Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
15+1 ja paino laskenut 2kg, ei ole ollut mitään pahoinvointia tai muutakaan sellasta raskaana, mulla vaan ei oo ruokahalua ja mun painon ei tartekaan nousta ollenkaan, toivon ettei tulis grammaakaan mut saa nähdä

Painosta ja sen noususta en osaa oikein sanoa, kun on viimeksi punnittu n. 2kk sitten, mutta ihmettelisin kovin, jos sitä ei olisi tullut ihan reippaastikin - ainakaan ei vaatteet tunnu enää oikean kokoisilta :) Ekaan neuvolaan mennessäkin oli tullut jo 2kg viime kesäiseen verrattuna. Pitäisköhän käydä vähän useammin vaa'alla, niin tietäis tarkemmin :grin (19. vko siis menossa, eka ja toistaseks vika punnitus oli vkolla 10)

Huomasin tänä aamuna yhden ehkä parhaista "raskausoireista": jalkakarvat ei kasva. Ihmettelin ensin ihan tosissani, että olenko unohtanut ajelleeni, mutta en ole kyllä ainakaan kuukauteen koskenutkaan, eikä ole kuin kolme karvaa ristissä. Googletin ja vaikuttaa, että muilla on ollut samaa. Tulevat kuulemma kyllä takaisin, jahka hormonitoiminta normalisoituu. En myöskään hikoile ollenkaan samaan malliin kuin aiemmin, eikä hiukset rasvoitu juurikaan. Ihan hyviä oireita :)

Toi karvahomma muuten on varmaan aika totta! Ikinä ennen ajatelutkaan, mutta eipä nuo nyt juuri kasva! Sheivaaminen epämiellyttävää kun on noita suonikohjua eli sitä on viimoseen asti välttänyt, mutta kuten sanottu, aika siloset sääret on:rolleyes:

hitaammin tuntuu kasvavan muutkin karvat :D onneks maha ei vielä ihan jäätävästi ole tiellä niin ei tartte sokkona sohia...

Höh!! Miks mulla ei oo tuota oiretta. Samaan tahtiin (eli todella nopeaa) kasva hiukset ja muut karvat!!! Ja kynnet kans kasvaa älytöntä tahtia!!

Huomasin Karoliina googletellessa, että näyttäisi olevan kahta tapausta: niitä, joilla ei karva kasva melkein lainkaan, ja niitä, joilla se sitte kasvaa senkin edestä :) Joillain "karvakkaammilla" oli ilmestynyt jopa ihan uusiin paikkoihin, kuten mahaan, mutta lähteneet onneksi synnytyksen jälkeen. Tai siis kuulemma 'siirtyneet sinne minne kuuluvatkin' :grin

karvankasvunopeus on mulla kovasti vaihdellut tilanteen mukaan, imettäessä mulla on kasvanut kovaa ja vääriin paikkoihin, es rintoihin:eek: inhoja mustia karvoja...lähtee onneksi helposti nyppimällä, mutta kyllä noita ilmankin voisi elää, eikä oo siirtyneet enää oikeisiin paikkoihin..(no joo, riittää noita hiuksiakin toki). Mutta ikä varmaan vaikuttaa kans, vanhemmiten kun alkaa apinaminä ottaa ylivallan:monkey, arkkuun laskiessa on varmaan kuin gorilla..
Mutta nyt ei kasva, eikä myöskään lähde hiuksia.

Kannattaa siis Karoliina kuitenkin iloita siitä oireesta:_rr! Paksu tukka ja pitkät kynnet..

Mulla on kyl nyt sit siunaantunut tuon karvankasvun huonompi puoli, sääriä saa ajella tuplasti tiuhempaan ja VIIKSET, siis ei mitkään hurjan näkyvät miesviikset mut ittee ällöttää. Tukka mulla on aina ollut paksu ja nopeasti kasvava, mutta tätä vauhtia mun olkapäille ulottuva tukka hipoo persettä kesään mennesä:eek:

Huomaa taas että olen ensikertalainen ku täältä luen sillaa et ai ne voi olla jotain harjoitussuppareita ku silloin tällöin esim. töissä nostellessa yms. tuntuu painetta alavattassa, ite oon vaan aatellu et ilmavaivoja ja heikkoa kuntoa. Lääkäri kyllä viime viikolla totes ku sanoin, et välillä ihmisiä nostellessa vihloo kipeesti et ei kannattaisi nostella ollenkaan ettei sitten vain myöhemmällä tule mitään ongelmia vaikka se ei siis nyt vaarallista olekaan.

Stressi tasoa pitäisi saada alas kun huomaa et se vaikuttaa ihan kaikkeen mielialasta, unenlaatuun jne. Just 2x20 sivun esseet sain valmiiksi että voi opelle laittaa niin olisi viimeinen kurssi maisteriopinnoista takana, siis gradu tietenkin mut oikeen oikeita opintoja. Mut teeppä tässä kevät stressaamatta gradua.

