Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi mullakin on tänään neuvola.
Jotenkin on ollut sellainen olo, ettei kaikki ole ihan kunnossa, mutta en osaa kuitenkaan oikein sanoa miksi musta tuntuu siltä..

Mä kävin aamusta neuvolassa ja oli taas eri kuin oma täti ja oli mukava käynti. Vauva on ihan alhaalla mutta päätä saa heilutettua et ei oo kiinnittynyt, sf-mitta on tasaantutnut ja laskussa oli 30,5cm, sykkeet 138-142 vauva on RT, paineet oli edelleen hiukan korkeet ja protskut on 2+ eli labraan huomenna taas. Neuvolan täti kysäs et olenko asunut lapsena näillä samoilla nurkilla ja kerroin et juu oonhan mä asunut täällä sijaisperheessä pari vuotta tuossa vieressä, johon se totes et mä oon ollut sun neuvolantäti kun oot ollu pieni :D

Hyvä ettei ollut se sun omasi ja jäi hyvä mieli neuvolan jälkeen :)
Paljon sulla oli ne verenpaineet?

Mullakin kävi esikoisen kohdalla niin, että kun menin ensimmäiseen neuvolakäyntiin, niin vastaan tuli mun oma ala-asteen terveydenhoitaja. Pakkohan sen oli sitten alkaa muistelemaan, että "Muistan kun sinä olit niin kohtelias ekaluokkalainen, mutta kyllä sulla oli huono ryhti. Mitenkäs se nyt, onko huono ryhti ja selkäkipuja?" :grin

Gemini 132/89, ne on lähtötasosta noussut ihan kiitettävästi

Oho, kyllä ne aika korkeat on :eek:
Mulla ollut neuvolassa korkeimmillaan 126/73

Mä vetelen kans aika korkeilla paineilla, parhaat taitaa olla just joku 130+/85. Sit "hyvänä" päivänä ne on ollut luokkaa 125/75. Ei neuvolatäti mitään oo sanonut noista, muuta kuin et "ihan hyvä". Ite en kyllä ole tyytyväinen.

Mun isällä on korkea verenpaine ja verenpainelääkitys, ja olen nyt pikkuhiljaa alkanut itsekin herätä siihen, että tarttisko alkaa vähän tarkkailla elämäntapoja, esim. tuota suolan käyttöä. Kyllähän mä pääpiirteittäin syön hyvinkin terveellisesti ja liikun reippaasti, mutta suolan käytössä en kyllä kauheasti kitsastele + kaikki piilosuola mitä tulee juustoissa, leikkeleissä, leivässä jne. Kukaan lääkäri ei koskaan ole mun paineista huomauttanut, mutta kun sitä väkisinkin vertaa itseään muihin, niin olen huomannut että tosi monella on pienemmät arvot kuin mulla.

Sulla kun on sukurasitteena jo nuo korkeat verenpaineet, niin en ihmettele jos sulla herkemmin ne nousisikin. Ja on hyvä jo ottaa tässä vaiheessa huomioon eikä sitten vasta, kun jotain lääkitystä tarvitsee niiden hoitamiseen :)

Mä oon jotenkin todella ailahtelevassa mielentilassa.
Oon vaan niin helvetin väsynyt, kun en saa nukutuksi ja tässä päivällä pitäisi jaksaa lukea ja tehdä tehtäviä ja ehtiä käydä asioilla.
Nyt sain tietää, että mulla on ensi viikolla vielä yksi koe, mikä pitää tehdä eli kolme koetta.
Tekisi mieli kaatua sänkyyn ja alkaa itkemään..
Huomiseen kokeeseen en oo jaksanut lukea paljon mitään..

Onneksi saan viedä kohta tytön kaverilleni kylään pariksi tunniksi, että saisin edes jotain tehtyä, ja koe on iltapäivällä vasta niin ehdin koko aamun lukea.

Anteeksi, kun taas vaan valitan tästä koulusta... :signs017

mää niin symppaan sua Gemini,kun ite just oon tossa koulusuossa rypeny!ei se auta kun kahlata hetki siinä pskassa o_O onneks se ei lopulta oo pitkä aika,vaikka ny se tuntuukin ikuisuudelta.
eiköhän ne kokeet läpi mee,kun ottaa sen asenteen et ohan siitä kurssilla joku tieto asiasta jo hankittuna+maalaisjärki kehiin.arvosanatavotteita tietty jos on niin tuo vähän lisäpaineita;ite vedin loppurästit ihan vaan sillä "kuhan läpi menee ja ykkönenkin on numero" -periaatteella :p:grin

Joo, ei tässä jaksa mitään kiitettäviä enää tavoitella ja nää aineet onkin niitä, joista otan mielelläni sen ykkösen edes, kun ei olla mun vahvuusalueilla..
Kait tää on vaan just sitä, kun on niin lähellä valmistumista, mutta tuntuu kuitenkin niin kaukaiselta, koska on niin paljon hommaa ja pelko siitä, että jos ei saa tehtyä ajoissa niin ei valmistu..

