Raskausajan liikunta

Keskustelun 'Marraskuiset 2018' aloitti rosmarinaa, 9 maalis 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. ninamariasusanna Peruskäyttäjä

    Mulla oli tarkotus juosta ens syksynä eka puolimaraton. Taitaa nyt sitten jäädä väliin. Juoksua siis harrastelen ja ajattelin kyllä jatkaa niin pitkälle kun kroppa antaa myöten. Plussan jälkeen olen aika herkästi kyllä kesken lenkin vaihtanu kävelyyn tai pysähtyny välillä, jos on tullu jotain tavallisesta poikkeavia tuntemuksia.

    Salillaki kuljen säännöllisen epäsäännöllisesti ja ajattelin kyllä sitäkin harrastella tuntemusten mukaan.
  2. Evy80 Peruskäyttäjä

    Mä alotin mammajoogan uutena harrastuksena. Pesäpallotreeneissä käyn kun kerkiä ja teen ihan sen päivän fiiliksen mukaan nähtäväksi jää kuinka kauan pystyn käymään. Uskaltauduin laskettelusuksillekkin vielä vähän kyllä jännitti kun viikkoja on kuitenkin jo 11.
  3. Puiks Tuttu foorumilla Marrasmammat 2018

    Mä käyn salilla 2-4x viikossa ja koirien kanssa lenkillä päivittäin. Toivottavasti pääsen salilla käymään niin pitkälle kuin suinkin, mutta voinnin mukaan mennään. Tähän mennessä (10+5) on voinut käydä ihan normaalisti onneksi. :)
  4. Nannnskeli Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020 Marrasmammat 2018

    Mä oon ollu työpäivien jälkeen nyt niin väsyny, että ei vois kuvitellakaan menevänsä töitten jälkee muualle ku sänkyy tai sohvalle. Oonki sit yrittäny panostaa vapaapäiviin, jolloin käyn salilla, niin tulee ees kaks kertaa lihaskuntoa tehtyä. Toki päivittäin koiran kanssa tulee lenkkeiltyä :)
  5. Nannnskeli Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020 Marrasmammat 2018

    Mua kiinnostais kovasti mammajooga, onko jollain kokemusta?
  6. Ma'Am Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2015

    Mua ärsyttää, että ei oikein oo enää muuta raskaana oleville suunnattua liikuntaa tarjolla kuin joogaa. Itse en periaatteesta halua joogaa harrastaa, niin siinäpä sitä sit venyttelen yksin omassa olohuoneessa.

    Synntyksen jälkeen kiinnostaisi ns pömppispilates, jossa kuntoutetaan lantionpohjaa ja erkaumaa.
  7. MaalisPapu Rakastunut foorumiin Maaliskuunmammat 2016 Marrasmammat 2018

    Olisi tosiaan kiva jos olisi jotain raskauden huomioivaa muutakin kun jooga. Joutuu vaan itse soveltamaan olemassaolevasta. Spinningissä onneksi saa tangon nostettua kunnon mammapyöräksi saakka :wink
  8. Suvetar Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2018

    Liikunta on tuottanut itselle päänvaivaa, ettei olisi toisaalta liian varovainen ja toisaalta ei aiheuttaisi mitään vahinkoa. Oon ollut aina aktiivinen kuntoliikkuja. Nyt oon käynyt body balancessa, zumbassa, kuntosalilla ja pyöräillyt mahdollisimman paljon. Sovellan tarpeen mukaan, en esim. zumbassa hypi voimakkaasti. Haluaisin pitää peruskunnon kohtuullisena niin pitkään kuin voi. Kuitenkin jos jonkinlaisia tuntemuksia tulee helposti kohdun seutuville eikä aina tiedä mikä on hyväksi..
  9. SnowFlake1 Tuttu foorumilla Kesämammat 2016

    Itse kävin ekassa raskaudessa viimeiselle kolmannekselle saakka kuntosalilla ja uskalsin sekä tuntui hyvältä tehdä normaalisti, toki vähemmillä painoilla. Nyt vuodenaika on eri ja sali jäi jo taakse, koska kesä tuli ja halu liikkua ulkona lisääntyi. Pyöräilyä tulee harrastettua eniten. Haluaisin liikkua edelleen enemmänkin, mutta jotenkin en ole sille löytänyt nyt aikaa. Pyöräily siitä helppoa, että esikoisen saa myös kyytiin. Ja hyötyliikuntaa tukee toki myös jonkun verran.
  10. MaalisPapu Rakastunut foorumiin Maaliskuunmammat 2016 Marrasmammat 2018

