Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on otettu yksi kuva päivää ennen edellistä synnytystä eikä maha näytä olevan yhtään alempana kuin tämä maha tässä kohtaa. Ehkä se vatsa vaan ei kaikilla edes laskeudu mitenkään alas roikkumaan...mulla edelleen vatsassa jatkuu hirvittävä mylläys vaihe, toivottavasti kielisi vaikka synnytyksen olevan lähellä, suppareita ollut myös kiitettävästi koko päivän ja inhottavaa vihlontaa alavatsassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Milläs turvotuksia sais pois? Jouduin jo ostaa 4numeroa liian isot tossut kun omat kengät ei jalkaan enää mene, ja painoa on tullut 5kiloa kahdessa viikossa mikä on ihan sairasta :D mulla on siis päästä varpaisiin joka paikka ihan turvoksissa, ja nää helteet ei tosiaan auta...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mä en ole huomannut vatsan laskeutuneen missään vaiheessa, vaikka huomasin kyllä kun vauva laskeutui (sen oikein tunsi miten se yhtenä yönä ryömi aina vain alemmas ja alemmas :)). Mun vatsa on kyllä ollut aika alaspäin painottuva koko ajan, mutta ei sitä laskeutumista vatsan muodosta mun mielestä ainakaan huomannut. Ehkä muilla sitten paremmin?

Mun essee rupeaa jo näyttämään paljon paremmalta! Enää vain loppupohdinta kirjoittamatta, jonka toivon mukaan saisin tänään johonkin kuntoon, ja huomenna sitten vaan oikolukemista ja tiivistämistä (on aika reippaasti menty yli maksimipituuden). Ja torstaina palautus! Samaten huomenna viimeinen tutorryhmän tapaaminen, ja ylihuomenna viimeinen koulupäivä. Katselin jo ensi syksyn ryhmäjakoa, ja oli pikkaisen haikean tuntuista kun omaa nimeä ei enää meidän vuosikurssilta löytynytkään. Mutta vähänkö kyllä ihanaa ajatella, että ihan kohta alkaa semmoinen vuoden loma. :biggrin Ja todellakin ajattelen sitä lomana, vaikka rankkaakin varmasti on tavallaan.

Mulla ei viimeksi ainakaan maha laskeutunut yhtään. Nyt ehkä on vähän tullut alaspäin, einainakaak ahdista ylhäältä ja ehkä ministi roikkuu...

No nyt mä täällä pähkäilen, että miten mä erotan hiivan, valkovuodon ja limatulpan toisistaan.
En oikein tiedä mitä multa tänä aamuna oikein tuli :grin

Ei muuten ole ollenkaan pöljä kysymys, mulla ainakin on tässä loppuvaiheessa ollut valkovuoto sellaista litkua, että olen monta kertaa jo epäillyt olisiko lapsivettä. Limatulpan palanen oli kuitenkin selkeästi limaista, mutta eipä sitäkään ole enempää tullut. :rolleyes:

Mäkin lähes joka päivä arvon, että valkovuoto vs lapsivesi, enkä edelleenkään tiedä... :(

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla limatulppa oli limaista ja veristä, tosin alko irtoomaan sillon vasta ku oltiin lähdössä synnyttään. Lapsivedestä en tiiä ku viimeks kalvot jouduttiin puhkaseen, ja oli kait aikas sitkee...

Täälläkin ihana turvotus, nilkat iltasin ihan törkeet tukit. Näyttää et jalat on yhtä pohjetta. Ja sit se särky/jomotus mikä alkaa ku pitäis mennä nukkumaan... Muutoin mulla ei kai, toivottavasti, ole turvotusta muualla.

Ja nää liitoskivut, ensin ku liikkuu paljon, ja sit istuu jonkinaikaa, ja lähtee taas liikkeelle niin tuntuu et toosa repee (etenkin töissä tulee huomattua). Ja persus puutuu tai jotakin... Miks tän pitää tuntua näin vaivaselta, esikosta kun ei tainnu olla juur mitään vaivoja...

