Raskaus ja kivut ja säryt

Mut istuppa kovalla lattialla hetki (isompien lasten kirjojen päällystämistä harrastin tossa muutamana päivänä) siunakkoon ku mä siitä kampesin ylös, tuntu että koko alapää rakkoineen valahtaa alas ja on levinny ainakin metrin luokkaa... :banghead:
Enpä ole enää sitte kauheen mielellään menny. Jumppapallon päällä istuminen on ihan yhtä kamalaa, en mene enää siihenkään :dead:
Tuolilla (pehmeellä) istuminenkaan ei oo yhtään kivaa, siitäkin tulee juilimista alapäähän (valivalivalivali) :happy::happy:
Öisin menee välillä tosi hyvin, välillä sitte ei tuu mistään mitään, eikä oo yhtään hyvää asentoo ja joka asennossa joku ahistaa tai sattuu tai tuntuu muuten epämukavalta, tai sitte mies tuuppii tai nukkuu liian liki tai sitte se koittaa kammeta mut ulos sängystä ja mulla menee hermot :bored:
Muuten menee kyl ihan hyvin:p

Toi on kyll että mikään penkki ei tunnu sopivalta :( ittellä alkanu ny säännöllisesti poksuu ristiselkä. Kai se pitäis se raskaushierontaan aika varata. Itsellä yöt hiukan helpottanu tilan suhteen kun saatiin esikoinen häädettyä pois meiän sängystä omaan sänkyyn :)
Eiks jumppapalloa käytetä myös auttamaan avautumisvaiheessa? Viime raskaudessa myös kokeilin jumppapalloa että jos auttais alaselän kipuihin mutta tuntui että pahensi vaan. Nooh paikat valmistautuu venymään.

Jumppapalloo käytetään tosiaan avautumisvaiheessa :) mulla taas rupee häntäluuta särkeen, jos istun liian kauan ja huonossa asennossa. Varmaan aiemmat synnytykset tehny tehtävänsä, ja muokannu häntäluun semmoseen asentoon, että liika istuminen alkaa sattua.
Alaselkääkin särkee aina välillä, mutta menee kyllä ohikin jonkun ajan päästä. Kasvava massu vetää selän niin notkolle, että selkäsäryt on aika yleisiä.

Onko muilla samaa? Eli mulla alkaa välittömästi seksin jälkeen kirveltämään alapäätä. Kestää ehkä noin tunnin, parin ja sen jälkeen ei mitään. Mitään tulehdusta ei pitäisi olla, sillä käytin vähän aikaa sitten flagyl(?) antibioottikuurin lievään tulehdukseen. Muutenkaan tämän raskauden aikana ei oo tehnyt kauheasti mieli seksiä, niin nyt vielä vähemmän. Oisko teillä neuvoja vai pitäiskö olla yhteydessä neuvolaan..? :/

Mulla alkaa ylävatsalihakset todennäköisesti erkanemaan, sen verran repivää kipua tuntui viime yönä ja nyt päivällä. Sama juttu oli alavatsalihaksissa kun maha kasvoi, ihan jäätäviä repimiskipuja. Tämänkö siitä saa kiitokseksi kun pitää ittensä timmissä kunnossa urheilemalla :meh:
Luulin ensin, että mulla on mahalaukussa joku vialla, mut sit tajusin et vatsalihaksethan ne jotka siirtyy...toivon että tää ei kestä viikko tolkulla kuten alempana...*huokaus*

Vilijonkk4, onko sulla ollut aiemmin esim jotain pissatulehduksia? Tai voi toi kirvely olla ihan että limakalvot on niin herkkänäkin. Ei saa ottaa sit pelotteluna, mutta itsellä ei pissatulehdukset oo raskausaikana normitavalla oirehtineet, niin ehkä samassa tilanteessa pyytäisin tuon pissanäytelähetteen neuvolasta. Ja eihän siitä haittaa oo muutenkaan kysyä neuvolasta asiaan liittyen :)

Vilijonkk4: Onko sull ollu koko raskauden ajan toi kirvely seksin jälkeen vai onko se tullu ny uutena oireena? Ku pissatulehdushan voi tulla uudestaankin vaikka aiemmin ei ois ollu. Mutta ehkä kannattaa neuvolasta kysyä, osaavat sieltä sit sanoa paremmin mikä vois auttaa siihen kirvelyyn. Ittellä yleensä tuntunut myös seksin jälkeen hiukan kirvelyä, mutta kun se on ohi menny niin en oo itte siitä huolissaan ollut, ja muistaakseni välillä on kirvelly ennen raskauttakin. Jotain limakalvojen herkkyyttä ittellä epäillyt silloin.