    Uskon että pystyy pitämään aika hyvän peruskunnon yllä raskaudenkin aikana jos vaan liikkuu säännöllisesti. Toki kaikkea pientä kolotusta raskaus usein tuo tullessaan, mutta siihen täytyy vaan jotenkin yrittää suhtautua. Itse hiihdin viime raskaudessa vielä 10 km lenkin 4 päivää ennen synnytystä ja uskon että hyvä kunto myös helpotti synnytystä.
  11. Suvetar Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2018

    Kävin tänään kävelemässä n. 5 km ja aika pian rupesi tuntumaan ikävältä sekä kohdun seudulla että lanneselässä. Sitkeästi jatkoin kuitenkin loppuun asti, yks pieni istumatauko pidettiin. On vaan niin hankala tietää, voiko noista tuntemuksista olla haittaa. Kävely on tehnyt samaa aiemminkin. Kohtua alkaa sillä tavalla jännästi kramppaamaan tai puristamaan, kipu ei oo kova mutta epämiellyttävä, ja se menee kyllä levossa ohi. En oo varma, onko kyseessä varsinaisesti (harkka)supistus.

    Onko kellään muulla kokemusta ja ootteko saaneet asiaan jotain ohjetta? En haluais typistää liikuntaa pelkkään kuntosaliharjoitteluun :sad001

    Nuo lanneselän kivut lienee jotain paikkojen löystymiseen liittyviä. Nekin kyllä ikäviä, ja usein sitten toinen jalkakin menee jotenkin juntturaan.
  12. MaalisPapu Rakastunut foorumiin Maaliskuunmammat 2016 Marrasmammat 2018

    Mulla viime raskaudessa tuli noita kyllä etenkin kovempaa hiihtäessä. Välillä vatsa saattoi olla kova koko lenkin, en kyllä alkuun tajunnutkaan harkkasupistukseksi. Välillä tuntuu aika epämiellyttävältä, mutta ei koskaan ollut kipeitä. Lapsi syntyi 40+1 eli ei mun kohdalla ainakaan ollut haittaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Lupita Tuttu foorumilla Marrasmammat 2018

    Olen ollut jo vuosia kohtuullisen aktiivinen uinnin harrastaja. Ensimmäiset viikot pystyi treenaamaan normaalisti, mutta kyllä se nopeasti alkoi tuntumaan todella raskaalta. Vesi on tietysti elementtinä nyt todella mukava ja olo on siellä kevyt, mutta kyllä ne pidemmät intervallitreenit joutui vaihtamaan lyhyempiin aika pian ja kokonaismatkatkin ovat pudonneet reippaasti. Jännä nähdä meneekö ihan kellumiseksi loppua kohden. Uskon itsekin hyvin vahvasti siihen, että nyt jos koskaan pitäisi jaksaa pitää siitä omasta kunnosta huolta, jotta synnytys ja synnytyksestä palautuminen sujuisi hyvin
  14. marce86 Naimisissa foorumin kanssa Heinämammat 2014 Marrasmammat 2018

    Tämän hetken urheilu on lähinnä järvellä uintia. Paljon muuta ei jaksa näillä helteillä. Edellisen viikon norovirus aiheutti kunnon huomattavan alenemisen. Alkuun matka postilaatikolle vei voimat.
  15. marce86 Naimisissa foorumin kanssa Heinämammat 2014 Marrasmammat 2018

    Ensimmäinen kävely lenkki tuntui todella hyvältä kun monta päivää lähinnä maanut sängyssä.
  16. Suvetar Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2018

    Joo, helle verottaa jaksamista tehokkaasti, tuntuu, ettei jaksa mitään hikiliikuntaa!
  17. Mirellan Tuttu foorumilla Marrasmammat 2018

    Kävelyä ja pyöräilyä, olisi niin kiva käyä joogassa mutta täällä ei oo mitään mammajoogaa. Joten Youtubesta kattelen ja kotona joogailen :D
  18. Maddy Tuttu foorumilla

    Ois kiva mennä johki mammajoogaan tai -uintiin mut en löytänyt Oulusta mitään :sad001
  19. Jossulla Peruskäyttäjä Marrasmammat 2018

    Nyt on aika laiskasti tullu kesällä liikuttua, pieniä kävelylenkkejä lähinnä. Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä salilla, mutta sekään ei enää kovin mukavalta tuntunut, täytyisi irtisanoa salijäsenyys. Syyskuun alussa alkaisi täällä raskausajan jooga ja kuntoliikunta, joihin Aattelin mennä, kävin näissä myös viime raskaudessa ja tykkäsin kyllä :)
  20. Nellidelli Aloittelija Marrasmammat 2018

Jaa tämä sivu