Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vaikea aurallinen migreeni mut esikoista kun odotin kohtauksia ei tullu kertaakaan ja synnytyksen jälkeen on tullu lievä yhden kerran. Päänsärkyä oli kyl tosi useesti ja ne oli semmosia mihin lääkkeet ei auttanu ollenkaan ja sit kun luin et raskaus ja kuona-aineet aiheuttaa päänsärkyä aloin juoda paljon enemmän niin päänsäryt hävis, tuli takas aina jos ei ollu juonu kunnolla. Tässä raskaudessa näyttää olevan ihan sama juttu päätäsärkee heti kun ei ole juonu tarpeeksi ja särky hävii kun juo enemmän.

mulla kans on vaikeuksia siinä kun en tunne janoa juur koskaan ja joudun muistuttaa itteeni juomisesta ja kun pelkkävesi ei mee alas, ei oo oikein menny koskaan. Oon tehny niin et tuoppiin nenän eteen puolenlitran tuoppi johon vettä ja ihan liraus mehutiivistettä, sillai et maistuu jollekin mut ei oo kuitenkaan mehua vielä ja kun se on niin et nään sen saatan jopa muistaa jouda ja aina kun on tyhjä niin yritän muistaa täyttää heti.

mäki täytin 1,5L pullon täyteen vettä mut se jäi aina juomatta...nyt oon siirtynyt sodastreamin kuplaveteen ku uppoo paremmin ku normi vesi, mut hyvä jos sitäkään saa sen litran pullon kumottua päivässä -.- tarttis varmaan alkaa juomaan pari kuppia teetä päivässä ni tulis juotua enemmän, ja sit vaik lasi mehua ja sit se 1L kuplavettä. Tääkin ryhdistäytyminen kestää varmaan huomiseen asti :D

Välillä onnellisia "oireita"! Mä oon saanut tissit!! :D Ne hävis tyystin esikoisen jälkeen ja nyt sain hetkeksi ne takaisin!! Jee! En uskalla vielä edes ajatella mitä ne tulee oleen sitten kahden lapsen jälkeen...
Tää on kyllä kiva oire! En oo itse huomannut rinnoissa muutoksia sitten ekan imetysruopeaman- eihän ne "neitseelliseen" enää muutu, mutta ei nyt kertakerralta huonommaksikaan mee:)! ja on tässä yhteensä useita vuosia tullut imetettyä..

Osaakohan kukaan selittää että mistä vois johtua sellanen paineen tunne, ihan kuin olisi rakko ihan täys vaikka ois just käynyt vessassa :eek: Kärsin siitä ajoittain, ehkä kerran tai harvemmin päivässä ja se kestää vaa jonkun aikaa, joku puolisen tuntia?

Olen saanut "ihanan" vaivan, närästyksen. Eikä se lopu sitten millään. :/

Ei tietoa mistä johtuu, mutta mulla on ollut samaa ongelmaa. Neuvolassa asiasta mainitsin.. laitto labrakokeisiin, ei löytynyt tulehuksia joten neuvolantäti tuli siihen tulokseen, että johtuu varmaan tästä raskaudesta :D inhottava vaiva tosin..

masunasukki12&14 siinä teessä vaan on se huonopuoli et se on diureetti ja nopeuttaa nestekiertoa eli neste vaan poistuu nopeammin.

Tosiaan toi paineen tunne pissan jälkeen vois hyvin olla siitä kun rakko ja kohtu on painanu toisiaan ja menee hetki et ne on taas palautuu, siks varmaankin paineen tunnetta tovin.

Välillä onnellisia "oireita"! Mä oon saanut tissit!! :D Ne hävis tyystin esikoisen jälkeen ja nyt sain hetkeksi ne takaisin!! Jee! En uskalla vielä edes ajatella mitä ne tulee oleen sitten kahden lapsen jälkeen...

Mulla on kyllä ollut tissit jo aikaisemminkin, mutta just kattelin että herranjestas miten on rintavarustus kasvanu! :) Ennen oli "väljä B" nii kyllä nyt sais jo C:t hankkia! :)

Ja mulla kesällä kun olin timmimmillään, nää rintsikat kokoo 75d oli tosi väljät niin nyt on ihan pienet.. Haluis kuitenki kituuttaa mahd pitkälle et ostais suoraa kunnollisia imetysrintsikoita. Kasvaakoha rinnat viel paljonkin loppuraskaudessa / sitte imetysvaiheessa?

Järkyttävää ku raskauden aikana käsien ja reisien ympäryksestä kadonnu 3cm (lihakset hävinny ku liikkuminen jääny tyystin) ja rinnanympärys kasvanu reilu 15cm..

