Raskaus- ja imetysvaatteet

Nuottaruoho

Näppärä viestien naputtelija
Kesäkuiset 2024
Avaan oman ketjun raskaus- ja imetysvaatteille jo tässä vaiheessa.

Mitä merkkejä olette käyttäneet, mitkä vaatteet on osoittautuneer toimiviksi ja laadukkaiksi?

Edellisessä raskaudessa koitin kovasti etsiä erityisesti kotimaisia laadukkaita odotus- ja imetysvaatteita. Ainakin Blaa, Melli Ecodesign, Myllymuksut ja Happy Parrot tekee vaatteita, ja Kaikon monet kietaisu- tai nappivaatteet toimii myös hyvin. Ruskovillalla ja Many Monthsilla on ihania villavaatteita 😍 Housut ostin H&M:ltä ja yhden imetyspaidan tilasin mittojen mukaan tehtynä Handmade by MamaBeanilta.

Kyseessä esikoinen, joten vielä en ole hirveästi ostanut raskausvaatteita, mutta yhdet farkut H&M:ltä kun housut kiristää turvotuksen takia jo nyt 😮‍💨
Lisäksi tilasin Zalandolta muutamat Anna Field Mama -legginsit ja Lindexiltä MOM sukkahousuja, että syksyllä voisi käyttää neulehameita ja alle vain paksummat sukkahousut 😍

Lisäksi tilasin Zalandolta muutamat Anna Field Mama -legginsit ja Lindexiltä MOM sukkahousuja, että syksyllä voisi käyttää neulehameita ja alle vain paksummat sukkahousut 😍
Tuo oli viime raskaudessa parasta, syksy, leggarit ja neulemekot 😍 Ihanaa että saa taas olla syksyllä ja talvella raskaana. 🥰

Multa löytyy kaikki valmiina, ellei nyt joitain äitiyslegginssejä joudu tilaamaan uusia, kun kuluivat aika hyvin esikoisen raskauden aikana. 🫣

Edellisessä raskaudessa koitin kovasti etsiä erityisesti kotimaisia laadukkaita odotus- ja imetysvaatteita. Ainakin Blaa, Melli Ecodesign, Myllymuksut ja Happy Parrot tekee vaatteita, ja Kaikon monet kietaisu- tai nappivaatteet toimii myös hyvin. Ruskovillalla ja Many Monthsilla on ihania villavaatteita 😍 Housut ostin H&M:ltä ja yhden imetyspaidan tilasin mittojen mukaan tehtynä Handmade by MamaBeanilta.

Tää MamaBean on itseasiassa mun serkun täti, joten tätä tulen itsekin hyödyntämään 😂❤️

Muokattu viimeksi:
Mä oon käyttäny viime raskauden aikana prismasta ostettuna jegginsejä, boobin imetys/raskauspaidoista pidin. Myös seraphine yksi lemppari merkeissä. Käytän mm. Vieläkin raskaus/imetysmekkoa heiltä, vaikka meillä imetys loppunut ja melkein vuosi sitten. Mutta Seraphinen vaatteet ei näytä "niin" raskausvaatteilta.

Imetysiivejä löytyy lindexiltä parit, tukevammat liivit taas Bravadolta. Bravadon liivit varmaan parhaita imettäessä, kun antavat pari kuppikokoa "periksi".

Itse päädyin vaihtoehtoon korkea vyötäröiset mekot. Sellainen vinkki ainoastaan että jos tammi-maaliskuussa juoksentelee mekossa ison masun kanssa niin joku lämmin vatsan ympärille on aika tärkeä. Tuuli meinasi välillä käydä julmana helmojen alla 🥹

Muuten ostin imetys- ja raskausvaatteeni pihinä h&m ja lastenturva liikkeiden alennuksista. Yllättävän pitkälle kyllä pääsin jo omistamillani mekoilla, kun oon harrastanut lolita tyylisiä mekkoja. Ostin myös kaavat imetyspaitoihin, mutta ei tullut ommeltua loppuun saakka 😅

Tää MamaBean on itseasiassa mun serkun täti, joten tätä tulen itsekin hyödyntämään 😂❤️
MamaBean-paita on ihan mun suosikki, se on just täydellinen! Ihanaa että mahdollisesti pääsen käyttämään sitä toisenkin vauvan kanssa!