Anteeksi kauhea vuodatus, mutta kahden päivän aikana liki 20 tuntia koneella ja nenä kirjassa pistää aggressiot kohdalleen....:confused:

Mulla on ilmestyny jostain joulun ja uv:n jälkeen 2kg ja koko raskauden aikana paino noussu 4kg :o maha muistuttaa samaa kokoa kuin rv14 +jtn nyt siis 19+2. Voiko se uloste painaa vaan niin paljo tuolla suolessa! :D neuvolassa olivat vaan ilosia että tällä "ruikulla" paino noussu. Tääällä hiukset ja naama voi toosi hyvin mulla akne mut näyttää pitävän tästä raskaana olosta ei kuki ihan niin pahasti ;) niin ja karvan kasvu on ollu aina mul aika vauhdikasta, no raskaus on antanu potkua siihenki. Maha näyttää aika koomiselta kun on niin karvanen :p

Muokattu viimeksi:
Mä en punnitse itseäni raskausaikana kotona ollenkaan, mutta viime neuvolassa (17+1) oli paino tullut neuvolan mittausten mukaan 800 g, omien laskelmien mukaan ehkä lähempänä 2 kg 800 g. :grin

Kieltäydyn kuitenkin stressaamasta painosta raskauden aikana. Kilot voi sitten pudottaa raskauden jälkeen.

Mullaki kiellettii vaalla käynti kotona :D en oo osannu olla käymättä pakko käydä ihmettelemässä ja yllättymässä et miten voin painaa noin. Jotenki niin vaikee ymmärtää/uskoa just sen takia kun normaali oloissa saa taistella et paino ei laskis :D

hemmari mun piti saada dippa tehtyä silloin kun odotin esikoista. Tyttö sitten syntyi etuajassa ja sain viimeistellä dipan samalla kun imetin. Oli oikea rintatakiainen joka halus syödä koko ajan niin laitoin vauvan tyynyn päällä ja istuin itse vähän selkä kyyryssä sohvalla ja näppäilin menemään :) Ei kyllä yhtään ikävä niitä aikoja mutta toisaalta oli ihanaa kun sai jotain muutakin tekemistä ja miettimisen aihetta, oli sellainen olo että oikeasti teki jotain "älyä vaativaa" eikä vaan ollut imetyslehmä. Mutta toivottavasti pääset gradun kanssa hyvin käyntiin, se alkuhan siinä aina on se vaikein!

ja kommentoinkin jo tuonne muualle että mun paino on noussut jo sen 3-4 kiloa, mutta alkuraskaudessa oli nälkä IHAN koko ajan eikä yhtään pahoinvointia. Viimekskin nousi paino alussa paljon ja sitten tasottu, kaiken kaikkiaan taisi tulla se 15 kiloa

Mulla oli kans viime raskaudessa et tähän mennessä oli noussu jo 3-4kg ja yhtäänsä tuli n. 12kg.. Tänään nähdään tän raskauden painonnousuut noussu ehkä kilon tai pysyny paikallaan. Alussa laihduin imetyksen takia loput esikoisen raskauskilot.
Olkaa nyt iloisia siitä hiustenkasvusta. Imetysaikana, n. 4kk synnytyksen jälkeen ne hiukset tippuu sit puoleen:confused:

Mulla paino noussut jo alusta sen 6 kiloa, huhhuh! Neuvolassa ei viimeks sanonu täti mitään, mutta saas nähdä mitä nyt sanoo kun on tullu taas lisää reilusti. Pitäis käydä lenkillä ja syödä paremmin, mutta en ole jaksanu. Niin ja joo kun toi lähtöpainokin oli lievästi ylipainon puolella.

Olkaa nyt iloisia siitä hiustenkasvusta. Imetysaikana, n. 4kk synnytyksen jälkeen ne hiukset tippuu sit puoleen:confused:

Tuo pitää kyllä paikkansa! Tukkaa tippuu tukoittain kun imetys käynnissä..mutta mulla se on ainakin samantien uusiutunut hurjistuneen karvankasvun myötä, tosi kaunis kun kasvaa joka suuntaan uusi siili vanhan alla.. mulla aina ponnarilla hiukset, ja semmoinen ihana harjas puskee siitä rajalta sitten.. ihan etutukalta näyttää siinä5cm kohdalla:grin, no sinne taas aikaa..glup, se puolisen vuotta:eek:

Tuo pitää kyllä paikkansa! Tukkaa tippuu tukoittain kun imetys käynnissä..mutta mulla se on ainakin samantien uusiutunut hurjistuneen karvankasvun myötä, tosi kaunis kun kasvaa joka suuntaan uusi siili vanhan alla..

Tääkin on varmaan sit yksilöllistä. Muakin viimeksi kaikki pelotteli, että hiukset lähtee tukoittain imetyksen aikana. Ekaan 6 kk ei lähtenyt ollenkaan, ja senkin jälkeen hyvin maltillisesti hiukset oheni. Toivon saman uusivan tämän raskauden jälkeen... :p

Tottakai kaikkihan tässä yksilöllisesti menee:grin, eikä tarkoitus ketään pelotella!
Luulen että näissä tapauksissa joissa tukka lähtee, on kyseessä vanhat hiukset, jotka ovat vaan sinnitelleet kiinni raskausajan (kun karvankasvu tikahtunut) ja sitten irtoavat kerralla reippaasti uuden tieltä.
Lopputulos on siis uusi upea harja:)!

sama mullakin, kampaaja pelotteli et "se on sit ihan järkyttävää se hiusten lähtö"...no eipä mulla normaalia enempää niitä lähteny, tai joo lähti niitä mut ei mitenkään huomattavasti. No se oli ihan kiva ylläri toisaalta :)

Takaisin