaaa synnyttämiset meidän kesäkuistenkin:rolleyes:?

Joo, alkaa noi yöt olla aika pyllystä, kun hyvää asentoa ei löydy ja heräilee jatkuvasti.
Taas oli ärsyttävät aamusupistelut, kun nousin sängystä.
Joudunkohan mä ponnistella liikaa noustessani sängystä :grin

oioi, kyllä on vaivainen olo!
olis varmaan aika aloittaaa synnyttämiset meidän kesäkuistenkin:rolleyes:?

Kannatetaan! Vielä viime viikolla ei ollut mikään kiire, mutta nyt alkaa olo muuttua siihen suuntaan, että yksi synnytys tänne kiitos! Mielellään tietysti helppo sellainen.... :wink

Mulla on kans aamupahoinvointi palannut! Ärsyttävää... Ja en oo varma, mutta ehkä yksi arven alku navan vieressä. Miehen mukaan ei ole, mutta se mitään niistä tiedäkään :)

Just luin jostain, että 90% raskaana olevista saa arpia o_O

Paljon isompi osuus, kuin luulin. Mutta tietty jos lasketaan jokainen pieni nirhama, niin onhan se varmasti noin. Skaala sitte vaihteleekin "vähän"...

Itellä tullut nyt ensimmäiset verenpurkaumaa muistuttavat kylkeen - veikkaan, että muuttuvat "oikeiksi arviksi" piankin. Mutta onko tolla väliä, kun on ollut murrosiästä lähtien rannut selkäfileissä, reisissä ja rinnoissa. Tosin ihan valkoisiahan ne jo ovat ja aika pieniäkin, että onhan se uutta saada punaisia ja isoja.

Mistä tunnistaa onko alavatsakipu kipeää supistusta vaiko kenties virtsatieinfektio?? Mä en osaa tunnistaa kumpaakaan kovin hyvin. Mutta siis epämääräistä kuukautiskivun tyyppistä on ollut alavatsalla viime yönä ja ajoittain nyt päivälläkin (kuten nyt, aika kovaakin), samoin ilmenee vessassa käydessä. Kipu siis sellaista jatkuvaa silloin kun sitä on, ei siis laukea missään vaiheessa. Vatsaa on myös supistanut usein ja pitkään, vissiin kipujen aikaan mutta muutenkin. Virtsatessa ei ole kyllä kirvellyt tai mitään sellaista, mutta se kipu tuntuu silloin lievänä ja joudun kyllä käymään pissalla usein.

Voiko nää nyt olla kipeitä supisteluja, vai onko mun vatsakipu jotain muuta (josta pitäisi mahdollisesti huolestua ja päästä virtsatesteihin)? Kipeät supistelut nimittäin kai olis jo ok näillä viikoilla, kunhan ei nyt vielä synnytys käynnisty, mutta infektio olis ikävämpi juttu.

Muokattu viimeksi:
Kyllähän se vois olla paikallaan käydä pissimässä purkkiin huomenna? Ellei oikein kipeetä tee niin jo päivystyksen? Eiä siinä mitään menetä vaikka "turhaan" kävisikin:)

supistukset kutenkin tulee ja menee, hyvin selkeinä aaltoina menee se homma.

Ja käsi on kun tulessa, kaikki sormet peukkua ja pikkurlliä lukuunottamatta ihan turtana, vaan sellaista sisäistä liekkiä lyö:sad001, amputaatio toisi kenties helpotuksen..

Juu, kipu paheni tuosta vielä reippaasti niin soitin synnytysvastaanotolle, ja sieltä sanottiin että parasetamolia pitää ottaa ja aamulla neuvolaan virtsanäyte, tai sitten jos kipu pysyy kovana (kuulostin siinä vaiheessa varmasti aika tuskaiselta) tai pahenee, niin sinnekin voi tulla näytille. Kai siis voisi virtsatieinfektio olla lähinnä, tosin mulla ei ole kauheasti niistä kokemusta paitsi yhdestä tosi selkeästä ja rajusta tapauksesta yli vuosi sitten, niin en osaa oikein itse sanoa onko tää sitä vai ei.

Panacod ja kylkiasento auttoi, mutta kipu on edelleen sen verran voimakas kun nousen ylös, että päätettiin lähteä käymään varmuuden varalta näytillä vielä illalla.

Mulla on mun mielestä liitoskipuja alavatsalla ja lantiolla jotain vauvan änkeämiskipuja. Ei onneks vielä menkkakipuja, kun viimeksi synnytin pari päivää niiden kipujen alkamisen jälkeen. Mullakaan ei oo ollu pissatulehuksia, mutta on se kyllä muisteleminen myös, että miltä ne menkkakivutkin tuntu, kun niistäkin hetki aikaa. :)

oi voi, ja mulla on ollu menkkaoloja jo jonkin aikaa. Tosin vain alapäässä, ei oo noussu selkään tms. Mut ehkä on jonkinlaisia suppareita tms, meinas terkka...

Mulla kans kovin vaivaa noi menkkajomotukset, virtsiksiä oli joskus ihan vaivaksi saakka ja niistä kyllä kivutnoli ihan erilaisia. Ja mulla ei viime kierroksella tullut muualle arpia, mutta tissit kyllä pamahti.

Päästiin juuri kotiin. Sain olla käyrillä, ja otettiin virtsanäytteet ja tehtiin ultrat ja sisätutkimukset ja kaikki. Jotenkin niin perusteellista verrattuna neuvoloihin! Ja tosi symppiksiä myös kaikki kätilöt ja lääkärit, olin tosi positiivisesti yllättynyt. Mutta ei mulla ollutkaan mitään tulehdusta! Kuulemma tää kipu liittyy ihan supistuksiin. Vauva on jo niin alhaalla ja kohdunkaula lyhentynyt ja auki yhdelle sormelle, että voin kuulemma odottaa jatkossakin tällaisia tuntemuksia. Voi tietysti olla että menee vielä kauankin ennenkö mitään oikeasti tapahtuu, mutta silti oli jotenkin hurjaa huomata, että näin pitkällä jo ollaan! Toivon, että pysyy kuitenkin vielä masussa kiltisti ainakin sen vajaa pari viikkoa rv38 asti.

Ja painoarvio tarkentui nyt kanssa, kun ultrattiin. :) 3100-3200g on meidän pikkumies nyt, eli aika sopivan keskikokoinen.

Takaisin