Joo on tätä ollut ennen raskauttakin. Mutta välillä myös mennyt ohi ja taas alkanut. On siis vaan joku puol tuntia aktin jälkeen, mutta ärsyttävää. Ihan viime viikolla katottiin se virtsatulehdus ja sitä ei ollut. Nyt vaan alkanut haittaamaan tuo ongelma sillai, kun muutenkin seksihalut huonot niin vielä tuokin :D

No ei se kyll mitenkään seksihaluja nostattava se tunne ole :D Mutta jos sulla on joku pikku tulehdus ollut niin voisko olla sit vaan limakalvot herkkänä? Eikös niihin ole sit jotain voidetta tms. jotain jolla tuon sais kuntoon? Ittellä ei ole noista voiteista niin tietoa, käytän itse aloe vera-voidetta, mutta en tiedä mitä muut myy tuohon "vaivaan" :) Jos neuvolasta kysyis?

Voisko olla, että se kirvely johtuu jostain pienistä nirhaumista? Mietin vaan, että jos aktin aikana ollu paikat vähän turhan kuivana, niin niitähän tulee aika herkästi..

Vilijonkk4, pitää ny kysyä että onko tullu selvyyttä kirvelyyn?

Oi että.. Viime yönä tuli nukutettua likkaa sit kaks tuntia keskellä yötä, unta ittelle tuli eka kolme-neljä tuntia ja sit ku likka taas nukahti niin vajaa pari tuntia :confused: Enkä sit saanu nukuttua enää kunnolla ku selkä ja nivuset ja alavatsa kipuilivat ja oli niin hankala asentoa taas löytää :(

Ei ole. Otan asian puheeksi seuraavassa neuvolassa, kun asia ei mitenkään akuutti ole ja sitä on ollut jo ennen raskautta.

Mulle on tainnut ilmaantua häpyliitoskivut. Liian pitkään jos oon istunut, ja kun nousen ylös niin sattuu ihan julmetusti tonne häpyluuhun, mikä haittaa kävelyä.
Ja tietty piti googlesta kattoo, että millasta juttua löytyy, niin aika osuva juttu oli toi häpyliitoskivut/symfyysikivut.
Aiemmissa raskauksissa tätä ei oo ollut, mutta jos tää nyt on sitä mitä luulen, niin häpyluuliitoksen rustot ja nivelsiteet venyy ja paukkuu, ja raivaa tilaa.
Inhottava vaiva, minkä olisin voinu jättää väliin. Sen verran haittaa liikkumista, että varmaan tulee nyt enemmän lepäilyä, mutta levossakin kyllä jomottelee.
Rv 26+6

Nivuset tulessa, anyone? Ihan karmeita on nää liitoskivut!! Varsinkin yön jälkeen on tosi inhottava vetää sukat ja housut jalkaan. Välillä koskee vaan kävellessä ja välillä vihloo ihan kokoajan :( Neuvolassa sanovat et voi olla vk 26-32 kipuja ja sit häviää. Peukut pystyyn!

27+5

Itsellä vähän väliä noita liitoskipuja. Alavatsaa useinkin vihloo ja välillä säteilee sit koko masun alueelle. Liian pitkään istuessa ittellä menee tunnottomaksi haaroväli :D Ylösnousut on sit toinen milloin yleensä pahiten vihloo :/

Piti tarkentaa vielä, että nää mun vaivat ei oo niitä ihan perinteisiä liitoskipuja, mitkä tuntuu semmosena vihlovana/viiltävänä kipuna alavatsalla/lähellä nivusia. Tää on siis nimenomaan särkyä/jomotusta/kolotusta tai mikskä sitä nyt haluaakaan kutsua, ja tuntuu tossa häpyluun kohdalla.

Onko kenelläkään siten että jos istuu silleen rennommin ja sit siitä nousee istumaan selkä suorassa niin sit pistää ja vihlasee ilkeästi tuohon perskannikoiden just yläpuolelle keskelle? Tietoa mikä siihen auttais, muu kuin että välttää tuota asentoa. Välillä menee pidemmän aikaa että ennen kuin menee ohi :/

Tänään on vaan noi säryt tuolla häpyluun kohdilla lisääntynyt. En tiedä vaikuttaako se, kun oon kävelly ja liikkunu tänään aika paljon (n. 10km puhelimen askelmittarin mukaan), mutta kyllä aika häijyä tekee.
Lisäks huomasin, että seisaaltaan nauraminen ei onnistu, kun rupee vuorostaan nivusia kiristeleen. Samoin konttaaminen (lasten leluja kerätessä) aiheuttaa painetta ja kipua nivusissa.

Vihotteleeko muilla iskias?
Itellä aina iltaisin kun meen maate, alkaa oikeen puolen iskias kipuileen. Tänään sitten tuli kuvioihin vasemman puolen iskiaskivut, kun on päiväsaikaan pystyssä.
Vajaan viikon päästä olis seuraava neuvola, joten pitää kai ottaa siellä puheeksi. Aiemmissa raskauksissa ei oo tätä vaivaa ollut.

Takaisin