Nyt on hankittu varmuuden vuoksi hiivalääkettä, jos mulla nyt onkin se.
Ostin myös maitohappobakteereja, joita neuvolassa suositteli ottamaan, kun tuossa miehen kanssa yritettiin yksi ilta saada vähän äksöniä lakanoihin niin ei oikein meinannut omalta kohdalta onnistua ja pakko siitä oli sitten neuvolassakin mainita :p

Mä ite järkeilen ton niin et hiivan erottaa hajusta, valkovuoto sotkee alkkarit vaikka olis tosi vetistä ja lapsivettä lorahtelis kun nousee makuulta ylös ja muutenkin kun liikkuu.

Mulla oli esikoisesta itellä epäily, et vuotaisko lapsivettä (jostain syystä aloin epäileen vaikken mistään mitään tiennytkään ensikertalaisena) ja kaikki synnytyspäivystystä myöten väitti sitä mun kertoman perusteella vain vetiseksi valkovuodoksi kun lapsivesi yleensä "lorahtelee". Kävin kuitenkin näytillä ja lapsivettähän se oli ja sain seuraavaan aamuun käynnistysajan tulehdusriskin vuoksi. Kalvoista löytyi jostain yläosasta reikä, josta sitä vuoti! Kannattaa siis käydä näytillä jos oikeasti asia mietityttää!!

ja kyllähän hiiva myös kutisee, varsin ilkeästi jos vallalle pääsee.

täällä myös valkovuoto muuttunut vetisemmäksi- en silti epäile lapsivedeksi, tasaiseen "vuotaa":rolleyes:,

mammaliinin pointti on kyllä erinomainen- jos itseä mietityttää/huolettaa saattaa olla aihetta tarkistaa! kehossa on niin paljon viestimiä joita ei tiedosteta-

MammaLiini, mulla on aika sama kokemus tuon lapsiveden kanssa esikoiden kohdalla.
Mitään kokemusta ei asiasta ollut enkä muutenkaan mistään mitään tiennyt, mutta jotenkin sitä vain osasi pyytää päästä tutkimuksiin, vaikka aluksi mua ei millään otettu tosissaan.
Kerroin vain, että "ihan kuin jotain olisi tullut", joten en varmasti ollut kovin vakuuttava.
Vaikka mulla ei lapsivettä ollut lorahdellut, niin huomasivat vielä sitten, että lapsivesi oli vähentynyt ja sitten sainkin liikuntakiellon, ja raskauttakin oli jäljellä vielä sen 4kk.

Pitääpä neuvolassa kysyä huomenna. Kun välillä tosiaan on sellasta sotkematonta/tuoksutonta "märkää", mutta siis ihan tosi vähän, tippoja, että sen kanssa ei kyllä ehi synnärille asti ennen kun kuivuu, että vois testata. Jotenkin mä oon aatellu, että taas ylireagoin, enkä oo siksi huolestunut enempää.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

^Vähän sama juttu. Sanoin kyllä asiasta lääkärillekin monta viikkoa sitten, että jotain tosi vetistä vuotaa, mutta ei se lääkäri siihen mitään oikein kommentoinut. Jospa siitä sitten huomenna neuvolassa mainitsen. Jotenkin epäilen kyllä itse, että tuo vuoto tosiaan on todella vetistä valkovuotoa.

Skylar, ne testaa sen sisäkautta eli näytille vaan jos siltä tuntuu! Ja mulle tosiaan kaikki vakuutti, et on vaan sitä valkovuotoa. Välillä itseään kannattaa kuunnella, vaikka hölmöltä tuntuis :)

Synnytyspäivystyksen lääkärilläkin oli vähän ikävä asenne kunnes yllättyi kun mä kappas olinkin siellä ihan aiheesta!

Turvotukseen auttaa kuulemma vesi, joo sen varmaan kaikki tiesi, mutta sitä en tiennyt että siihen kannatta pistää pari hippua jotain mineraalisuolaa että imeytyy paremmin.

Takaisin