Helpottaa tämä kyllä, kun saa edes täällä purkaa näitä tunteita, vaikka ei virallisesti kuulukaan ihan raskauteen :rolleyes:

joo anna tulla vaan :) mä oon kiukutellu asiaa kaikille mahollisille ihmisille ja palstoille tässä viime kuukauden-pari :grin valmistumispaniikki on niin tuttua täällä,vasta nyt maanantaina helpotti kun graduohjaaja ilmotti et voin tehä huomisella vikalla kerralla sen kypsärin pois alta vaikkei sitä gradua oo viä tarkastettukaan.voin si vaan rauhassa ootella pisteitä rekisteriin kun omasta puolesta kaikki on valmista ja hakee niitä papereita sit.

vähän tylsältä kyllä tuntuu vaan saada ne postilaatikkoon...ei niinkun mitään juhlallista siinä.AMK:sta sentään sai virallisena valmistumispäivänä ruusun ja jotain onnitteluja ja todistuksen kouraan.mut en ny viitti tommosen takia kai taas toiseen kaupunkiin sitten kuiteskaan raahautua.jää vaan vähän plää-fiilis sitten koko koulusta mut ei maha mitään :p:grin

Kyllä mä olen niin iloinen sun puolesta, että sulla tämä kamaluus ohi! :hello2

19.5. mäkin pääsen nauttimaan mun virallisesta äitiyslomasta ja odottaa hyvillä mielin kuun loppuun, jolloin meillä on valmistujaiset.

Kestäisi nyt vaan pää ja kroppa :gen113

jaksaa jaksaa!se on niin pienestä kiinni enää!ja miten ihanaa si vaan olla ja ootella vauvaa,kun sekin paska on ohi :)

Oho, mitä paineita! Mulla ollu kokoajan jotain 117/69. Alimmillaan 108/67 ja kerran näyttäny olevan 130/74, mut toi oli vähän jännittävä lääkärineuvola, kun olin päättäny jäähä saikulle tuollon. Minä liikunki aina salmiakit/lakritsat taskussa ja välttelen saunaa. :)

Noista paineista-
mulla hyvänä päivänä n 115/70, nyt tässä mittaillessa(just pihalta tulleena-stressi päivä ollut), 124/91:eek:..huolestuttaa..uus mittaus 129/85...126/85...pahalta näyttää-huomenna kyllä neuvolaan yteys!
mulla oli ekoissa raskauksissa 115/max70 luokkaa- viime raskaudessa nousi siten myrkytystä kohti, siinä 33 viikolla lähti nousuun, nyt kuitenkin pidemmällä sen suhteen- söin lääkkeitä rv 38-. ja nyt mittaan paieita kotona- 140/90 olis ne maksimilukemat mulle-jonka jälkeen täyttyy olla neuvolaan yhteyksissä.
ei helv haluais taas joutua siihen ruljanssiin. vaikee hyväksyä ettei keho toimikaan "normaalisti"-on kuitenkin norm painoinen ja varsin liikkuvaa/terv elämää harjoittava..syytän ikää!:confused: ´
Ei oma keho enää jaksa(?) raskautta:sad001-
eikä käynnistykseen kyllä ilman jotain vakavia oireita (?) laiteta, saa pelätä loppuun asti.

ja nyt vartin makoilulla paineet laski 115/75..taidan silti soittaa huomenna neuvolaan, ihan hysteerinen olo tän asian kanssa! enkä oo ns hysterisoivaa tyyppiä noin yleensä..

Lambi, soita ihmeessä!
Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että tässä loppuvaiheessa on vain parempi soittaa, jos on jokin mikä vaivaa.
Mulle th sanoi esim. etten tässä vaiheessa todellakaan saisi odottaa kolmea päivää mitään vauvan liikkeitä vaan heti mielummin soitto.
Ja mun mielestä noi verenpaineet menee ihan samaan kastiin.

on noi mun paineet pari kertaa ollut tuosta hiukan korkeemmat, mut noi on aika vakio lukemat täl hetkellä. Lähtöpaineet oli 105/72 et on ne siihen nähden koholla. Onneks päänsärkyjä ei oo näkyny eikä kuulunu ja toivon ettei tuliskaan, viimeks kun tuol naikkarilla kävin niin puhetta oli et jos tähän "vaivakirjoon" tulee viel päänsärky niin otetaan sisään ja mahdollisesti käynnistetään. Onneksi viikot on jo hyvät :)

Perkele, kun kutisee tuo maha.
Näyttää siltä, että mun vanhat arvet saa kyytiä, kun sen verran alkaneet punertamaan :)

Nyt on taas tosi rauhallinen olo, vaikka luen tässä huomiseen kokeeseen.
Saas nähdä ehtiikö tämän illan aikana tulla taas jokin stressireaktio :grin

Oikeastaan mua jotenkin naurattaa (ainakin nyt tällä hetkellä, kunnes oon taas itkun partaalla) tämä mun jatkuva ailahtelu näiden mun mielentilojen kanssa.

Välillä harmittaa ettei mies ole kotona ns. henkisenä tukena, mutta toisaalta ehkä parempi, ettei se ole sivusta katsomassa minkälainen sekopää musta on tullut :smiley-angelic006

mulla on ollu paineet ennemminkin alhaalla tästä raskaudesta.ekassa neuvolassa joskus way back valittelin et kun saunoo ei pysty ja sohvaltakin ylösnoustessa pyörryttää; paineet oli jotain 89/53 :eek: hyyyvin hitaasti tilanne vähän tasottunu; viimeks 114/69 eli hieman matalat mutta jo normaalin rajamailla. :)

Takaisin