Raskausajan diabetes

Mulla oli paasto 5.5, mistä tuli dg. Kotona tähän asti arvot olleet hyvät.

Nyt alkanut kohoaan. Aiemmin kotipaasto ollut reilusti alle 5, nyt 5-5.5. Ja muutenkin arvot siis ovat nousseet vaikka vielä rajoissa pysyvätkin. Nyt rv 29 ja uskon et loppua kohti huononevat entisestään, koska nyt jo selkeää nousua vaikka samoja ruokia syön.

Vinkkejä ruokiin kaipais. Ei jaksa leipää puputtaa aamu- ja iltapalalla. Kun taas puuro ja murot on vältettävien listalla. Myös rahkat/smoothiet eivät kuulemma hyviä. Plaa. :depressed:
 
Mulla oli paasto 5.5, mistä tuli dg. Kotona tähän asti arvot olleet hyvät.

Nyt alkanut kohoaan. Aiemmin kotipaasto ollut reilusti alle 5, nyt 5-5.5. Ja muutenkin arvot siis ovat nousseet vaikka vielä rajoissa pysyvätkin. Nyt rv 29 ja uskon et loppua kohti huononevat entisestään, koska nyt jo selkeää nousua vaikka samoja ruokia syön.

Vinkkejä ruokiin kaipais. Ei jaksa leipää puputtaa aamu- ja iltapalalla. Kun taas puuro ja murot on vältettävien listalla. Myös rahkat/smoothiet eivät kuulemma hyviä. Plaa. :depressed:
Jostain ketjusta luin, et joku söi proteiinipitoista sapuskaa kuten munakasta aamuisin/iltaisin ja se sopi hänelle hyvin. Itse syön iltaisin maustamatonta jogurttia, sokeritonta mehukeittoa ja marjoja kera runsaskuituisten murojen. Leipää taidan syödä vaan aamuisin, mut mä todella herkästi syön muutenkin aina kuukausitolkulla samoja juttuja kunnes kyllästyn ja oon niitä syömättä sit pitkiin aikoihin.
Hankala koko tämä radi kun toinen voi syödä vaikka mitä ja toiset eivät.
 
Mulla oli paasto 5.5, mistä tuli dg. Kotona tähän asti arvot olleet hyvät.

Nyt alkanut kohoaan. Aiemmin kotipaasto ollut reilusti alle 5, nyt 5-5.5. Ja muutenkin arvot siis ovat nousseet vaikka vielä rajoissa pysyvätkin. Nyt rv 29 ja uskon et loppua kohti huononevat entisestään, koska nyt jo selkeää nousua vaikka samoja ruokia syön.

Vinkkejä ruokiin kaipais. Ei jaksa leipää puputtaa aamu- ja iltapalalla. Kun taas puuro ja murot on vältettävien listalla. Myös rahkat/smoothiet eivät kuulemma hyviä. Plaa. :depressed:

Sokerittomat rahkat ja mehukeitto on yks mikä mulla ainaki pitää sokerit kunnossa, toinen on just munakas ja kaikki muu proteiinipitonen. Ite oon syöny 4n viljan puuroa ja sekään ei nostanut mut kannattaa ite kokeilla nouseeko vai ei.
 
Kiitos viesteistä. Syön proteiinirahkoja, ne on ok mut perus jogurtit nostaa. Uhkaavasti arvot nousee viikko viikolta keskiarvoltaan kohti sitä normi ylärajaa. Veikkaan et joudun lääkkeelle jossain vaiheessa, kun vielä pitäis 2kk kestää.

Ja esim.se "kielletty" banaani. Mulla 1h arvo sen jälkee hieman päälle 5 ollut eli hyvissä rajoissa. Mut tarkottaako se silti et sitä kannattaa välttää? Et onko siitä kuiteski haittaa vaikkei arvoon suoraa vaikuta.
Myös saatan syödä samaa (keitto)ruokaa kahtena päivänö, jolloin 1h arvot heittää jopa kokonaisella 1.0 -arvolla. Tää tuntuu niin turhauttavalle et voiko noihin mittauksiinkaa luottaa :banghead:
 
Kyfik, jugurtissa oleva maito nostaa sokeria koska sisältää maitosokeria. Joillekin banaani sopii ja joillekin ei. Se sisältää itsessään paljon hedelmäsokeria kuten viinieypäleetkin. Mulla ei kroppa kestä hedelmiä yhtä hyvin ku esim sama määrä marjoja. Nyt joudun itekin vähän kokeilemaan mikä nostaa ja mikä ei. Ja huom, verensokeriin vaikuttaa myös muukin elämä, ei pelkästää se mitä syö. Väsyneenä sokerit on korkeampia, kuten myös stressaantuneena tai jopa vihaisena!
 
Minulla ei ole mitään altistavia tekijöitä, mutta silti raskausdiabetes. Rasitustestissä paastoarvo ja 1h arvo molemmat ylitti reilusti. Otin asian tosi raskaasti, koska muutoinkin inhoan raskauden aiheuttamia ruokarajoituksia ja nyt niitä tuli hirveä läjä lisää. Ruokavaliolla kuitenkin pysynyt kurissa. Perunaa ja muita hiilareita ei kestä syödä kuin pari suupalaa kerralla. Lisäksi aamiainen on pitänyt jakaa kahteen osaan, parin tunnin välein. Kyllä tämän kanssa oppii elämään, mutta odotan kyllä vauvan syntymää kuin kuuta nousevaa! Ihan ekaksi haluan lakritsia, sushia ja jäätelöä! Siihen asti sokeriton suklaa auttaa vaikeimpien sokerihimojen yli
Mistä kaupasta saa sokeritonta suklaata? Terveisin Virve, jolla on kans raskausajan diabetes ja tekee hirveästi mieli suklaata
 
Muistaakseni oon joskus Citymarketista ostanut jotain Brunbergin sokeritonta suklaata. Siitä on kylläkin jo vuosia.
 
Suklaa proteiinivanukkaat on ok arvoiltaan. Niissä mielestäni huomattavat makuerot. Osa tosi teollisia eikä lähelkää "oikean" suklaanmakuisia. Kannattaa siis ostaa koekappaleet eri merkeiltä :p
 
Mites teillä arvot näin loppua kohti? Ultrassa vatsa isompi kuin pään ympärys. Käynnistys siis edessä(vielä kontrolli, jolloin lopullinen päätös), ellei itse päätä tulla ennen sitä.

Mietin vaan et eikö se pitäis leikata, jos mittasuhteet eroaa? Eli ei ole vartaloltaan ns.sopusuhtainen.
 
Mites teillä arvot näin loppua kohti? Ultrassa vatsa isompi kuin pään ympärys. Käynnistys siis edessä(vielä kontrolli, jolloin lopullinen päätös), ellei itse päätä tulla ennen sitä.

Mietin vaan et eikö se pitäis leikata, jos mittasuhteet eroaa? Eli ei ole vartaloltaan ns.sopusuhtainen.

Meillä muut mitat vastasi tänään reilua viikkoa pienempää ku mahan ympärys eikä lääkärin mielestä ole huolestuttavaa,varsinkin koska mä oon insuliinilääkityksellä ja on siis normaalia mutta kuulemma radivauvoilla on isompi masun ympärys.
 
Näin oon käsittänyt et keskivartalo isompi. Minulla tämä ollut ruokavaliolla ja arvot olleet hyviä. Toki olen kyläillessä maistanut tarjottavia, mutta perusruoat ja rytmit olleet ok. Onneks on kohta ohi!
 
Takaisin
Top