Raskaus ja ruoka!

Neuvolan täti sanoi, että kaikki pehmeät juustot pitäisi kuumentaa kuplivan kuumiksi. Olin ostanut salaattijuustoksi pastöroidusta maidosta valmistettua vuohenjuustoa, mutta päädyin laittamaan ne tomaattikeiton sekaan ja keitin kunnolla.

En usko että niistä mitään tulisi, mutta 9 kk on niin lyhyt aika, että enköhän malta noudattaa ohjeita, vaikka ne hätävarjelun liioittelulta tuntuukin.
 
Rooibos tee on kofeiiniton, mutta yrttiteetä. Se on Suomen suosituksissa kiellettyä, mutta muualla maailmassa sitä oikein suositellaan raskauden aikana käytettäväksi, että tiedä näistä sitten.

Neuvolan täti sanoi, että kaikki pehmeät juustot pitäisi kuumentaa kuplivan kuumiksi. Olin ostanut salaattijuustoksi pastöroidusta maidosta valmistettua vuohenjuustoa, mutta päädyin laittamaan ne tomaattikeiton sekaan ja keitin kunnolla.

En usko että niistä mitään tulisi, mutta 9 kk on niin lyhyt aika, että enköhän malta noudattaa ohjeita, vaikka ne hätävarjelun liioittelulta tuntuukin.


Uusien suosituksien perusteella saisi ihan normisti käyttää kunhan on pastöroitua maitoa käytetty. Mun edellisessä raskaudessa(2018) oli ne kielletty paitsi kypsennettynä..
 
Aika pitkä listahan noita rajoituksia oli ensisilmäyksellä, mutta loppujen lopuksi moni ei edes koskettanut itseä (en syö punaista lihaa, leikkeleitä jne). Eniten harmittaa kylmäsavulohi ja salmiakki, mutta lyhyt aika tämä on lopulta sinnitellä.
 
Hei eihän tossa kylmäsavulohessa ollut muuta riskiä kun listeria? Eli jos kylmäsavulohesta tekee ruokaa, joka on kunnolla kypsennetty, niin sen pitäis olla ihan ok?
 
Hei eihän tossa kylmäsavulohessa ollut muuta riskiä kun listeria? Eli jos kylmäsavulohesta tekee ruokaa, joka on kunnolla kypsennetty, niin sen pitäis olla ihan ok?

Näin olen tulkinnut tuon ohjeen, eli kuumaksi kypsennettynä voi syödä.
 
Mitä olette mieltä Prisman ruokatorilla myytävistä salaateista, voiko niitä syödä? Caesar- ja tacosalaatit tms.
 
Mitä olette mieltä Prisman ruokatorilla myytävistä salaateista, voiko niitä syödä? Caesar- ja tacosalaatit tms.
En osaa sanoa, mutta jostain syystä olen itse vältellyt... Pidän paremmin mielenrauhan, kun ei tarvitse miettiä onko pesty hyvin, mistä raaka-aineet peräisin, onko säilytetty hyvin, onko juusto pästoroitua jne. Mutta olenkin supermurehtija... Mielelläni itsekin tuollaisen salaatin välillä söisin. :shy:
 
Mitä olette mieltä Prisman ruokatorilla myytävistä salaateista, voiko niitä syödä? Caesar- ja tacosalaatit tms.
Itse ainakin olen syönyt lounaalla oikein hyvällä ruokahalulla. Ei ole tullut edes mieleen jättää syömättä. :think005
 
Mitä syödä jos ei tee mitään mieli?
Mun näläntunne on hävinnyt täysin. Saatan vaan unohtaa syömisen ja jossain kohtaa, kun alkaa heikottaa tai päätä särkeä, tajuan, etten ole koko päivänä syönyt mitään. :banghead:
Täytyykö mun laittaa kello muistuttamaan syömisestä? :wideyed:
 
Mitä syödä jos ei tee mitään mieli?
Mun näläntunne on hävinnyt täysin. Saatan vaan unohtaa syömisen ja jossain kohtaa, kun alkaa heikottaa tai päätä särkeä, tajuan, etten ole koko päivänä syönyt mitään. :banghead:
Täytyykö mun laittaa kello muistuttamaan syömisestä? :wideyed:

Kello ei oo paha idea, samoin ruokapäiväkirjan pitäminen. Ite oon nyt kaks kuukautta kirjannut joka päivä kaiken syömäni ylös kellonaikoineen, niin siinä kans sit hyvin osaa kattoo sen sopivan ruokailurytmin ettei tuu liian pitkiä välejä tai napostele liikaa. Se vois auttaa!
 
Takaisin
Top