Raskausaika ja ruokavalio

Tääl kans sellanen mitä maistuu -dieetti. Tosin kova nälkä on ja esim. tänään tuli käytyä Hesessä kun kerran pysyi sisällä niin en siitä huonoa omatuntoa tunne. Ruokavalio on nyt koostunut vauvojen soseista, smoothieista, hedelmistä ja pikapuurosta (jossa pienemmät hiutaleet helpompi syödä). Protskut siis aika lailla minimissä. Toivottavasti normalisoituu piakkoin eikä hajut/tuoksut ja pahoinvointi ota niin voimakkaasti että pääsisi taas nauttimaan tavallisesta kotiruoasta ja ruokailurytmistä :)
 
Hummusta ja suolakurkkuja. Hummusta ja suolakurkkuja. Eilen vanhat kunnon raskausoireet nostivat taas päätään ja oli pakko saada hummusta ja suolakurkkuja. Mies nauroi, että "ai noita taas". Jos huomenna ilmenee ultrassa huonoja uutisia, niin on kyllä saakelin epäreilua, kun nää oireet on ihan selkeet :p
 
Olisko heittää jotain hyviä aamupala/välipala/iltapala vinkkejä? :) Meinaa puurot ja leivät kyllästyttää nyt jo.. Eikä ihme kun on nälkä koko ajan :grin
 
Ninni, rahkaa marjoilla tai hedelmillä. Itse kuljetan mukana pähkinöitä ja napostelen aina kun paha olo hiipii kohti.
 
Katsotaan miten raskaus menee. Ekat kolme kuukautta syön ihan mikä sattuu uppomaan. Joskus se on skyrri, joskus taas joku hese pulla :D . Pääasia, ettei tarvi kovasti kumartaa pöntönhenkeä. Nytkin tarvis kyllä laskea omat makrot, ettei jäädä ainakaan ali. Puolen välin tietämissä teen ruokavalion itelleni. Nimenomaan rungoksi, josta on lupa poiketa :) . Taipumusta mulla on unohtaa syödä kiireessä. Ja askeleita tulee yleensä 16000-25 000 per päivä.
 
Katsotaan miten raskaus menee. Ekat kolme kuukautta syön ihan mikä sattuu uppomaan. Joskus se on skyrri, joskus taas joku hese pulla :D . Pääasia, ettei tarvi kovasti kumartaa pöntönhenkeä. Nytkin tarvis kyllä laskea omat makrot, ettei jäädä ainakaan ali. Puolen välin tietämissä teen ruokavalion itelleni. Nimenomaan rungoksi, josta on lupa poiketa :) . Taipumusta mulla on unohtaa syödä kiireessä. Ja askeleita tulee yleensä 16000-25 000 per päivä.
 
Katsotaan miten raskaus menee. Ekat kolme kuukautta syön ihan mikä sattuu uppomaan. Joskus se on skyrri, joskus taas joku hese pulla :D . Pääasia, ettei tarvi kovasti kumartaa pöntönhenkeä. Nytkin tarvis kyllä laskea omat makrot, ettei jäädä ainakaan ali. Puolen välin tietämissä teen ruokavalion itelleni. Nimenomaan rungoksi, josta on lupa poiketa :) . Taipumusta mulla on unohtaa syödä kiireessä. Ja askeleita tulee yleensä 16000-25 000 per päivä.
 
mä aion alusta alkaen syödä sen diebeetikon ohjeitten mukaan. viimeks oli radi, ja vauvalla laski sokerit heti syntymän. Nii nyt haluan panostaa kunnolla tähän, viimeks välitin liian vähän ruokavaliosta. perus ruokavalio mut sokerit ja iham turhat viljat pois, säännöllinen ruokarytmi, kohtuulliset annokset. paljon marjoja ja hedelmiä, täysjyvä viljat. Max 6dl maitotuotteita vrk suositus rd:ssä, juustostaki jo tulee reippaasti. maidossa yllättävästi kaloreita, en ennen oo tajunnu, joskus vedin 1l päivässä ja paljon muita maito tuotteita päälle.
 
