Raskausaika ja ruokavalio

Aih, se on siis kokonaan pannassa :confused: onkos siinä joskus ollut tyyliin 50g raja? Jotain sellasta muistelisin..
Eilen suutahdin mieheen ja toi miulle lepytykseks merkkaripussin.... söin ehkä 10kpl mustia ja saman verran värikkäitä.. ja nehän on nykysin sellasia minimerkkareita eikä oikeita.
 
Joo se salmiakin raja on tänä vuonna muuttunu, ei enää grammamäärää mikä ois lupa syödä. Ennen oli kielletty vaan verenpaineen takia, ite esikoista odottaessa söin reilusti salmiakkia kun oli matalat verenpaineet. Nyt on mahollisuus että voi olla haitaksi niin yritän parhaani mukaan välttää. Satunnainen muutaman salmiakkikarkin syönti sallittu. Eviran sivuilla kieltolistassa lukee et salmiakin glysyrritsiini voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin.
 
Itseasiassa glysyrritsiiniä on lakritsassa, ei puhtaassa salmiakissa. Yleensä vaan kaikissa mustissa salmiakkikarkeissa on myös lakritsia. Tai näin minä oon asian ymmärtäny.
 
Juuri näin Yllatus, mie en oo lakritsin ystävä ni ajattelen sitä salmiakkikieltona mutta siis lakritsin vuoksihan se salmiakki on kielletty, oikeassa olet.
 
Mäki syön salmiakkia, oikein väkevät auttaa pahoinvointiin. Muuten en ees tykkää siitä... Suklaa on mun herkkua, sitä en oo kuukauteen syöny.
 
Yritä tässä nyt syödä terveellisesti kun kaikki terveellinen ruoka inhottaa.. Hiilareita tekee kokoajan mieli ja kaikki hiilaripitonen kelpaa tällä hetkellä. Lihat, rahkat jne proteiinit on hyihyi... :banghead: Ei hyvä.

Ja lakritsi&salmiakki! Miksi oi miksi en oo tajunnu niitä ahmia alkuvuodesta, nyt ne tietysti himottaa niin kovasti. Varsinki tuore, hampaisiin tarttuva suussasulava laku... Voi pojat! Pienen pieniä määriä sallin ittelleni ettei himo kasva liian isoks. Kaikki kielletty kun aina haluttaa :woot:

LareS 10+1
 
Mulle hiilari taas on hyi samperi suklaata ja perunaa ja hedelmiä lukuunottamatta. Kasvikset ja proteiini parempi.
 
Mrspiggy, luomuna tulee vähemmän jäämiä. Ostan kaikki kuorineen syötävät luomuna, no kyllä myös osan kuorittavista.
 
Itselleni tällä hetkellä maistuu hyvin pähkinät, hedelmät ja vihannekset. Kotimaisista viljoista kaura on toki ainut mitä pystyn käyttämään, että edes jotain kuitua vihanneksien lisäksi. Ja nimenomaan turkkilaista jogurttia piti nyt saada mihin voi hedelmiä sekoitella. Välillä tulee tehtyä ihan maitorahkaan ja kermaan hedelmäcoctail/mansikkaa. Edellisissäkin raskauksissa tuli paljon rahkajuttuja vedeltyä. Ainut huono että Steviaa en voi käyttää kun siinä oli joku huonosti sulava makeutusaine joten sokeria tulee käytettyä siltä osin tuossa hedelmärahkassa, vaikka sitä en muutoin mihinkään lisää. Isokivisiä hedelmiä ei vatsa oikein tykkää sulatella, joten hedelmien osalta lähinnä se on jotain omenaa, banaania, kiiviä ja viinirypäleitä.

Karkkiin sorrun kyllä välillä. :facepalm: Onneksi ei oo oikein ny ajatus mistään pikaruoasta lämmittänyt mieltä, että oisi pitänyt saada. Enkä syö muutenkaan sipsiä, poppareita, pullaa, keksiä, tms. Ei ole ikinä vain oppinut niitä syömään, ei siis johdu mistään painon tarkkailusta.

Onko kenellekään jo iskenyt mitään paljon puhuttuja ruokahimoja, että pitää jotain tiettyä saada ja useasti? :joyful:
 
Mä syön kaikkea kohtuudella :) . Välttelen leipää ja vehnää ja korkean gli:n aterioita. Mulla on sen verran lihasmassaa ja aktiivinen aineenvaihdunta, että pystyn vetelemään makeaa sillon kun haluan. Karkin yleensä rajoitan yhteen päivään viikossa. Joskus kuumalla syön vähän jonkun aterian jälkkärinä jätskiä. Mutta yleensä viikolla herkku on raakasuklaata. Niin ja välillä syön myös fastin protein puddingeja banaanin kanssa. Muuten ruokavalio on lähinnä lihaa, riisiä, kasviksia, hedelmiä, perunaa ja muita aitoja juttuja. Aamuisin olen tosi huono syömään joten smoothieen humpsahtaa usein herajauhetta kaurahiutaleiden, banaanin ja kookosöljyn lisäksi. Vitamiineista menee tällä hetkellä joka päivä foolihappo, kalaöljy, sinkki ja bioflavonoideilla höystetty c. Vaihtelevasti myös muita b-ryhmän vitamiineja.
 
Maatuska83, mulla on myös tuo turkkilainen jugurtti ja siihen pitää pilkkoa sekaan vesimelonia, nam! Se on kestänyt jo pidempään. Ja jos ei ole vesimelonia niin appelsiini tai mandariini käy myös. Ja kova himo kaikkiin ruokaisiin salaatteihin sekä nyt tehnyt jonkun aikaa mieli oliiveja. Ja hapankorpun himo ollut koko raskauden valtava :rolleyes:
 
Turkkilaisesta jogurtista saa ihanaa ite tehtyä jäätelöä, näin helteillä ihan super juttu!

Jogurtin sekaan hunajaa (ja sokeria jos haluaa,) ja vaikka marjoja, tai mitä makua jätskiinsä nyt ikinä tahtookaan. Sekottaa ja pakastimeen. Kerran kaks kolmen tunnin aikana käy sekoittamassa pakastimessa tätä seosta ja sit onkin syömävalmis!
 
Mulla on tänään joulu <3 . Oli lidlissä vielä jäljellä slow juicereita ja ostin semmosen itelle. Tonne saa nyt sitten upotettua karvaan makuiset vihreät kasvikset hedelmien sekaan.

Oma ruokatavoite on nyt 2400kcal/vrk. Liikun tosi runsaasti, niin tällä määrällä en toivottavasti jää ainakaan alle sen mitä pitäisi. Katsotaan viikon päästä mitä vaaka sanoo, eli onko näin hyvä vai lisätäänkö tai vähennetäänkö kaloreita.
 
Takaisin
Top