Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan se jokin myytti on, kun ensimmäisen aikana kans närästi, mut ei sillä kyllä hirveesti niitä hiuksia ollu. :grin

Eli varmaan se jokin myyttion, kun esikoisen kanssa myös närästi, mut ei sillä kyllä hurveesti hiuksia ollu. :grin

Gemini: ole hyvä vaan!jos selkä on jo kipeä,ota särkylääke ja aloita ihan varovasti.toivotaan että vetryy!

^^jos toi on totta niin mun vauva on sitten täysin kalju :grin en meinaan oo ikinä kokenu asiaa nimeltä närästys.onneks.

Onhan nuo ihan hauskoja, kunhan ihmiset ei ihan tosissaan ota :p

Muuten tämä mun vauva olisi vatsan perusteella poika :grin

Noi selkäkivut on kyllä ihan kamalia, itellä oli eilenki alaselkä niin kipeä että itkeä pillitin vaan, ei ollu hyvä missään asennossa :/

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla närästys ollu kaikissa raskauksissa ihan kamalaa! Ilman kunnon lääkitystä ei selviä. Rennie auttaa alkuun. Nytkin mulla on lääkärin määräämät lääkkeet ja jokapäivä käytössä. Yhdellä lapsista ollu syntyessään kunnon peikkotukka:wink
Onneksi tuo närästys vaiva on aina loppunu synnytykseen:)

Täällä myös hirveät närästykset ollut nyt kahdessa edellisessä ja nyt olen syönyt tämän ja viime raskauden lääkärin määräämiä lääkkeitä niin pysynyt aika hyvin poissa, ja ei niillä pennuilla sitä tukkaan nyt kovin paljon siltikään ole ollut :)

Tuo teoria närästyksestä ei nyt ainakaan meidän kohdalla taida paikkaansa pitää :p

Sain muuten yllättävän puhelun joltain fysioterapeutin ajanvarauksesta, että näköjään oli keksiviikkona th pistänyt mulle lähetteen hakemaan tukivyötä.
Olin sille valitellut tätä mun selkääni ja vihlovia kipuja ala- ja ylävatsalla, niin näköjään oli aatellut, jos se vyö helpottaa :)

mua kans närästää enemmän kuin tarpeeks, vanhankansan sanontojahan on et mitä enemmän närästää niin sitä enemmän on vauvalal tukkaa

Mulla kans närästää nyt ja viimeksikin.. Jos oikein pahaksi yltyy, niin ei auta mikään muu kuin oksentaminen :(

Mulla närästää lähinnä vaan iltaisin.. Mutta Samarin auttaa hyvin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onko muilla iltaisin levottomatjalat? Mulla on lähes joka ilta ja on aika ilkee vaiva, kun saa heilutella kinttuja koko ajan Vaiva kuulemma poistuu synnytyksen jälkeen...sitä odotellessa ☺️

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

jo vain ja näihin ei auta yhtään mikään mä oon ollu jo pitkään valmis sahaamaan jalkani irti, jalkojen lisäks myös kädet on alkanu vääntämään. Mulla pahenee aina kun menee pitkälleen ja pitäs nukahtaa, sillon alkaa aina vääntämään ja kääntämään huolella

Tänään illalla (oikeastaan eilen, kun ollaan lauantaissa) sitten tapahtui jotain outoa vatsan alapuolella, että meinasi mennä jalat ihan alta. Oli pari ystävää kylässä ja säikähtivät oikein, kun otin mahastani kiinni ja luulivat heti, että alan jo synnyttämään :p

Seison ja yhtäkkiä vaan tuli semmoinen ihmeellinen kipu ja tuntui ihan kuin olisi oikein rätissyt samalla tuossa vatsan alaosassa, jotenkin siellä syvemmällä.. en oikein osaa selittää tarkemmin :grin
Kipu oli vain ihan hetken aikaan eikä siis ollut mitään sellaista perusvihlontaa, jota välillä tulee

Aloin miettimään, että voiko vauva alkaa tosiaan jo kiinnittymään? Onko sellaista edes mahdollista huomata?
En oikein keksi mitään syitä eikä se nyt niin tärkeää ole väkisin keksiäkään, mutta ihmettelen vain, kun oli jotenkin outo juttu...:rolleyes:

Onko kellään muulla ollut mitään outoa kipuilua tuolla vatsan alapuolella? :)

Joo kyllä mullakin tulee välillä ikäviä tuntemuksia ihan tonne alavatsalle, ihan kuin vauva kynsis tietään ulos. :confused: Yäk, erittäin häijy tunne. Välillä tulee sellaisia yhtäkkisiä tuikkaisuja/kouraisuja ja tuntuu et pitää ihan kumartua ja ottaa mahasta kiinni kun tuntuu niin inhalta. Vauvalla on kai jo kynnet, ehkä se riipii paikkoja niillä?:anyone

Onko muilla tullut raskausarpia? Mulla on koko vatsa ihan täynnä niitä, niitä on tullut jopa häpykummulle ja mua kammottaa että minkä näköseks se kerkee menemään kun kuitenkin vasta 34+6 :o eniten mua kyllä ihmetyttää noi häpykumpu arvet, en ole koskaa kuullut et kellään olis niitä sinne tullut :o

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Sisäreisissä on ja mahaan on tulut 2kpl ja kyljissä on muutama

Unettomuus ja närästys on mullakin tuttuja vaivoja =/ Raskausarvet ei onneksi, vain yksi tullut, ja sekin ihan lyhyt kyljessä :) Tai saattoipa tuo poikakin siihen unissaan raapasta...

Limatulppa alkoikin sitten irtoilemaan. Hivenen jänskättää, koska esikoisesta kun limatulppa irtosi, niin mulla oli muutaman tunnin päästä vauva sylissä :confused: Ja ilman siis muita ennakoivia merkkejä. Vähän tullut vaaleanpunaista taas pyyhkiessä tänään ja eilen illalla. Ei muuta kun jalat ylös ja makuulle, niin jos tää vielä ainakin pari viikko pysyis sisällä :thumleft

Zeni, nyt saatki sitten päivitellä vähän väliä sun tilannettas! :oops:
Mä oon ihan täpinöissä, kun meillä vauvat alkaa tosiaan olla jo kohta lähtövalmiina... :smiley-bounce013

Mulla on näitä arpia ollut ennen raskauksia, kun nuo naiselliset muodot vaan yhtäkkiä pamahti esille :p

Mutta esikoisesta tuli kyllä sitten lisää ja erityisesti jenkkakahvoihin, rintoihin, sisäreisiin ja pehvaan.
Vatsa näytti aluksi siltä ettei siihen tulisi mitään, mutta ne jotenkin ilmestyivät sitten synnytyksen jälkeen vasta tuohon navan seuduille.. :sad001
Olen myös muilta kuullut, että moni on luullut selviytyvänsä ilman arpia, kunnes synnytyksen jälkeen huomannut arpien ilmestyvän ja juuri tuohon vatsaan.

Uusia ei ole tullut, kait, muuten kuin, että vatsan alueella olevat arvet kutisee todella paljon ja tässä tuijottelua hetken maahani, niin näyttäisi arvet vähän lisääntyneen.

Takaisin