Raskaus ja ruokavalio

Meillä on pakkasessa hevosta ja hirveä. Ne ku kypsentää hyvin nii oo mitään hätää. Metukkaa oon varmaan kaksi pakettia vetäny kahden viikon aikana kun ainoo millä varmasti helpotti olo
 
Mä suhtaudun pienellä varauksella noihin listoihin. Joo en oo mikään tyhmän rohkea, vakuumikalat sun muut jää kauppaan, mut niinku "juo rasvatonta maitoa" lähinnä huvittaa. Sekin on veivannut edestakas se ohje tässä vuosien varrella. Ja sit ku käytetään rasvatonta niin pitäs lisätä rasvaa ravintoon, rypsiöljyä ruokaan.
Kaikki VOI aiheuttaa jotain, tätä menoa kun ne kerkiävät tutkimaan niin lista vaan lisääntyy.
Mä olen mennyt maalaisjärjellä ja se kantaa aika pitkälle tässä sääntösuomessa. Ja neljä erittäin tervettä lasta meillä on tähän mennessä on kasvanut.
 
Itse kans suhtaudun maalaisjärjellä näihin ruokasuosituksiin! Vakuumikalat jää hyllyihin varmasti ja lihat syödään täysin kypsytettynä!
 
Täällä toivotaan kovasti, että pahoinvointi alkaisi helpottamaan jotta saisi syötyä perus terveellistä ruokaa. Nyt pitää syödä just sitä mitä sillä hetkellä tekee mieli, jos jotain meinaa syödä..
 
No niin täällä on ihan julmettu himo voileipäkakkuun :D Voinko siis tehä ihan surutta kinkku kakun? Kalaa, meetvurstia ja kylmäsavu juttuja pitää välttää.. eikös nuo suomalaiset tuorejuustot ole ihan ok.. vai oliko joku tietty merkki vain?
 
Uniko, sama täällä. Pari viikkoa sitten ihan törkeä voileipäkakkuhimo. Kolmioleivät ajoivat asian myös :)
 
kotimaiset tuorejuustot on ok :) Eli ei muuta kuin kakunvääntöön, harjoituskakku vaikka juhannukseksi, jos sen tekemiseksi joku myy syy kuin raskaus vaaditaan :wink
Mun tekee mieli millon mitäkin, mutta kertaakaan ei oo ollut saatavilla sitä mitä tekee mieli, ovat sitten menneet ohi :D
Namia en ole syönyt kuin ehkä 5kpl (tavallisesti syön enemmän..), eikä edes tee mieli. Mies sitten syönyt senkin edestä :D Nauroin eilen, että voi varmaan yhden käden sormilla laskea syötyjen namujen määrän -mies kuittas, että ei varmaan yhden käden sormet riitä laskemaan lisäkilojen määrää mitä hälle on kertynyt xD
 
Täällä kans mies osti viime vkloppuna mulle pussin mut söin muutaman ja se loput :D Ei vain maistu.. pitääpä siis tehdä voileipäkakku.. huomenna osa työyhteisöstä viimistä päivää aamukahvilla niin niille lupailin tarjota :wink eikö se ole hyvä syy.. ja vielä sekin et huomenna eka neuvola mitä jännitän ihan hulluna.
 
Tässäkin voi käyttää järkeä. Jos kerran ottaa palan voileipäkakku a jossa on jotain vältettävää niin kaatuuko maailma siitä, tuskin. Suositukset on katsottu niin että niitä ruokia on syöty isot määrät
 
Oon mielummin tarkka näissä ruokasuosituksissa ja oon syömättä "kielettyjä" ruoka-aineita, kuin että söisin vain pieniä määriä. :) 9kk on kuitenkin lyhyt aika. Tuorejuustoa silti käyttän, ja siitäkin vain valion juustoja.
 
Ruokahalut on kyllä kasvanu, koko ajan on nälkä ja kaikki ihan normi kotiruoka maistuu aivan järjettömän hyvältä :dance008
 
Neuvolassa kiellettiin vain raaka kala ja sienet.. tosin mulla suolisto muutenkin herkkä ja kiellettyjä sitä kautta riittävästi. Eniten mietittyttää syönkö riittävän monipuolisesti kun syötäviä ruokia on niin vähän. :confused:
 
Ootteko syöneet ulkomaisia tuoreita marjoja, esim mansikoita? Ostin hollantilaisia, kun suomalaiset on vielä niin kovissa hinnoissa. googlaamalla löytyy aika eri näkemyksiä.
 
Oon syönyt, pessyt vaan hyvin. En malta koskaan oottaa et saa kotimaisia, vaan ostan heti ku tulee kauppoihin :)
 
Moi! Täällä 9+6odottaja joka _järkyttyi_astuessaan vaa'alle ekalla neuvolakäynnillä [emoji23]

Siitä eteenpäin jätin sekopäisenkaltaisen irtokarkkien+hyveyksien mutustelun ja nyt toivon, että se näkyy seuraavalla neuvolakäynnillä edes sillä, että paino ei olisi noussut. Olin muka "odotuksen alusta" saanut 3,5 kg lisää ja nyt puhuttiin tyyliin kahdeksasta viikosta.

Nyt kun ei rouhi makeaa kokoajan on olo yllättävän...hyvä. marjoja ja hedelmiä menee ja nälkä on tasaisesti kolmen tunnin välein. Ja nyt puhun oikein nälkänälästä. [emoji23]
 
Serena, mulla sama, tulos oli vaan +4,6 kg. :confused::sad001 mielestäni en ole edes kamalasti mättänyt mitään, mutta kai ne pienetkin herkut on liikaa. Painoa on 10 kg enemmän kuin esikoista odottaessa jolloin paino aluksi putosi muutaman kilon. Loma on juuri lusittu, sitten otan tiukan linjan. Tekis mieli aloittaa joku laihis, mutta ei taida olla sopivaa tässä kohtaa. Ylipainoa on nyt siis viitisen kiloa.
 
Ai sieniä ei sais syödä? Miksi? Just ostin herkkusieniä että pääsee rillaamaan niitä
 
Korvasieni on ehdottomasti kielletty muuten ei ollu ihmeitä rajoituksia sienistä thl sivuilla. Luki vaan että varmistuttava syöntikelpoisuudesta ja oikeasta valmistustavasta. Eli ei mitään poikkeavaa
 
Uskaltauduin itekkin puntarille eilen ja paino on vaan tippunu, vaikka enää oksennan tosi harvoin ja ruokahalukin palannut. :eek: Nyt jo noin 7kg lähtenyt ja viikot 11+4..
 
Takaisin
Top