Mitkähän ois hyvät ja tukevat urheiluliivit? On rinnat jo niin kipeenä ja turvonneet että pitäisi saada lisää tukea 😅

Mitkähän ois hyvät ja tukevat urheiluliivit? On rinnat jo niin kipeenä ja turvonneet että pitäisi saada lisää tukea 😅
Bravadolla on hyviä imetysliivejä. Todella tukevat, menevät kyllä urheiluliiveistä (elleivät jo tuota ihan urheiluunkin). Ne antaa kaksi kuppikokoa periksi 😊

Mulla on itseasiassa ongelma olla nyt syksyllä ja talvella raskaana. Metsästän joten mitä himputtia puen päälle - 15 pakkaseen, kun haalari tai toppatakit ei todennäköisesti mahdu 🥲

Mulla on itseasiassa ongelma olla nyt syksyllä ja talvella raskaana. Metsästän joten mitä himputtia puen päälle - 15 pakkaseen, kun haalari tai toppatakit ei todennäköisesti mahdu 🥲
Mulla kans ulkovaatteitten kanssa ongelma🤣 Talvitakki ei varmasti mahu talvella… Ei viittis uuttakaan ostaa yhen talven takia. Varmaan yritän kärvistellä kerrasto+collegepaita+ohut takki

Mä oon ostanu joskus sellaisen valtavan kokoisen talvitakin, joka meni raskaana. Toki silloin vatsa ei ollut aivan niin suuri talvella 😅

Talvi on kyllä siitä ihanan ajankohta ison mahan kanssa, että isoja villapaitoja ja joustavia neulemekkoja kyllä riittää. Ulkovaatteet voikin olla sit vähän isompi haaste. Ehkä nyysin isän tai miehen ison toppatakin omaan käyttööni 😆 äitiystoppahousuihin joutuu varmaankin satsaamaan että on mukava olla.

IMG_20241109_102829.jpeg

Vink vink talviraskailijat @JospaJoskus @IsoveliMaaliskuu2026 @Eldis. Kaksi nappi riviä sisältävä takki on tosi yksinkertainen muuttaa isommaksi itse ommellulla suorakaiteella. Sit se köy seuraavana talvena lapsen kanssa liinailuun.

Toinen mitä vahvasti suosittelen talvella niin neulottu putki alavatsan suojaksi. Isot takit muuttuu helposti sellaisiksi tuulitunneleiksi alhaaltapäin ja vatsan ympärillä on tyypillisesti vain ohutta joustavaa kangasta mistä kaikki menee läpi.

Muokattu viimeksi:
Olisiko kellään vinkkejä kivijalkakaupoista Tampereelta mistä saisi pluskokoisten odotusvaatteita? Tarvetta olisi alusvaatteille ja housuille.

Olisiko kellään vinkkejä kivijalkakaupoista Tampereelta mistä saisi pluskokoisten odotusvaatteita? Tarvetta olisi alusvaatteille ja housuille.
Oiskohan liiviliike Ameliessa 😊 siellä on ainakin hyvä valikoima ja erinomainen palvelu!

Pluskokoisia housuja oon löytänyt H&M:ltä. Ainakin XXL-kokoon menee housut, ja yleensä käytän XXL kokoa muissa vaatteissa mutta Hennesin XXL-odotushousut oli mulle isoja/väljiä.

Kiitos! Housut löysinkin käytettynä torista, mutta alusvaatteet kävisin mieluusti kivijalkaliikkeestä kun nettikaupasta. Täytyykin käydä tuolla ameliessa nyt, kun vielä olen täällä päin Suomea.

Tukivyön hommasin jo heti plussan jälkeen, löyty kivaan hintaan vintedistä🫶 Varmaan piakkoin tulee käyttöön. Tarpeen mukaan sitten raskaushousuja tms, esikoisen odotusaikana käytin miehen paitoja ainakin. Ehkä yhdet housut hommaan

Nyt seuraa typerä kysymys, mutta tässä kun ensimmäistä kertaa on raskaana, niin kaikkea sitä pohtii. 😅

Eli siis jos olen ennen raskautta kokoa M/L, niin onko mun äitiysvaatteetkin kokoa M/L? Siis toki riippuu mallista, merkistä jne. niin kuin muissakin vaatteissa, mutta noin pääsääntöisesti. Vinted on normaalistikin ahkerassa käytössä, niin mietin missä koossa uskaltaa tilata.

Takaisin