Hei hyvä helmimeri, kun muistutit tosta radista. Se tuppaa välillä unohtumaan, mullakin nimittäin oli verensokrut välillä turhan korkeet esikon raskausaikaan. Pitäiskin alkaa panostaa ruokavalioon jo nyt ja jättää turhat hötöt pois. Tullut vähän liiankin kanssa niitä nyt syötyä, muka kiireessä yms. Ylipainoa ei oo, niin jotenkin ei oo nyt saanut itteänsä niskasta kiinni, vaikka olishan se muutenkin tärkeetä ihan oman olon ja hyvinvoinnin kannalta!
 
Oon syöny pakkasesta kaikki vadelmat ja nyt on menny monta rasiaa tummia viinirypäleitä kun ovat niin hyvänmakusia :D Vaikka kpotan syödä kuten ennenkin, on ollu pakko syödä hiilareita etenkin iltasin, ku kaikki muu kuvottaa niin paljon. Onneksi myös karkista tulee paha olo niin ei tee mieli mässätä ;)
 
Minä täällä suorastaan panikoin koska tänään tuli syötyä lihatiskistä ostettua lämminsavulohta ja vasta jälkikäteen tajusin että mahtaako se olla kiellettyjen listalla (miten ne kaikki kiellot voikaan näin nopeasti unohtua vaikka viime odotuksesta vuosi aikaa)
Mitä mieltä te olette? Onko syytä paniikkiin?
 
Ei paniikkia :) Eviran sivuilta vältettävät : Raa’at, tyhjiö- ja suojakaasupakatut tai itse valmistetut graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalatuotteet sekä mädit ja niitä sisältävät ruoat kuten pateet ja sushit.
 
Itse syön suht terveellisesti normaalia kotiruokaa,paljon kasviksia,marjoja ja hedelmiä. 5 ruokailua normaalisti päivässä. Nyt raskauden aikana illalla tulee jotain vielä ylimääräistä haukattua,koska nälkä hiipii ennen unille alkamista. Maitoa en hirveästi muista juoda,juustoa ja maustamatonta jogurttia syön päivittäin. Miten muut juotte maitoa tai otatteki jotain kalsium lisää? Olen tottunut juo aan vettä,niin illalla aina huomaa,ettei taaskaan tullu juotua yhtään maitoa
 
Mä en käytä maitotuotteita juuri lainkaan. Ei vaan uppoa. Ja en muutenkaan koe nykypäivän maitoa terveystuotteeksi.
Kalkkivalmistetta on, ku vaan muistais sitä ottaa :D
Hedelmiä ja marjoja tulee paljon nyt syötyä, kun rajoittaa toi pahoinvointi niin ettei mikään tahdo maistua. Eilen vedin illalla melki kattilallisen popcorneja kun pakko oli jotain syyä ja ne uppos ainoastaan :D
 
Mulla sama kuin Calendulalla, ettei hirveesti maitotuotteet nappaa, joten miten tuo kalkkilisä? Kalsiumlisä mikä se nyt on.. Mun maitotuotteiden saanti rajottuu yhteensä varmaan puoleen desin päivässä. Nyt oon ruvennut juomaan maitoa maha-asukin vuoksi, mutta mietin sitä tbl lisää..
 
Mulla on tollasta Frantsilan peltokorte-nokkonen-kalkkilisää. Kalsiumin kaa kandee muistaa sit se D-vitamiini!
 
Joo, D-vitskuu tulee multivitassa ja syön erikseen vielä 50mikrog. Deetä päälle :) Ja sit mie syön mölleriä, maitohappoja..... :grin
Pitää laittaa toi korvan taakse, kiitos!
 
Tossa valmisteessa on muutaki kaikkee. Mm nokkosessa on rautaa ihan superisti ja on muutenkin ihan superyrtti. Ja vaikka luontaisuotteita ei suositella raskaanaoleville niin tuo on täysin turvallinen käyttää. Mielummin otan luontaisena, jolloin keho pystyy ne parhaiten hyödyntämään :)
 
Itse ajattelin panostaa tohon rautaan ruokavaliolla jos vain pystyn oloiltani ja äklötyksiltä. :) Pinaattia naamariin ym!
 
Nokkosessa on jopa seitsenkertaisesti enemmän rautaa ku pinaatissa ;) Ja mikään kasvi Suomessa ei sisällä niin paljoa mineraalisuoloja kuin nokkonen. Kannattaa suosia kotimaista! :)
 
Takaisin
Top