Kyl ne kasvaa varsinkin kun maito nousee, mä pärjäsin viimeks omilla liiveillä laitokselle asti ja kun sieltä pääs kotiin niin sit kävin ostamassa imetysliivejä :)

Mulla oli ennen ekaa raskautta 80c, raskausaikana eka ostin 80d mutta loppuraskaudessa/ vauvan synnyttyä 80e. Nyt sitte menty niillä tai oikeestaan en oo moneen viikkoon käyttäny ritsikoita ku pelkkää imetystoppia kun vielä imetän. En oo ikinä imetystopin alla pitäny rintsikoita, ihan lindexin/kappahlin toppeja. Imetystoppia siks ettei maha oo paljaana ko imettää. Tai sitte rintsikat ja masutuubi, ostin masutuubin iha sitä varten. Jospa nää ei tästä enää kasvais nii ei tarttis rintsikkakaupoille lähtä. Ostin myös imetysrintsikoita raskausaikana mut tykkäsin sillon pitää topattuja (tai siis misson sellane "jäykkä" se kuppiosa, ei mitää lisätäytteitä) ja sit imettäessä ne ei ollutkaan enää hyvät (ainakaa alussa, ja liivinsuojat ei pysyny) nii sit ostin sellasia täusin tuettomia. Mulla tissejä kutitti raskausaikana nii ettei pitsiä saanu olla yhtää. Se oli iha kärsimystä muuten. Ja kaaritukia inhosin myös.

Kasvaakoha rinnat viel paljonkin loppuraskaudessa / sitte imetysvaiheessa?

Tämä taitaa olla ihan yksilöllistä. Mulla kasvoi viime raskaudesta 70D - 70 E koosta kokoon 75G ja tämä siis nimenomaan raskausaikana. Imetys ei kasvattanut enää kuppikokoa yhtään.

Mulla on reilu puoli vuotta kun lopetin imetyksen ja tisseistä jäi jäljelle lähinnä nahat Ehkä ne ei siitä enää paljon pahemmiksi voi mennä??! ;) Mut tää raskausaika oli viimeksikin yhtä juhlaa kun oli ihankuin silarit mut luonnonmenetelmin :D

mulla oli enne raskautta 75C ja imettäessä 75DD nyt jotain 75C ja D väliltä mulla rinnat kasvo vasta kun maito nousi

Onkos kukaan muu saanut riesakseen raskausihottumaa? Mulla alkoi kolmisen viikkoa sitten pienellä nokkosihottumalla ja nyt ympäri kroppaa todella kutisevaa ihottumaa. Ihotautilääkärilläkin jo tullut käytyä työterveyden lähettämänä ja nyt sit vahvaa kortisoonia paristi päivässä & ataraxia ja setrisiiniä kutinaan. Vielä ei oo kovin auttanut, mutta toivottavasti alkaisi pian helpottaa...

voiko olla totta...tänää tuli ekan kerran sellanen maidonnousu-fiilis rintoihin ja sit tietty kokeilin heti ni pisara tuli kädelle...tästäkö se jo alkaa :o

Mulla tuli eilen vai oliko toissapäivänä suihkun jälkeen maitoa ja tänään on viikkoja vasta 14+1 mä kans ihmettelin et miten voi jo nyt tulla, esikoisen imettämisen oon lopettanu 6,5kk sitten

Aiheesta tissit:
Esikoisesta en muista et olis kasvanu odotusaikana juur ollenkaan, ehkä loppupuolella saatoin kipeyttä valitella. Normi liiveillä menin loppuun asti, eikä ne juur imetysaikanakaan kasvanu. Yhdet liivit ku ostin (imetys) kasvunvaralla - aivan turhat. Oman koon imetysliivit meni hyvin (toki tissit kasvo ku maito nousi mut jotenkin noissa tuntu olevan venyvyyttä jne...) Toki huomasin kyl kerran vaatekaupoil ettei paita mennytkään tissien kohdalta kiinni, ja yleensä siihen kohti on jääny tilaa vaikka toisille tisseille :grin ihana kokemus edes kerran elämässä.

Nyt on tissit ollutkin melkein alusta asti kipeet, ja mieskin on alkanu katsomaan että aika lollot :p mihin mittoihin nää nyt mahtaa kasvaakaan. Nyt rv 13+5. Kohta on pakko lähtee liivikaupoille, tursuaminen ei ole kaukana... Toivottavasti näistä ei imetyksen jälkeen tule pelkät patalaput.

Mulla kasvoi rinnat eniten raskausaikana, ostin silloin jo imetysliivit ja liikkeessä sanottiin että ne yleensä joustaa ja venyy hyvin. Liivien hankintaa en kyllä itse jättäisi synnytyksen jälkeen koska ainakin itsellä oli silloin aika stressi-olo kun imetys piti saadaa toimimaan ja maitoa vaan pursui. Ei olis ollut kiva käydä kokeilemassa liivejä silloin kun muutenkin oli sellainen tahmea ja epäedustava olo :)

Noista raskausoireista sen verran että nyt parin viikon sisällä on tullut sellainen hajuherkkyys et pari kertaa on jo melkein tullut ruoka ylös. Etenkin jos esikoinen jättää mukavan hajupommin pottaan niin sen tyhjennys aiheuttaa aina sellaisen oksennusrefleksin. Sama kun jouduin kerran siivoamaan koiran pissan lattialta. Inhottavaa jos tämä yliherkkyys kestää koko raskauden ajan. Vähän vaikea aina jättää potan tyhjennys miehen vastuulle :) Onko teillä muilla raskaus vaikuttanu hajuaistiin jotenkin? Ja olisko sellaisia ihania kokemuksia että se olisi vähentynyt vähitellen?????

Takaisin